Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2010. első félévét záró Tájékoztatóján 2010. július.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2010. első félévét záró Tájékoztatóján 2010. július."— Előadás másolata:

1

2 Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2010. első félévét záró Tájékoztatóján 2010. július 6. www.mge.hu

3 A mai program: a 2010. első félévi értékesítési eredményekről és ezek hátteréről a 2010. évi kilátásokról MGE tevékenységében meghatározó eredményekről, prioritásokról és célokról 2010-ben Kérdések - válaszok www.mge.hu

4 A környezet Nemzetközi válság lecsengése és utórezgései Finanszírozási háttér Létbiztonság és kötelezettség vállalás Új finanszírozási formák keresése Flotta és vállalati értékesítés www.mge.hu

5 A nagyhaszonjármű piac Gyöngyössy István MGE elnökségi tag www.mge.hu

6 A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása 2008-2010 május

7 www.mge.hu •Éves szinten csökkenő trend •Éven belüli emelkedés •TGK-piac 2010: 2100-2300 db •TGK-piac 2011: 2000-2500 db •Értékesítési és javítási kapacitás 8000-10000 db- os piacra méretezve •Új jármű piac fellendülését hátráltatja a nagyszámú „friss” használt. •Használtnak árleszorító hatása van, noha a garancia-feltételek nem mindig egyértelműek. A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása 2008-2010 május

8 www.mge.hu Új vs. használt teherautó Új Frissen indított garancia Nincs garanciális és javítási probléma a felépítmények esetében Összevonható kedvezmények Világos javítási és karbantartási szerződések Használt Bizonytalan üzemeltetési múlt 0 kilométeres használtaknál gyakran lejárt garancia Garanciális és javítási problémák a felépítményeknél Bizonytalan érvényességű javítási és karbantartási szerződések Várhatóan magasabb üzemeltetési költségek

9 www.mge.hu A teherautó piac és a GDP változása 2001-2010 között •Számításaink szerint a fuvarigény 5000-5500 db/év piacméretet indokol •2001 és 2010 között mintegy 7000-8000 „többletjármű” került a rendszerbe •Új értékesítések akkor lehetnek átlagos szintűek, ha ez a többletkapacitás eltűnik •Visszafogott „újraindulásra” számítunk •Stabilizálódás 2012 folyamán, 2002-es szinten

10 www.mge.hu Piac-élénkítés lehetősége: alternatív technológiák – támogatható projektek Hybrid technológiák: Városi áruterítő üzemben 25-30% üzemanyag megtakarítás Elektromos meghajtás: Lokális emisszió 0; léteznek újrahasznosítható, nem szennyező akkumulátor technológiák100-150 km hatótáv városi áruterítési üzemmódban CNG: Alacsonyabb üzemeltetési költség; lényegesen alacsonyabb károsanyag kibocsátás; 300- 600 km hatótáv; tömegközlekedési valamint kommunális felhasználásra Biogáz: CNG-hez hasonló paraméterek; megújuló energiaforrás; szennyvíz telepek, szemétlerakók, állattenyésztő telepek másodlagos terméke lehet Hidrogén: Zéró kibocsátás; nehézkes tárolás; megújuló energiaforrásokkal előállítható, korlátlan energiaforrás. Hidro-metán: A széndioxid kibocsátás csökkentése a hidrogén tárolási nehézségeinek kiküszöbölése mellett

11 Köszönöm a figyelmet www.mge.hu

12 A motorkerékpár piac Szloboda Tamás MGE elnökségi tag www.mge.hu

13 2010. július 07. A motorpiac helyzete

14 www.mge.hu Motor piaci trend Előrejelzésünk szerint a teljes kétkerekű piac 5800 db lesz 2010- ben! A következő évtől 8-10% javulást remélünk a mostani szabályzókkal ! •Motorállomány 137 ezer regisztrált és 200-300 ezer nem regisztrált kétkerekű, amelyből kb 40% (reg.) ill. 95% kétütemű • Kb 700 ezer az „A” kat. jogosítvánnyal rendelkező személy, sajnos a többség már kevésbé aktív

15 Source: BM Regisztráció www.mge.hu 2009 2010 A mindennapi használatra szánt motorok iránti igény növekszik Motorozási szokások változása 34%26%

16 Source: BM Regisztráció, EU www.mge.hu Motorozási szokások az EU-ban Az EU-ban a robogózás sokkal elterjedtebb. Főbb okai: • Mozgékonyság, gyorsaság • Kis helyigény (parkolás) • Alacsony üzemeltetési költségek • Alacsonyabb károsanyag kibocsájtás • Nagyobb védelem az időjárás ellen • Állami „támogatás”: „B” kat jogosítvánnyal lehet 125cc- ig vezetni

