Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnna Kelemenné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár 2006. március 17.
2
ÖKO-MARKETING Környezeti-ökológiai elvárásokat integráló és megvalósulásukat ösztönző magatartás Olyan felelősségteljes marketing tevékenység, amely a környezetvédelmet fejlesztési és növekedési lehetőségnek tekinti, és érvényre juttatja minden tevékenységi területen
3
ÖKO-MARKETING Direkt Öko-címke Indirekt Zöld közbeszerzés
4
ÖKO-CÍMKE
5
•életútelemzésen alapuló minősítő- tanúsító rendszer •gyártók ösztönzése •felelősségtudat erősítése
6
A védjegyhasználattal kapcsolatos előnyök •nagyobb forgalom •alacsonyabb termelési költség •reklámköltség-megtakarítás •kevesebb környezeti ártalom keletkezik
7
Zöld közbeszerzés Európai Tanács 2004. március 25-26. „A fenntartható fejlődést ösztönző technológiák: Környezettechnológiai Akcióterv az EU számára” ETAP
8
Célkitűzések környezet hatékonyabb védelme a versenyképesség javítása a foglalkoztatottság javítása Meghatározásra került célok eléréséhez szükséges intézkedések (akciók) egyes akciók felelősei határidők megoldás esetleges alternatívái
9
Magyarország •Nemzeti akcióterv kidolgozása 2005. végéig - összhangban a Nemzeti Lisszaboni Akcióprogrammal •Fő célok : - a meglévő, modern technológiák piacra jutásának támogatása - új technológiák kifejlesztése •Több kezdeményezés indult a környezettechnológiák, beruházások támogatására (pl.: SMART)
10
Nemzeti cselekvési terv •Kutatás-fejlesztés •Technológiahitelesítés •Környezeti teljesítmény célok meghatározása •Pénzügyi eszközök mobilizálása •Piaci eszközök alkalmazása •Környezettudatos közbeszerzés előmozdítása •Környezettudatosság növelése, oktatás
11
A zöld közbeszerzés céljai • A kormányzati hivatalok működése járuljon hozzá a fenntartható fejlődés biztosításához •A kormányzati szervek működése legyen környezettudatos •A kormányzat mutasson példát a vállalkozásoknak •Az állam működése legyen olcsóbb
12
Nemzeti akcióterv •A környezettudatos közbeszerzést elősegítő szakmai háttéranyagok kidolgozása „ Vásárlás zölden! Kézikönyv a környezetvédelmi szempontú közbeszerzésről” Problémák→ Megoldások
13
Akcióprogram •szakterületi prioritási sorrend kialakítása •a termékek, szolgáltatások környezetvédelmi szempontú értékelése •információkhoz a széles körű hozzáférés javaslatok kidolgozása 2006. december 31.
14
Az öko-címke megkönnyíti a zöld közbeszerzést A gazdasági szereplőknek nem kell környezetvédelmi szakértőnek lennie, hogy zöld közbeszerzést valósítsanak meg Biztosak lehetnek abban, hogy az általuk választott termék környezetvédelmi szempontból kedvező tulajdonságokkal rendelkezik Időt és pénzt takarítanak meg
15
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.