Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők"— Előadás másolata:

1 A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012

2 Célcsoport A karalábé árának változása, akár eladói szemszögből is hasznos lehet. Így elsősorban nekik jelenthet kiindulópontot gazdasági tervezésüknél.

3 Hasznosság Az értékesítés megannyi szereplőjének hasznos lehet e dolgozat, mivel az áralakulást figyelembe véve tudja majd kialakítani saját árképzését. A dolgozat során a következtetések fejezet azt taglalja, hogy milyen változtatásokra lenne szükség mind az adatbázisban, mind az áralakítás során. Az áralakítás realitását is ebben a fejezetben taglaljuk.

4 Szakirodalom A piac fogalma A zöldségek értékesítési csatornái
Kiskereskedelmi hálózatok Nagybani piacok szerepe Árképzés a zöldségpiacon

5 Árképzési módszerek : Ideális árképzés Költségalapú árképzés Igazodó árképzés Keresletvezérelt

6 Anyag és módszer A folyamatot írjuk le részletesen ahogyan elkészítettük az elemzést Majd az elemző rendszert taglaljuk mellyel elemeztük a kapott adatokat: A COCO elemző rendszer bemutatása - A módszer folyamata COCO rendszer működésének bemutatása - Eredmények - A módszer előnye

7 COCO rendszer futtatásának lépései
Méretezés Feltöltés Futtatás

8 Eredmények A vizsgálat során három féle eredménnyel szembesültünk. A piacon a karalábé ára felülértékelt, alulértékelt, vagy mint legtöbb esetben kiegyenlített, azaz alig van különbség. A diagramokon a tényleges ár, a becsült ár és a delta látható. A Delta origótól való elmozdulása jelzi mennyire alul-, felülértékelt.

9 Következtetések Elemzésünk konklúziójaként az első, amit szeretnénk kiemelni az árképzés nem egy intuitív játék, komoly tényeken alapszik. Az OECD irányelveitől, a beszerzési ráfordítási költségeken át, a konkurens piacok áraik mind-mind azok a tényezők, melyek szerepet játszanak a termék tényleges árának képzésében

10 Az egyetlen változtató tényező, amit az alapadatokból hiányoltunk az a komoly változtató erővel bíró adat, ami azt mutatja be, hogy adott ár mellett mekkora volt a fogyasztás, felvásárlás Eme adat megléte, annyira fontos, hogy érzésem szerint ennek ismeretlensége mindössze egy száraz árat mutat meg, mely mögött nem biztos, hogy van vásárlás/felvásárlás is

11 A vizsgálat során a legfőbb következtetések, amiket levontunk a diagramokon látható kiugró adatokban mutatkozik meg. Akkor amikor a delta (azaz a tényleges- és a becsült ár közötti különbség) nem vesz fel nagyobb értéket, mint [5], akkor kiegyenlített az ár, azaz reálisan van meghatározva. Ha a delta +5 vagy annál nagyobb értéket vesz fel, akkor felülértékelt a termék, tehát olcsóbban kéne értékesíteni. Hogyha a delta -5 vagy annál kisebb értéket vesz fel a termék alulértékelt, azaz a terméket drágábban is lehetne értékesíteni.

12 Reméljük kielégítő tartalommal bír elemző dokumentumunk és hasznát veszik a későbbiekben Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők"

Hasonló előadás


Google Hirdetések