Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Linamar Products Division

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Linamar Products Division"— Előadás másolata:

1 Linamar Products Division
Linamar Hungary ZRt. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management’s assessment of the Company’s future plans and operations may constitute forward-looking statements. This information is based on current expectations that are subject to significant risks and uncertainties that are difficult to predict. Actual results may differ materially from these anticipated in the forward-looking statements due to factors such as customer demand and timing of buying decisions, product mix, competitive products and pricing pressure. In addition, uncertainties and difficulties in domestic and foreign financial markets and economies could adversely affect demand from customers. These factors, as well as general economic and political conditions, may in turn have a material adverse effect on the Company’s financial results. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements, or to update the reasons why actual results could differ from those reflected in the forward-looking statements.

2 Készítette: Balczó János

3 Tartalomjegyzék TPM bevezetés oka, célja
A TPM rendszer felépítése, működése Teamek munkájának bemutatása Autonóm karbantartás Tervszerű karbantartás és berendezés fejlesztés TMK (ÜKT) Kezdeti Tisztítás Berendezés Fejlesztés Tréning és motiváció Veszteségforrások eliminálása További terveink Megtanult leckék

4 A TPM kezdete Miért döntöttünk a TPM bevezetés mellett 2009 elején?
Karbantartás nem kielégítő (Tűzoltás) Auditokon a rendszer működését megkérdőjelezték Erőforrás hiány Konfrontációk További elvárás: a vállalati kultúra színvonalának emelése EGY CSAPAT – EGY CÉL elv érvényesítése egy közös rendszeren keresztül A karbantartási tevékenység nem kielégítő, tűzoltás jellemzi, alacsony szintű az üzembiztonság

5 Küldetésünk Veszteségek csökkentése
A termelékenység és a berendezés hatékonyság (OEE) növelése. Váratlan hibák és leállások megszüntetése Fenntartani a gépek üzemkész állapotát Diagnosztikával előre jelezni a meghibásodásokat A termelő berendezések felesleges megbontásának elkerülése. A technológiai, gyártási, szervezési és logisztikai folyamatokban előforduló veszteségek folyamatos csökkentése.

6 TPM épület 4 pilléres A rend, a tisztaság, az 5S, illetve a vállalati kultúra is a TPM pilléreken nyugszik.

7 A TPM rendszer működése
Csoportgyűlések Rendszeres havi konzultációk Csoport tagok, vezetők, területi vezetők, gyárigazgató, A.A. Stadium Kft. Fontosabb események, KT-k, mérőszámok, akciótervek Belső auditok Autonóm karbantartás Többszintű audit rendszer Külső auditok Az A.A. Stádiumal közösen Konzultáció – az elmúlt hetek legfontosabb eseményei, KT-k, akció tervek, mérőszámok, a következő hetek (hónapok feladatai) Résztvevők – team vezetők és tagok, területi vezetők, gyárigazgató, AAStádium

8 Karbantartási mix Hibáig üzemelés Merev ciklusú ellenőrzések
„Nem rossz, de nem TPM módon készült” – Péczely György Hibáig üzemelés Merev ciklusú ellenőrzések Műszakos/heti – autonóm karbantartás 1 – 3 – 6 – 12 hó – tervszerű megelőző karbantartás Diagnosztika alapú javítások Érzékszervi Műszeres: pl. BallBarral, termokamerával szerszámbehúzó erő mérővel feltárt hibák. Merev ciklusú javítások (pl. kompresszorok, targoncák)

9 Autonóm karbantartás A legnagyobb létszámú karbantartó csapat
A TPM bevezetése előtt nem működött A gépek szakszerű, biztonságos üzemeltetése Ellenőrzések, tisztítások Hibaelőjelek, férgek, fejlesztési javaslatok jelzése Kisebb javítások

10 Autonóm karbantartás Legfontosabb dokumentuma a Tisztítás-Vizsgálati lap Nehezen indult A Pilot-terület elmaradása A feladat mennyisége Team vezetési problémák Ellenőrzés hiánya miatt De! Határozott fejlődés A dolgozók elfogadták Alakul a vállalati kultúra

11 Tervszerű karbantartás
Kiindulási állapot: Rendszer szinten nem működött a tervszerű megelőző karbantartás CMMS → feladatok ütemezése Terv készítés Mely gépeken Milyen gyakorisággal Mit ellenőrizzünk Tapasztalatok Gépkönyv

12 Ütemezett karbantartások
Tervezés – ÜKT előállítás Ellenőrzések, és szükség esetén javítások CMMS-ben ütemezve, termeléssel egyeztetve Folyamatos fejlődés – tapasztalatok, géphibák alapján Tervezés - karbantartó mérnökök

13 Ütemezett karbantartások

14 Kezdeti tisztítások Heti 1-2 Résztvevők Karbantartás Fluid menedzsment

15 Kezdeti tisztítások Fejlesztések Fejlesztendő Tapasztalat gyűjtés
Hatékonyabb tisztítószerek, korrózióvédelem beázás elleni védelem Alacsony nyomású, forró vizes tisztító berendezés KT során javításokat is végzünk Fejlesztendő Tisztasági állapot megőrzése

16 Berendezés fejlesztés
Kisebb Nagyobb volumenű Rendszer szintű fejlesztések Kisebb pl.: Férgek keresése és megszűntetése (KT, T-cédula) Pl. forgácskihordó lánc sebesség állíthatóvá tétele, nagyobb nyomatékú hajtómű alkalmazása

17 Berendezés fejlesztés
Pneumatikus préselés átalakítás hidraulikusra A préselés egyenletes, nem csattog Indukciós edző tárgyhajtás szorul DC helyett aszinkron motor frekvenciaváltóval Mechanikai felújítás, hajtás átalakítás (könnyebb szerelhetőség) A hibajelenség megszűnt, könnyen indul

