Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Pintér Megváltozta több, mint 10 éve
1
Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában
Készítette: Borosné Ring Mária, Lisztmajerné Fritz Mariann
2
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola Paks
3
Iskolatörténet, iskolaszervezet
Gyermekek éve II. Számú Általános Iskola Móra Ferenc Általános Iskola II. Számú Általános Iskola 2005 II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 2007 II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola Herman Ottó Ált. Isk. Dunakömlődi Ált. Isk. Móra Ferenc Ált. Isk. II. Rákóczi F.Á.I. Németkéri Tagiskola II. Rákóczi F.Á.I. Pusztahencsei Tagiskola
4
Belső továbbképzéseink
Konfliktuskezelés Differenciált oktatás Projektpedagógia Szabadidő-szervezés Kooperatív tanulásszervezés Tanulásmódszertan Számítástechnikai ismeretek IKT eszközök, interaktív tananyagok Német nyelv
5
Területi továbbképzéseink
Műszaki Kiadó felkérésére 2. osztályban az OK! könyv bemutatása irodalomórán 3. osztályban interaktív nyelvtanóra a Forrás könyvek felhasználásával az OK! könyv (Irodalmi kincsestár 2) felhasználói alkalmazása, gyakorlati praktikák
6
Kistérségi pont 2010. Az interaktív tábla mint eszköz az angol nyelv tanításában
7
A játék szerepe az angol nyelv tanításában
8
Kooperatív tanulásszervezés a magyartanításban a felső tagozaton
9
Gyakorlatok a szövegértési kompetenciák fejlesztésére (kooperatív technikák)
10
Referencia intézmény TÁMOP /08/A/2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Kiváló előminősítés 3 minősített „Jó gyakorlat”
11
„ Jó gyakorlataink” Három jó gyakorlatunkat kínáljuk az
érdeklődő iskoláknak: Cseresznyécske meséje - Mesetúra első osztályosoknak enyi_innovacio/jogyakorlat_print_show/jo Id/4450/ edu
12
Olvasási kompetencia fejlesztése gyorsolvasási feladatokkal matematika- és környezetismeret órák keretében enyi_innovacio/jogyakorlat_print_show/jo Id/4310/ edu
13
Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában
yi_innovacio/jogyakorlat_print_show/joId/ 4308/ edu
14
Íráselőkészítés A finommozgások, az írást lehetővé tevő manualitás, hosszú biológiai érési folyamat útján fejlődnek ki, de korántsem fejeződik be az iskoláskor kezdetére. Az írást lehetővé tevő vizuo-motorikus koordináció fejlődése 3 éves kortól a nyolcadik életévig tart, optimális működése csak ez után biztosított.
15
Az írástanulás intenzív kezdőszakasszal indul, melynek során :
a nagymozgásokat, a testséma kialakítását, az egyensúly fejlesztését, a dominancia és a lateralitás erősítését a szem-kéz koordinációt oldják meg mozgásos szinten. Ekkor kell készséggé alakítani : a ceruzafogást, a vonalrendszerben való eligazodást, a formamegismerést és - felismerést.
16
A kisiskolások is szívesen végeznek az írásbeli munkák megkezdése előtt játékos kéz- és ujjtornát. Álljon itt példának egy rövidebb mondóka: Nyisd a kezed, zárd ökölbe, forgasd a csuklód körbe, körbe. Tapsolj kettőt, csapj a térdre, engedd a kezed le a mélybe.
17
Játékos gyakorlatok Gyöngyfűzés Vázolás, rajzolás homokba, búzadarába
Íráselemek elkészítése drótból, fonalból kirakása lencsével, sárgaborsóval, babbal megformázása testmozdulattal vonalának végigjárása Origami
18
Miért az origami? Mert fejleszti :
a gyerekek finommotorikus és vizuo-motorikus koordinációját, térérzékelését, fel-le, jobbra-balra irányokat. Pontosságra, precizitásra, kitartásra és türelemre készteti a gyerekeket. A modellek elkészítése során : a gyerekek szabályokat és lépéseket sajátítanak el, ok-okozati összefüggéseket tapasztalnak meg, gyorsan sikerélményhez jutnak. Egy olyan izgalmas, komplex tevékenységi forma: mely közben megfigyelhetjük a gyerekek tanulási tevékenységét, elősegíti a kisdiákok belső, személyes harmóniájának alakulását, mások iránti toleranciájának, beilleszkedési képességének fejlődését. A finommotorikus mozgás fejlesztésén túl a tanulók esztétikai érzéke és a kreativitása is fejlődik.
19
Hogyan indult? Felfedezése 25 évvel ezelőtt a Szórakaténusz Játszóház és Múzeumban Magyar Origami Kör tagság Felhasználása technikaórákon, napköziben kézműves tevékenység és szabadidő során Hobby a tanítás szolgáltában
20
Fejlesztés folyamata Betűkhöz hajtogattunk origami kiadványokban fellelhető modelleket, füzetbe ragasztott hajtogatások köré háttér rajzolása, később már megjelent a betű – rajzzal kiegészíthették, munkafüzet a gyerekeknek, olyan saját modellek tervezése, melyek könnyen, gyorsan elkészíthetőek, s figyelembe veszik a gyerekek életkorát is , tanítói segédkönyv elkészítése.
21
Munkafüzet felépítése
A munkafüzet 3 részből áll: egy ablak, a hajtogatás nevével, a tanult betűk nagy és kicsi alakja szürkén nyomtatva, szóoszlopok és a mondókák.
22
Tanítói segédkönyv felépítése
Tartalmazza : a diagramoknál használt jelölések magyarázatát; a modellek elkészítésének fázisrajzait (diagramját); az elkészítendő munkadarab fényképét; a gyerekek munkafüzetében megtalálható szóanyagot és mondókákat; megtalálható minden oldal alján egy zseb, amely azt a célt szolgálja, hogy ide lehet elhelyezni a tanító által elkészített modelleket, melyek így bármikor újra bemutathatók.
23
A taneszközök használata az írás előkészítése és a betűtanítás során
24
Még a felnőtteknek is sikerül….
26
Iskolánk elérhetőségei:
Telefon: 06-75 / Honlap: rakoczi.paks.hu
27
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.