17 Bár a törvény előírja, de a hatályba lépés felfüggesztése miatt nincs SMK kat regisztrálva, ezeknek motoroknak a 95% nem felel meg az SMK kat feltételeinek. www.mge.hu „50 cc” kategória anomáliái itthon A motorok műszaki színvonala katasztrófális (nincs kontrol) és környezetszennyező (kétütemű) Ezek a járművek többnyire - 30 évnél idősebb Simsonok, Babetták -Japán és Olasz használt, ami „szemét” importként került az országba -Kontrol nélkül árusított, tisztázatlan műszaki szinvonalú „ócó” távolkeleti termékek A regisztrálás hiánya miatt : -Tulajdoni viszonyok tisztázatlanok - Nincs kötve kötelező, és nem köthető Casco - Nem finanszírozhatóak - Ki lehet bújni az ÁFA és vám fizetése alól (kontrol hiánya) A szabályozás adta kiskapuk miatt a regisztráció nélküli motorok használata népszerűbb, de Szükséges a szabályzók újragondolása Közlekedés biztonsági szempontok : - A 40 km/h sebesség maximum a veszélyessé teszi a közlekedést az autók között - Az ennél gyorsabb járművek kilógnak a kategóriából ( A1 jogosítvány szükséges elvileg) - A 8-10’-os kerekek fokozottan érzékenyek az úthibákra

18  A kormány mielőbb helyezze hatályba a felfüggesztett 50cc regisztrációról hozott törvényt!  Szerezzen érvényt az 50cc EU és hazai szabályozásnak! Az ezt meghaladó járművek kerüljenek a MC125 ill. SC125 kategóriába!  Ezzel egy időben tegye lehetővé a motorok használatát 125cc- ig „B” kategóriás jogosítvánnyal! (hasonlóan az olasz, francia, spanyol, bizonyos feltételekkel a német rendelkezésekhez)  A balesetek megelőzésének érdekében meg kellene fontolni a ma már szép számmal működő, bevált, erre a célra specializálódott vezetéstechnikai és továbbképző centrumok igénybevételét vagy kötelezővé tételét (az OBB ajánlásával) www.mge.hu Javaslatunk

19  Az 50cc anomáliái megszűnnek  Az összes kétkerekű ellenőrizhetővé válik  Csökken a környezetszennyező kétütemű motorok száma, és többen használnak kis fogyasztású motorokat autó helyett  Mivel többen használnak motort a mindennapi közlekedésben, gyorsulna a közlekedés (kevesebb autó az utakon)  Regisztrációs adó, Áfa, Vám bevételek növekednek a nagyobb regisztrált állomány miatt  A motorok eladása megduplázódik, ezzel munkahelyeket mentünk meg www.mge.hu Előnyök

20 •Népszerűbbé és elérhetőbbé tenni a kétkerekűeket a mindennapok használóinak! •Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát! •Megszüntetni a legális piac résztvevőinek hátrányát! www.mge.hu Stratégiai céljaink

21 Köszönöm a figyelmet www.mge.hu

22 A személygépjármű és kishaszonjármű piac Erdélyi Péter MGE ügyvezető elnök www.mge.hu

23 Személygépkocsi forgalombahelyezés (db) 2009-2010. I. félév H ó nap20092010 V á ltoz á sV á ltoz á s % Január60772781-3296-54,2% Február72173041-4176-57,9% Március93564392-4964-53,1% Április67153662-3053-45,5% Május45123400-1112-24,6% Június 59014254 -1647-27,9% I f é l é v 3977821530-18248-45,9% forrás: Datahouse

24 www.mge.hu Személygépkocsi havi forgalombahelyezés (db) 2007-2010

25 www.mge.hu Személygépkocsi forgalombahelyezés I.félév (db) 2007-2010

26 www.mge.hu H ó nap 20092010V á ltoz á s % Janu á r 1322557 -765-57,9% Febru á r 1251510 -741-59,2% M á rcius 1233624 -609-49,4% Á prilis 911608 -303-33,3% M á jus 802726 -76-9,5% J ú nius 849775 -74-8,7% 2010.I.félév 63683800 -2568-40,3% forrás: Datahouse 2010 I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű

27 www.mge.hu 2010 I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű forrás: Datahouse

