Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTeréz Balogné Megváltozta több, mint 10 éve
1
e-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)
2
Tartalomjegyzék Mobilkereskedelem operátori fejlődése
MobilVásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások Üzleti modell Törvényi szabályozás Operátori együttműködés MobilFizetés szolgáltatás
3
Mobilkereskedelmi szolgáltatások operátori fejlődése
Operátori összefogás Cél: Egységes vásárlási rendszer fejlesztése Ügyfelek: Egyszerű, gyors, biztonságos vásárlás Kereskedők: innovatív, költség-hatékony, új ügyfélkör MobilFizetés 2005 2006 2007 2008 Pannon és a T-Mobile Elkülönült vásárlási rendszeren MobilVásárlás szolgáltatás elindítása Számlás és kártyás előfizetők Impulzus vásárlás Vodafone csatlakozás Autópálya-matrica vásárlás Partnerintegráció
4
Mobil Vásárlás szolgáltatás
Termékek és Szolgáltatások megvásárlása mobiltelefonon keresztül Számlás és kártyás előfizetők számára Hitelkeret és univerzális egyenleg terhére Rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Kis összegű vásárlások Szolgáltatás igénybe vétele Előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Ismert és használt felületek (SMS, WAP, Internet) Gyors, egyszerű, biztonságos vásárlási folyamat (alapvető mobil ismeretekkel) Ügyfél oldali beruházás nem szükséges Egységes, kereskedelmileg működő Mobil Vásárlási rendszer Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció
5
Termékek és Szolgáltatások
Belépőjegyek Parkolás Szerencsejáték Hirdetés-feladás Autópálya-matrica Online vásárlás MobilVásárlási rendszer Online Mozi Újság-előfizetés Ajándék Tömegközlekedés Gyorsétterem TAXI Több mint tranzakció havonta Átlátható működés a partnerek, ügyfelek részére Közös informatikai háttérrendszer Elindított szolgáltatások Bevezetésre kerülő szolgáltatások
6
Üzleti modell Viszonteladói konstrukció
Termék szolgáltatás megvásárlása a kereskedőtől a vásárlás pillanatában Virtuális továbbértékesítés az előfizetők felé Garancia a tranzakciók kiegyenlítésére Biztonság a kereskedő részére Operátori kockázat a tranzakciók ellenértékének begyűjtésére Operátori számlázás Számlás előfizetők Megvásárolt termékek hitelkeretből a havi számla terhére Kártyás előfizetők Univerzális egyenleg (bankautomaták, InternetBank, TeleBank, bemutatótermek) Számla az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető
7
Törvényi szabályozás Hitelkeret és univerzális egyenleg
Nem e-Pénz Elektronikus Hírközlési Törvény A mobilszolgáltató nevében vásárolt áruk és szolgáltatások továbbértékesítésének és továbbszámlázásának lehetősége Eht § (3) Korlátozott termékkör Törvényi szabályozás a továbbértékesíthető termékek körére Nem lehet mindent továbbértékesíteni
8
Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica
Operátori fejlesztés Gyors, egyszerű, impulzus vásárlás D1 4 napos matrica SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉSE 2007. május D1M motoros D1 heti D1 havi KÉNYELMI FUNKCIÓK Díjmentes IVR „Info” szó az autópálya-matrica érvényességének lekérdezésére
9
Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica
Ideje Célja új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése új ügyfelek szerzése tranzakciószám növelése Média Sajtó Óriásplakát Rádió Eredmények 25%-kal növekedett a felhasználók száma 40%-os növekedés tranzakciószámban az új felhasználók folyamatosan vásárolnak matricát
10
Szolgáltatásfejlesztés: Lottó
Szolgáltatás egyszerűsítése – május Rövid hívószám: 1756 Díjmentes IVR: 1756 Legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: 1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó: kódok nélkül, vesszővel elválasztva SMS-ben a megjátszani kívánt számokat 1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése
11
Kommunikációs kampány: Lottó
Ideje Célja 1756-os szám bevezetése egyszerű új fogadások új ügyfelek szerzése Média Sajtó CLP Online Rádió Eredmények 30%-os növekedés a tranzakciószámban 32%-os növekedés az ügyfélszámban 1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett Nagy számú visszatérő vásárló
12
Ügyfélnövekedés üteme
13
Ügyfélkör jellemzői 20-as évei végén jár, vagy pályakezdő
Nyitott is az új dolgok kipróbálására A kényelem és a hasznosság az elsődleges szempont Sokat telefonál, magas a telefonszámlája Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására
14
Dinamikus SIM, univerzális egyenleg
Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás Több mint ügyfélnél ilyen kártya 10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak
15
MobilVásárlási tapasztalatok összegzése
OPERÁTOROK Összefogás Egységes vásárlási folyamatok Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése Közös szolgáltatásfejlesztés Közös kommunikáció PARTNEREK 10 millió potenciális ügyfél Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni Elégedettebb ügyfelek Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok
16
MobilFizetés: új szolgáltatás
A szolgáltatás során az ügyfelek mobiltelefonjához (SIM kártyájukhoz) virtuálisan egy bankszámlát kapcsolódik, mely bankszámlához hitelkeret tartozik. Termékek megvásárlásához elegendő, ha az ügyfélnél van a mobiltelefonja. Mobil telefon, mint fizetőeszköz Minden Pannon, vagy T-Mobile szerződött ügyfél használhatja a szolgáltatást Számos felhasználási forma: Kényelmi szolgáltatásokhoz (vonatjegy vásárlás előre) Személyes vásárláskor (bankkártya és készpénz használata helyett) Közműszámla fizetésére Ügyfelek közötti pénzküldésre használható Ügyfél szegmens által meghatározott hitelkeret jár az ügyfeleknek A vásárlás összegének kiegyenlítése utólag történik A fizetési tranzakciók on-line módon, azonnal jóváírásra kerülnek
17
Köszönjük a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.