18 Berendezés fejlesztés
Erősített szerszámváltó ajtó beszerzése, beépítése 38 VMH, 74h állásidő, 194h munkaidő

19 Berendezés fejlesztés
Doosan VC a munkatér nem teljesen zárt, a forgács hátrajut a lineár vezetékekhez és golyósorsókhoz A gyártó felé megreklamálva, védőharmonika rendszer utólagos beszerelésével a probléma megoldva

20 Rendszer szintű fejlesztések
DIAGNOSZTIKA OLAJLEVÁLASZTÓK KIÉPÍTÉSE KÁBEL- MENEDZSMENT

21 Veszteségforrások visszaszorítása
A TPM egyik fő célja Több próbálkozás az OEE mérésére Papír alapú adatgyűjtés – termelési film CMMS szoftveren keresztüli adatgyűjtés Jelenleg ismét papír alapon, 3 hibakóddal Terv: univerzális, automata elektronikus adatgyűjtő egység

22 Adatgyűjtés v1.0 Termelési film Nem vált be
Nem volt aki feldolgozza az adatot Lassú volt

23 Adatgyűjtés v2.0 Adatgyűjtés elszámoló kártyán Nem elég részletes
Operációnként Csak akkor töltik ki, ha nincs meg a norma

24 Adatgyűjtés v3.0

25 Adatgyűjtés v4.0 Félautomata adatgyűjtő panel Működése:
Figyeli a gép működését Ha „t” ideje nem történik forgácsolás, lezárja a gépet, elkezdi az állásidő számolását Ha a dolgozó ismét termelni akar, beírja az állás okának megfelelő 2 jegyű kódot, a rendszer eltárolja az állásidőt, és folytatódhat a termelés

26 OE és OEE számítási elv

27 Tréning és motiváció Orientációs tréningek Rendszerkialakító tréning
Gépkezelők oktatása a meglévő állomány oktatva és visszakérdezve új belépők oktatása – tantermi, gyakorlati Veszteség visszaszorító tréning – jelenleg is folyik Motiváció Aranyseprű-díj Terv: TPM póló

28 TEMATIKUS hónapok Kampányszerűen foglalkozunk egy problémakörrel
Oktatóanyag a dolgozóknak miért fontos az adott probléma mire kell figyelni jellemző meghibásodások Néhány példa: Koszlehúzók, csúszóburkolatok Olajleválasztók Nyomások és nyomásmérő órák Stb.

29 Hírlevelek A TPM konzultációkat követően szokott megjelenni Tartalma:
Az elmúlt hetek legfontosabb eseményei A következő időszak tervei Aranyseprű-díjasok Kezdeti Tisztítások Folyamatos formai és tartalmi fejlődés

30 OKTATÓ ANYAGOK, ISMERET TERJESZTÉS
TPM kisokos OEE oktató anyag Intranet, TPM fül Alapdokumentumok Oktatási anyagok Hírlevelek Tematikus hónapok Éves tervek

31 Dolgozói TPM felmérés 15 kérdés, 280 fő Érdekes eredmények…
Tudja-e mi a TPM célja? 33,5 % - A termelés hatékonyságának növelése. A környezet-szennyezés, a balesetszám, a minőségi hibák és a gyártási költségek csökkentése, szállítási határidők javítása. 66,5 % - A gépek megtisztítása, megjavítása, tervszerű karbantartás bevezetése.

32 Dolgozói TPM felmérés Kinek vannak feladatai a TPM-el kapcsolatban? Több lehetőséget is megjelölhet! 82,0 % - Operátorok 77,8 % - Karbantartók 60,2 % - Gépbeállítók 16,5 % - Termékművezetők/műszakvezetők 15,0 % - Projekt/minőségbiztosítási mérnökök 1 – A dolgozók ezt látják, mert a bevezetés jelen állapotában ez működik viszonylag látványosan, ezzel találkoznak a dolgozók. Reményeink szerint a veszteség visszaszorító tréningek után többen fogják az első lehetőséget bejelölni.

33 Dolgozói TPM felmérés Vannak-e olyan veszteségek a gyárban, melyek akadályozzák a norma teljesítését? (Alapanyagra/gépbeállítóra/metrológiára várakozás, szerszámhiány, géphibák, stb.) 94,7 % - Igen 5,3 % - Nem Melyik pillért (csoportot) fejlesztené a TPM épületében? 15,0 % - Autonóm karbantartás 71,4 % - Megelőző karbantartás és berendezés fejlesztés 26,3 % - Veszteségforrások visszaszorítása (OEE) 8,6 % - Oktatás

34 Dolgozói TPM felmérés Véleménye szerint van-e értelme a Kezdeti Tisztításoknak? 89,2 % - Igen 10,8 % - Nem Ha Önön múlna, megszűntetné-e a TPM-et a gyárban? 11,4 % - Igen 88,6 % - Nem

35 TPM táblák TPM tábla T-cédula tábla

36 Eredmények A TPM miatt a tevékenységünk jellege változott meg
Egyre több megelőző karbantartás Diagnosztika Alaposabb javítás Az alkatrészek beérkezéséig többnyire megy a termelés

37 Eredmények

38 Megtanult leckék Pilot terület fontossága Vállalati kultúra fontossága
Csapattagok kiválasztása ELADNI a TPM-et a dolgozóknak - kommunikáció T-cédulás vs. Ötlet Ami nehezebben megy… Mérnökség bevonása Termelés irányítás bevonása Állásidő csökkentés – alkatrész beszerzés

39 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Linamar Products Division"

Hasonló előadás


Google Hirdetések