Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Jónásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1
2
2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
3
3
4
4
5
5 Azok a termékjellemzők illetve előnyök, amelyeket a vásárló a termék értékelésekor használ.
6
6 • • megbízhatóság • • tartósság • • teljesítmény • • stílus( design) • • komfort, kényelem • • szállítás • • belső tulajdonságok
7
7 • • ár • • működési költségek • • fizetési feltételek • • maradványérték • • életciklus költség
8
8 Státusz Társadalmi hovatartozás Konvenciók Divat
9
9 • • én-kép • • kockázat csökkentése • • erkölcsök • • érzelmek
10
10 A FOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK
11
11 • •információ befogadás • •észlelés • •tanulás • • motiváció • • hiedelmek & attitűdök • • személyiség • • életstílus • • életciklus
12
12 Az egyén számára fontos információk kiszűrése Az egyén az információt saját ízlésvilága, elképzelései szerint változtatja meg Az egyén csak a saját maga számára fontos információkat jegyzi meg
13
13 ISMÉTLÉS, MEGJEGYZÉS PROBLÉMA MEGOLDÁS CSELEKVÉSRE KÉSZTETŐ BELSŐ ERŐ ELEMEI: SZÜKSÉGLET, KÍVÁNCSISÁG, ÉRZELEM, VÁGY Motivációs elméletek: MASLOW - Szükségletek hierarchiája FREUD - A tudatalatti szerepe
14
14 létszükségletek a biztonság iránti igény társadalmi igény az érték megbecslése iránti igény Önmegvalósítás igénye
15
15 Egy termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó kedvező vagy kedvezőtlen átfogó értékelés, érzés.
16
16 Kiterjesztett problémamegoldás Korlátozott problémamegoldás Szokásos problémamegoldás
17
17 kultúra társadalmi osztály geodemográfia referencia csoport
18
18 1. Elit 2. Jómódúak 3. Szabadidő orientáltak 4. Felhalmozóak 5. Jó lakású veszélyeztetettek 6. Szegények
19
19 Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Szorongásra hajlamos Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Ha a vásárló:
20
20 Bonyolult vásárlási magatartás Disszonanciát csökkentő vásárlási magatartás Egyszerű vásárlási magatartás Változatosságot kereső vásárlási magatartás
21
21
22
22
23
23
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.