Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHenrik Péter Megváltozta több, mint 10 éve
1
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT
2
REKLÁMESZKÖZÖK REKL ÁMESZKÖZÖK FOGALMA: ÜZENET ELJUTTATÁSA: ADÓ VEVŐ
REKLÁMESZKÖZ ELEMEI: RÖGZíTETT KÖZLÉS REKLÁMHORDOZÓ
3
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁM RÖGZíTETT REKLÁM ESZKÖZ KÖZLÉS HORDOZÓ
Plakát plakát tábla TV videoszalag TV készülék Mozi filmszalag vetítővászon Rádió magnószalag rádiókészülék hanglemez,stb
4
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZNEK ALKALMASNAK KELL LENNIE:
-MEGFELELŐ CÉLCSOPORTHOZ -MEGFELELŐ TARTALMAT ELJUTTATNI -MEGFELELŐ IDŐINTERVALLUMBAN -HATÉKONYAN (A LEHETŐ LEGKISEBB RÁFORDíTÁS MELLETT A LEGJOBB HATÁS {EREDMÉNY} ELÉRÉSE)
5
REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDITíV: -VIZUÁLIS
-AUDIÓVIZUÁLIS -EGYÉB
6
REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDITíV:
+BESZÉD (HANG) +ZENE +ZAJ +ZÖREJ
7
REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -VIZUÁLIS: +KÉP
+FORMA, ALAK +SZíN +MOZGÁS +SZÖVEG
8
REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDIOVIZUÁLIS: +KÉP
+FORMA, ALAK +SZíN +MOZGÁS +SZÖVEG +HANG +ZENE +ZAJ +ZÖREJ
9
REKLÁMESZKÖZÖK +SZAGLÁS +íZÉRZÉS ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK:
-EGYÉB: +TAPINTÁS +SZAGLÁS +íZÉRZÉS
10
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZ VÁLASZTÁS SZEMPONTJAI:
-CÉLCSOPORT SPECIFIKUS -TARTALOM SPECIFIKUS -CSATORNA SPECIFIKUS -KÓDSPECIFIKUS
11
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA I: ÉRZÉKSZERVI HATÁS ALAPJÁN:
VERBÁLIS(hang, zene, zaj, zörej) VIZUÁLIS(szín, kép, forma, alak, mozgás) AUDIÓVIZUÁLIS (első kettő együtt) EGYÉB (íz, illat, tapintás)
12
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA II: ÉRDEKKÖR SZERINT:
IRÁNYíTHATÓ: szaklapok, hobbylapok, DM, katalógus, stb. NEM IRÁNYíTHATÓ: TV, rádió, napilapok, plakát, stb.
13
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA III: ÉRDEKTERÜLET SZERINT:
IRÁNYíTHATÓ: plakát, mozi, DM, közterületi eszközök, stb. NEM IRÁNYíTHATÓ: országos- TV, -rádió, -napilapok, stb.
14
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IV: BEVETHETŐSÉG SZERINT:
GYORSAN BEVETHETŐ: napilapok, szórólap, DM, rádió, stb. LASSAN BEVETHETŐ: plakát, neon, katalógus, havilapok, stb.
15
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA V: LEÁLLíTHATÓSÁG SZERINT:
GYORSAN LEÁLLíTHATÓ: TV, rádió, napilap, DM, stb. LASSAN LEÁLLíTHATÓ: neon, plakát, hetilapok, havilapok, stb.
16
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VI:
KAMPÁNYBAN BETÖLTÖTT SZEREPE SZERINT: ALAPESZKÖZÖK: SAJTÓ, TV, rádió, óriásplakát, stb. KIEGÉSZíTŐ ESZKÖZÖK: szórólap, neon, gyufacímke, kirakat, stb.
17
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VII: PUBLICITÁS SZERINT:
NAGY PUBLICITÁSÚ: TV, rádió, országos napilapok, óriásplakát, stb. ALACSONY PUBLICITÁSÚ: DM, szaklapok, prospektus, katalógus, stb.