28 www.mge.hu 2010 I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű

29 www.mge.hu 2010 I. félévi forgalomba helyezések szgk+ kishaszon H ó nap20092010 V á ltoz á sV á ltoz á s % Január73993338-4061-54,9% Február84683551-4917-58,1% Március105895016-5573-52,6% Április76264270-3356-44,0% Május53144126-1188-22,4% Június67505029-1721-25,5% Összesen4614625330-20816-45,1% forrás: Datahouse

30 www.mge.hu 2010 I. félévi forgalomba helyezések szgk+ kishaszon forrás: Datahouse

31 •A finanszírozás 2008-hoz képest több, mint 80%-ot csökkent, retail vevőben ez évi 50% körüli esést okoz, ami havi 4 - 5 ezer új autó értékesítés kiesését jelenti •A flotta finanszírozás visszaesése az idei első negyedévben 60%, ez mintegy havi 1 – 2 ezer új autó értékesítés kiesését jelenti •Míg korábban a kihelyezések 2/3-a új autók finanszírozásából származott, megfordult az arány, 2/3 a használt autókból származik www.mge.hu A finanszírozási piac

32 www.mge.hu

33 2009.01.01. SREP 20%-96 hónap 2009.11.17.Gépjármű visszlízing illetékmentes 2010.01.01.Lízing illeték 50%-os korlát eltörlése 2010.01.01. HPT: közvetítők definíciója; SREP: közvetítői díj max.12% 2010.03.01. Fogyasztói hitel – lezárási díj 0%; SREP közvetítői díj max. 6%; Felelős hitelezés: LTV maximum hitelre 75-60-45, lízingre 80- 65-50; Felelős hitelezés: futamidő max 7 év 2010.03.01. Felelős hitelezés: LTV maximum hitelre 75-60-45, lízingre 80- 65-50 2010.06.01. Közvetítői díjrendelet: speratív jutalék min. 70% 2010.06.11. Felelős hitelezés: hitelezhetőségi limit Euro max 80%, egyéb deviza 60% 2010.06.11Kapcsolt hitelszerződés; 14 napos elállás; THM lízingre is 2010.07.01. Egyszerűsített zálogjog bejegyzés gépjárművekre 2011.01.01. Lízing a PTK-ban www.mge.hu Jogszabályi környezet változásai

34 2010 június és első félév Június 2010/2009Első félév 2010/2009 Személyautók4254-24%21530 -46% Kishaszon járművek 775-9% 3800 -40% Személyautók és kishaszon jmű5029-22%25330 -45% Motorkerékpárok332-30% 1532 -37% Nagyhaszon járművek 73+16% 306 -34% www.mge.hu

35 2010 Új előrejelzés az év végére Korábbi Új Személygépjármű65 000 50 000 Kishaszon jármű11 000 10 000 Motorkerékpár 4 000 2 500 Robogó 3 000 2 600 Nagyhaszon jármű 2 200 2 200 www.mge.hu

36 MGE eredményei A gazdaság fehérítésért folyó erőfeszítésekben • külföldi rendszámok ellenőrzésének megkezdése • GFB törvénnyel kapcsolatos szakmai egyeztetések a jogalkotóval, a MABISZ-al és a biztosítókkal • vagyonadó eltörlésével kapcsolatosan szakmai együttműködés az Autós Nagykoalícióval • újrahasznosítási jogszabály elhalasztása, módosítása területén egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval Belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • gyakoribb kommunikáció • napi szintű média kapcsolatok, kezdeményezés • naprakész belső és külső kommunikáció • fejlődő együttműködés a tagvállalatokkal, szakmai klubok • pályázati lehetőségek kihasználása www.mge.hu

37 MGE Stratégiai céljai Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát • regisztrációs adó és ÁFA egyidejű megfizettetése • a legális, ezen belül a márkaszervizek támogatása Gépjármű vásárlás és üzemeltetés adóterheinek áttekintése, regisztrációs adó plafon elérése • Célunk az 1,2 milliós felső határ, a regisztrációs adó eltörlését nem támogatjuk, esetleges helyettesítését igen • termékdíj egységesítése az egyszerűbb adminisztrációért •A gépjármű kereskedelemmel és üzemeltetéssel kapcsolatos adózás áttekintése, javaslattétel Együtt gondolkodás a finanszírozókkal és a biztosítókkal • szakmai konzultációk, probléma feltárás Reális, pozitív belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • a megkezdett folyamatok fenntartása, fejlesztése Együttműködés az Autós Nagykoalícióban www.mge.hu

38 Köszönöm a figyelmet www.mge.hu


Letölteni ppt "Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2010. első félévét záró Tájékoztatóján 2010. július."

Hasonló előadás


Google Hirdetések