Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Közigazgatási reform és távmunka
Gáspár Mátyás Közigazgatási reform és távmunka 2007. december 6.
2
szolgáltató állam, ügyfélközpontú hivatalok – „az igazság pillanata”
egyenlő hozzáférés mindenkinek, közel a felhasználóhoz – a közigazgatás szerkezete hagyományos szolgáltatás-szervezés - felülről és ágazatonként elkülönülten méretgazdaságossági probléma - mintegy 1000 kistelepülés, szomszédságok
3
mobil közszolgáltatások, körjegyzőség, kirendeltségek - független „járatok”
e-ügyintézés, hálózati szolgáltatások – digitális írástudatlanság (70 % - 80%) az ügyfél nézőpontjából a közigazgatás egységes szervezet (egy ablak), funkció a közigazgatási ügyfélkapcsolatoknak nincs országos szakmai irányítása
4
az információs társadalom fejlesztése felülről vagy/és alulról
közel másfél évtizedes teleház mozgalom, helyi információs társadalmak (jó példák) egy új közfeladat megjelenése (közösségi hozzáférés, helyi Internet, IT-mentorálás) végponti kiszolgálás nélkül nincs közigazgatási reform
5
közigazgatási közönségszolgálat, mint új szakma és funkció
egységes kistérségi közszolgáltatási logisztikai rendszer kistérségi integrált közigazgatási szolgálatok végponti hálózattal többcélú közösségi hozzáférési hálózat, ügysegéd IT-mentorokkal
6
És a távmunka? az ügysegéd, mint távügyintéző az ügyfél megbízásából, „end office” az ügysegéd távmunkás, a „front office” megbízásából közvetíti a szolgáltatásokat a „back office” közhasznú távmunka kiszervezése az ügysegéden keresztül az ügysegéd, mint helyi (üzleti) távmunka-szervező, -közvetítő
7
Mit kellene tenni? a közigazgatási közönségszolgálat intézményesítése egységes, koordinált közösségi hozzáférési hálózat (közfeladat) az IT-mentorálás és az ügysegédlet intézményesítése (közfeladat, távmunka) Közösségi Hozzáférési Egyezmény mindhárom szektor között
8
Köszönöm a figyelmet! gaspar.matyas@t-online.hu http://itmentor.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.