18
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VIII: KÖLTSÉGEK SZERINT:
ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK: egy esz- köz bevetésének költsége RELATíV KÖLTSÉGEK: egy kon- taktus elérésének költsége egy eszközzel
19
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IX:
ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK SZERINT: OLCSÓ: DM, szórólap, szaklapok, stb. DRÁGA: TV, rádió, napilapok, katalógus, óriásplakát, stb.
20
REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA X: RELATíV KÖLTSÉGEK SZERINT:
OLCSÓ: TV, rádió, napilap, teletext, stb. DRÁGA: DM, katalógus, falinaptár, agenda, stb.
21
REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI (SZABADTÉRI) ESZKÖZÖK:
Közterület fogalma: közforgalomnak átadott területek Eszközei: hirdetőoszlop, óriásplakát, plakát, reklámpad, szeméttartó, villamos oldal, autóbusz oldal, trolibusz oldal, fényreklámok, stb.
22
REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI: általában vizuális
területileg irányítható réteg szerint nem irányítható bevethetősége változó leállíthatósága változó rövid ideig tart a hatása általában kiegészítő eszközök költségei tekintetében is változó
23
REKLÁMESZKÖZÖK ZÁRTTERÜLETI ESZKÖZÖK:
Zártterület fogalma: minden olyan terület, ahová belépni, vagy a - a tulajdonos engedélyével és/vagy - belépőjeggyel lehetséges Területei: strand, pályaudvar, sportlétesítmények, színház, mozi, járművek belseje, stb. Eszközei: plakát, oszlop, hangos bemondás, stb.
24
REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI: általában vizuális
területileg irányítható réteg szerint irányítható bevethetősége változó leállíthatósága változó hosszú ideig tart a hatása általában kiegészítő eszközök költségei tekintetében is változó
25
REKLÁMESZKÖZÖK ELADÁSHELYI REKLÁMESZKÖZÖK:
Eladáshelyi reklám (POS, POP) fogalma: az üzlet belseje, illetve az üzlet előtti terület, és annak közvetlen környezete Fajtái: - belső eszközök - külső eszközök
26
REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM BELSŐ ESZKÖZEI:
- termékek (csomagolás) - áruelhelyezés - kóstolók, bemutatók, - térképek, - árujelző feliratok - wobbler (kutyanyelv) - áruajánlás, stb.
27
REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM KÜLSŐ ESZKÖZEI: - kirakat
- portál - megállító táblák, - reklám zászlók,
28
REKLÁMESZKÖZÖK NYOMDAI ELJÁRÁSOK: MAGAS NYOMÁS MÉLY NYOMÁS
OFFSET NYOMÁS
29
NYOMDAI FOGALMAK I. BETŰ: különböző alaprajzok neve BETŰALAK:
- kurrens: kisbetű - VERZÁL: NAGYBETŰ - kurzív: dőlt betű BETŰMÉRET: 1 tipográfiai pont = 0,376 mm CICERO: 12 pontos betű
30
NYOMDAI FOGALMAK II. KORREKTÚRA: kefelevonaton végrehajtott javítás
IMPRIMATURA: utolsó korrektura /végleges ellen- őrzés IMPRIMÁLÁS: utolsó ellenőrzés (jogi vonatkozá- sok is.) IMPRESSZUM: a kiadvány műszaki és irodalmi adatai
31
