Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! 2003-2010-2013!
2
2003 Valami elkezdődött! „ALAPOZÁS!” EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK!
3
EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2003 – 2004 „ALAPOZÁS” Amiért belevágtunk: - igazolatlan hiányzások csökkentése - lemorzsolódások csökkentése - hhh-s tanulók továbbtanulási esélyeinek javítása - kompetenciaeredmények javulása Az iskola törekedjen arra, hogy az összes tanuló „SIKERKÉNT” élhesse meg a közös munkát!
4
EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2003 – 2004 „ALAPOZÁS” Amit vállaltunk: - Szemléletbeli változás, szakmai megújulás (képzés, konferencia, képzés ….) -Korszerű pedagógiai eszközök alkalmazása a mindennapokban. -Az iskolai kapcsolatrendszer újragondolása, (SZÜLŐK, civil szervezetek, középiskolák, pedagógiai szakszolgálatok)
5
EGYÜTTNEVELÉS, EGYENLŐ ESÉLYEK! 2004 – 2005 „Épülnek a falak” Az első BÁZISOK! Decs BátaGyulaj Vásárosdombó Pécs Magyarmecske Nagyharsány Kétújfalu BarcsGödreDarány
6
2004 – 2005 „Épülnek a falak” Bázistalálkozók!!! Jók voltak!
7
2005 – 2007 „A falak már állnak!” HEFOP 2.1.3 HEFOP 2.1.5
8
Egyre többen vagyunk! Normatíva helyett, pályázati támogatás! 2008 „A falak már állnak!” Épül a RENDSZER!
9
2008-2009 „Készül a födém” Országos, regionális szakmai műhelyek! DKKI szolgáltat: -Szakmai napok - Hospitációs lehetőség biztosítása Felkészülés az újabb BÁZIS szerepre!
10
2010! „Készül a födém” Ismét BÁZIS! (Hárman maradtunk!) BátaKétújfalu Darány
11
2010! „Készül a födém” Új feladatok: -Az IPR rendszer további fejlesztése - Együttműködés a PTE-vel - SZOLGÁLTATÁS, SZOLGÁLTATÁS …
12
2010 - 2013 „Elkészül a tető?” Jöhet az ERNYŐ!!!
13
A projekt céljai A projekt konkrét célja az alábbi tevékenységek, és szolgáltatások biztosítása: - akkreditált tanár továbbképzések, tréningek a háló intézményei számára a konkrét intézmények szükségletei szerint (igényelmérés alapján). - elérhető, hospitálható modell értékű gyakorlatok közvetítése, kiajánlása, - „bázis”-találkozók- a tapasztalatcserék kiválóan működtethető eszközei- szervezése, - szakmai műhelyek, munkaközösségek szervezése a segítő kapcsolatok bevonásával, - minőségirányítási rendszer működtetése az önértékelések segítésére, - szakmai kiadványok, naprakész hírlevelek, formadokumentumok kiadása, - információs napok szervezése a segítő csoportok, szülők, fenntartók számára, - kulturális-, sport- és tábori szabadidős programok szervezése az együttnevelés jegyében, de kiemelt figyelemmel a hátrányos helyzetű gyermekekre.
14
Szakmai műhelyek 1. Menedzsment műhely 2. IKCS műhely 3. Kompetencia műhely 4. Idegen nyelvi műhely 5. Óvodai kompetencia fejlesztés műhely 6. Művészeti nevelés műhely 7. Multikulturális műhely 8. Kooperatív tanulásszervezés műhely 9. Óvodai projekt 10. Kisebbségi kapcsolatok műhely 11. SNI műhely 12. Alapozó szakasz fejlesztő műhely 13. SDT műhely 14. Kommunikációs szolgáltató műhely 15. Pályaorientáció műhely 16. Projekt műhely 17. Tanórán kívüli nevelés műhely 18. Óvodai egészségnevelés műhely 19. Környezeti nevelés műhely 20.SNI műhely
15
Kompetecia fejlesztés gyermekeknek - Kistérségi gyermeklap – Csodabogár - - erdei óvodák, iskolák, - művészeti iskolák komplex fesztiválja - tehetséggondozó pályázatok –képzőművészet/kiállítás –informatika - digitális írástudás - természetvédelmi, környezeti nevelési projektek támogatása - tanulmányi versenyek - színházi tanórák, könyvtári tanórák, múzeumi órák - nyári kreatív délelőttök - Csodanézés- Csodák palotája látogatás - A tenger világa multikulturális élménytábor HHH-s gyermekeknek - lovas terápia - természetjáró- és kerékpártúrák - és még mások...
16
Házhoz jön a… a színház A szolgáltatást igénylő iskolák évi 5 alkalommal kapnak olyan igényes színházi programot, ami a helyszínen(zsibongóban, tornateremben) előadható. a zene Az igénylő intézményekhez különféle zenei programok mennek házhoz. Igyekszünk változatos,színes ajándékkal meglepni a gyerekeket. a tánc Ez a projektelem táncházi foglalkozásokat jelent, amelyek során a gyerekek megtanulhatják kiváló táncos szakemberek segítségével—és élőzenével— környező kisebbségek táncait.
17
kapcsolatok - iskolai/óvodai családi programok - szülők klubja - családi tábor - gimis diák tutor támogatás -DDNP foglalkoztató természetvédelmi nap - iskolapszichológus prevenciós és terápiás szolgáltatás - interaktív „Ernyő honlap” - rendszeres havi hírlevél - szórólapok a projektről, a jó gyakorlatokról, az esélyegyenlőségről - Projektnyitó „RÁHANGOLÓ” kistérségi pedagógus találkozó - Országos pedagógiai konferencia - Projektzáró pedagógus találkozó - Jó gyakorlatok intézményi adaptációja
18
Pedagógiai innováció Digitális taneszközök tantárgyakhoz - Kompetencia/kooperatív fókuszú óratervek, - óvodai foglalkozási tervek - Erdei iskola/óvoda programok - Intézményi jó gyakorlat leírása - kisebbségi nyelvoktatást támogató taneszközök - komplex művészeti nevelés program leírása - témahetek /projektek tervei - gyerek/iskola témájú foto pályázat/kiállítás - családi tábori programok terve - nyári kreatív délelőtt programok tervei - komplex művészeti találkozók programtervei …...és még más
19
képzések A projekt nagy hangsúlyt helyez a peda- gógusok kompetenciáinak erősítésére: - tréningek – kooperatív tanulásszervezés,multikulturális tartalmak, iskolai/óvodai IPR, konfliktuskezelés, SDT, osztályozás nélküli értékelés…. - hiánypótló egyéni képzések támogatása: nyelvtanárok, fejlesztő pedagógus, logopédus, pedagógiai asszisztens, - vezetői-, tanári nyelvi kompetenciákat erősítő 200 órás beszéd centrikus angol,
20
vége
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.