Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Soósné Megváltozta több, mint 10 éve
1
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna
2
M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy fejlessze az agyunkat!” (10 éves, lány)
3
A „ RÁBESZÉLŐGÉP ” 1800-as évek, első hirdetők Négy szakasz: Az üzenet ragadja meg a befogadó figyelmét Az érveket a közönség értse meg A befogadó sajátítsa el az érveket Mindig a „tanultaknak” megfelelően cselekszünk
4
A MODERN PROPAGANDA FOGÁSAI Új, gyors, könnyű, javított, most, azonnal, meglepő, bemutatjuk Szemmagasságban elhelyezett cikkek Lekerekített formák, sex appeal – nagyobb hatásfok, mint a rajzfilmfigurák szerepeltetése Pénztár közelében lévő áruk Akciók és „csomag-ár”
5
M ANIPULÁCIÓ, BEFOLYÁSOLÁS, MEGGYŐZÉS Manipuláció és meggyőzés közötti különbség Többféle módon lehet manipulálni: Pontatlan információ Nem teljes körű tájékoztatás Hamis információk átadása Túltájékoztatás
6
A CSALÁD, MINT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ Legközvetlenebb módon hat a gyerekek fejlődésére Testvérek, nagyszülők, rokonok Szegényebb családok és a hitelintézetek 2004-ben 650 000 ügy volt bíróságon, ebből 36%- ban túlfogyasztás, kölcsönfelvétel
7
A 6-10 ÉVES KORÚ GYERMEKEK ÉLETKORI SAJÁTOSSÁGAI Érzékelés és észlelés Figyelem fejlettsége Az emlékezet fejlődése Képzelőerő Gondolkodásmód A kötelesség Szükséglet-motiváció Érzelmek
8
G YERMEKEK ÉS A REKLÁM Fantáziahiány – a klasszikus oktatás egyre nehezebbnek tűnik Médiatudor „Ne higgy el mindent, amit a tévében látsz!” A média által ábrázolt és a valós világ viszonya
9
K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Vizsgálati személyek – Vénkerti Általános Iskola 38 lány és 24 fiú neme8 éves9 éves10 éves11 évesösszesen leány13148338 fiú976224 ősszesen:222114562
10
K UTATÁS - HIPOTÉZISEK A gyermekek kevés olyan dolgot ismernek fel, amelyet nem látnak a televízióban.
11
K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Sikersorozat, vagy film szereplőivel könnyebb az eladás 50 gyermek rendelkezik valamilyen cikkük, amely filmmel, vagy mesével kapcsolatos 12-en vannak, akik nem rendelkeznek ilyen tárgyakkal.
12
K UTATÁS - HIPOTÉZIS A szegényebbek fogékonyak a reklámokra Státusz-szimbólumokká válnak a tárgyak Tanulók zöme: nagyvárosi, lakótelepi lakásban, átlagos életszínvonalon él. Vannak, akik átlag alatti színvonalon élnek.
13
R EKLÁMOK VALÓSÁGTARTALMA
14
M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy a szereplők felkészüljenek a következő jelenetre.” „Hogy a szünetben ne unatkozzunk.” Hogy fejlessze az agyat.” „Azért, mert ha nincs reklám, akkor az egész műsor unalmas lenne.” „Hogy ne egyszerre nézzük meg a filmet.”
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.