NYOMDAI FOGALMAK III. MUTÁCIÓ: a kiadványok egy részében kép, vagy szöveg cseréje REMITTENDA: a lap egy számából el nem adott példányok SZERZŐI ÍV: „n” = 22 oldal, (30 x 60)
32
NYOMDAI FOGALMAK IV. PANTONE SKÁLA: színkártya (minden színnek megfelel egy szám) KROMALIN (PROOF): színhelyesség ellenőrzés SZíNBONTÁS: színes képek nyomdai előkészítése (cyan=kék, magenta=bíbor, yellow=sárga, black=fekete
33
REKLÁMESZKÖZÖK NYOMTATOTT REKLÁMESZKÖZÖK: SZÓRÓLAP PROSPEKTUS
KATALÓGUS SAJTÓ PLAKÁT, ÓRIÁSPLAKÁT EGYÉB
34
REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)
SAJTÓ FAJTÁI: ÍROTT ELEKTRONIKUS
35
REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)
SAJTÓTERMÉKEK FAJTÁI: NAPILAP HETILAP HAVILAP, FOLYÓIRAT SZAKLAPOK ALKALMI KIADVÁNYOK
36
REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)
SAJTÓREKLÁM FAJTÁI: apróhirdetés kishirdetések soros közlemény keretes hirdetés szalaghirdetés fejléc kocka junior page oldalhirdetés
37
REKLÁMESZKÖZÖK SAJTÓ HIRDETÉSI TARIFÁK: OLDAL HASÁB/MM SOR DIJ
38
REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)
IRÁNYÍTHATÓSÁG: TERÜLET SZERINT RÉTEG SZERINT PUBLICITÁS BEVETHETŐSÉG LEÁLLÍTHATÓSÁG KÖLTSÉGEK ABSZOLÚT RELATÍV
39
REKLÁMESZKÖZOK (RÁDIÓ)
AUDITÍV ESZKÖZ HATÁSELEMEI: BESZÉD ZENE ZAJ, ZÖREJ HÁTTÉR RÁDIÓZÁS
40
REKLÁMESZKÖZÖK (RÁDIÓ)
RÁDIÓREKLÁM FAJTÁI: BLOKKMŰSOR EGYEDI MŰSOR SPOT ADÁS SZPONZORÁLT MŰSOR Hangbeli tulajdonságok: -hangszin -hangterjedelem -e kettő kontrollja Hangbeli jelemzők: - Hangbeli modositók: Hangbeli különálók:
41
Reklámeszközök (Rádió)
Irányíthatóság: terület szerint rétegek szerint publicitás bevethetőség leállíthatóság költségek: relatív abszolut
42
REKLÁMESZKÖZÖK (TV) HATÁSELEMEI: (AUDIOVIZUÁLIS) VIZUÁLIS: KÉP, GRAFIKA, SZIN, FORMA, MOZGÁS AUDITIV: BESZÉD, ZENE, ZAJ, ZÖREJ
43
REKLÁMESZKÖZÖK (TV) TV CSATORNÁK FELOSZTÁSA: KÖZSZOLGÁLATI TV KERESKEDELMI TV Háttér televíziózás Zapping
44
REKLÁMESZKÖZÖK (TV) Irányíthatóság: terület réteg publicitás
bevethetőség leállíthatóság költségek relatív abszolút AZ IMAGE ..."/SZUBJEKTIV ÉRTÉKITÉLETEK ÖSSZESSÉGE, S MINT EREDMÉNY LEHET VALÓS, TORZ, ÉS A KETTŐ KEVERÉKE." Sándor Imre: Marketingkommunikáció KJK 1987/
45
REKLÁMESZKÖZÖK (TV) FAJTÁI: BLOKK EGYEDI HIRDETÉS SPOT
SZPONZORÁLT MŰSOR BETŰREKLÁM
46
REKLÁMESZKÖZ (TV, FILM)
FILM FORGATÓKÖNYV FAJTÁI: SZAKANYAG KÉSZITÉS forgatókönyv-vázlat irodalmi forgatókönyv story board (rajzos forgatókönyv) technikai forgatókönyv
47
REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták)
MERKETING-FELADAT ALAPJÁN: REKLÁMFILM REFERENCIA FILM GOOD-WILL(PR) FILM
48
REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták)
TECHNIKAI KIVITELEZÉS ALAPJÁN: natúr animációs vegyes
49
REKLÁMESZKÖZÖK (FILMFAJTÁK)
FILMES MŰFAJOK SZERINT: dramatizált játékfilm dokumentumfilm népszerű tudományos film oktatófilm riport
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.