Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Készitette: Zeng Judit
2
Eladásösztönzés Fogalma: Olyan piacbefolyásoló módszerek összessége, amelyek közvetlenül próbálják meg ösztönözni a fogyasztót, vagy a kereskedőt a vásárlásra. Jellemzői: Időbeni behatároltság (akciók időtartama) - Átlagostól eltérő ajánlat Fő céljai: Eladások nagyságának növelése Profit növelése Vásárlások számának növelése Egy vásárlóra jutó vásárlások növelése Image építése, növelése Készletek forgási sebességének növelése Értékesítési csatorna működésének támogatása
3
A sales promotion eszközei
akciók, események tájékoztatás POS-POP eszközök anyagi ösztönzés SP stratégiák Pull (húzó) a termelő a csatorna utolsó szereplőjét próbálja befolyásolni, ösztönözni a vásárlásra(pl. reklám) Push (toló) a termelő a vele közvetlen kapcsolatban álló szereplőket (kereskedőket) próbálja meggyőzni, hogy vásárolják termékét
4
Csoportosítás Fogyasztókra ható SP módszerek:
Kuponok Árengedmények Akciók Árubemutatók Kóstolók Minta Visszatérítések Törzsvásárlói kártya Garanciára vonatkozó ajánlat Nyereményjátékok Csomagolás (szállítás, üzembe helyezés) Vásárlás közbeni szolgálatok nyújtása Kereskedőkre ható módszerek: Árengedmény Szakmai találkozók Ingyenes áruk, reklámajándékok Jutalék Információk nyújtása Eladótér kialakítása Akciók, versenyek Termékbemutatók Mennyiségi engedmény
5
Fogyasztói eladás ösztönzés
6
Vásárláshelyi reklámok
A vásárlás helyéhez kapcsolódó, figyelemfelkeltő, tájékoztató, közvetlen eladásokat támogató eszközök, módszerek. POS point of sale (reklámozás az eladás helyén) POP point of purchase (reklámozás a vásárlói döntés helyén) wobbler padlómatrica Display
7
A kirakat Az üzleti elárusítóhelyek falában levő, üvegezett, szekrényszerű nyílás, amelyben árukat helyeznek el abból a célból, hogy a járókelők tájékozódhassanak az adott üzletben árusított termék fajtáiról, választékáról. Fajtái: Tecnikai szempont alapján - zárt kirakat - betekintő kirakat - a kettő kombinációja Kirakati berendezés alapján - általános kirakat - tematikus - alkalmi - áruval berendezett - áruval és dekorációval berendezett - dekorációs Funkciói: - figyelemfelkeltés - megállít - becsalogat - emlékeztet - reklámoz - városkép
8
Reklámtárgy, reklámajándék Kinek? Milyen értékben? Mikor? Hogyan? Mit?
A vállalat által adott ajándék, mely magán viseli és egyben meg is valósítja a cég arculatát, kommunikációs stratégiáját, reklámkoncepcióját Funkciói: örömkeltés ismertség növelése emlékeztetés pozitív vélemény kialakítása márkahűség kialakítása Fajtái: szóróajándék reklámajándék egyedi ajándék
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.