Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÖdön Tamás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Faidt Józsefné PÉCS 2010
2
Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010
3
BÁTA Sárköz „déli őrzője”
4
Faidt Józsefné PÉCS 2010 Báta
5
Közoktatási egységek Hunyadi János Általános Iskola Óvoda Hunyadi János Általános Iskola Óvoda Közművelődési egységek Könyvtár Tájház Halászház Általános Művelődési Központ Faidt Józsefné PÉCS 2010
6
GYERMEKLÉTSZÁM: 127 fő – Hátrányos helyzetű: 105 fő – Halmozottan hátrányos helyzetű : 69 fő – Sajátos nevelési igényű: 16 fő (közülük 5 fő F70 ) Faidt Józsefné PÉCS 2010
7
Személyi: Pedagógus: 5 óvodapedagógus 14 pedagógus ( ebből 1 óvodapedagógus) – Oktatást, nevelést segítők : logopédus gyógypedagógus gyógytornász iskola pszichológus pedagógiai asszisztens Faidt Józsefné PÉCS 2010
8
Stabil, innovatív tantestület 187 végzettséget igazoló tanúsítvány Színes és széles módszertani repertoár Szakértő, tanácsadó, tréner Iskolabarát fenntartó 2005 ROP pályázat teljes körű felújítás Tanulásbarát környezet Faidt Józsefné PÉCS 2010
9
Commenius I. modell- partner központúság 2001-2002 – KMD oklevél – IIASA - Shiba oklevél Integrációs Pedagógiai Rendszer bázisintézmény Pályázatok (ROP, HEFOP 2.1.3, 2.1.5) TÁMOP 3.3.3 Faidt Józsefné PÉCS 2010
10
Fő célpályán lévő pedagógusok pedagógushallgatók modellértékű gyakorlati Fő cél, hogy mind a pályán lévő pedagógusok, mind a pedagógushallgatók, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák, modellértékű gyakorlati tevékenységen keresztül nyerjenek betekintést olyan fejlesztések megvalósításába Faidt Józsefné PÉCS 2010
11
Faidt Józsefné 2010- PÉCS Megvalósítási forma-konzorcium általános iskola, óvoda és pedagógusképző intézmény Bátai ÁMK Hunyadi János Általános Iskola Pécsi Tudományegyetem (Bölcsészettudományi Kar, Illyés Gyula Főiskolai Kar) Bátai ÁMK Óvoda
12
integrÁLOM4 projektről A projekt tíz hónapja – összefoglaló gondolatok az integrÁLOM4 projektről Faidt Józsefné PÉCS 2010
13
Öt tevékenységi kör I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek III. Szolgáltatói tevékenységek hálózatokhoz történő kapcsolódást, IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek V. A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei Faidt Józsefné PÉCS 2010
14
IPR menedzsment, fejlesztő és szolgáltató munkacsoportok megalakítása, működtetése A már működő területek szinten tartása, továbbfejlesztése illetve új IPR elemek bevezetése Működő terület: A modellértékű óvodaiskola átmenet, a Gyermeklánc program működtetése Faidt Józsefné PÉCS 2010
15
Továbbfejlesztés A helyi tanulás tanítása (TAN-TAN) program modellprogrammá fejlesztése Pályaorientációs (JAM) program kiterjesztése a felső tagozatra Multikulturális tartalom bővítése Az alkalmazott módszerek kooperatív és projekt módszerrel tartott órák arányának emelése (50%) Faidt Józsefné PÉCS 2010
16
Intézményi környezeti csoport IKCS újjáalakítása és működtetése A támogató, környezettel kialakított kapcsolat javítása - nyitott iskola: a szülők folyamatos tájékoztatása, kerekasztal, szabadidős és kulturális rendezvények, programok) Szociokulturális hátránykompenzáció: tanszerek, fejlesztő eszközök, könyvek vásárlása, színház-, kiállítás-, múzeum-, állatkert látogatás stb… erdei iskola szervezés Adaptációs: Karöltve program- Magyarmecske Faidt Józsefné PÉCS 2010
17
Folyamatos kapcsolattartás a felsőfokú intézménnyel A pedagógusok felkészítése a tanítási gyakorlat végzésére Hospitálások szervezése, lebonyolítása, próbatanítások, konzultációk megszervezése – November: harmad és ötödéves hallgatók hospitálása (15 óra) A projektidőszak végére a referencia intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljének kidolgozása Faidt Józsefné PÉCS 2010
18
Szolgáltatói tevékenységek : 6 alkalommalszakmai műhelyek 6 alkalommal szakmai műhelyek működtetése az IPR-t alkalmazó vagy annak bevezetésére készülő intézmények számára. – Óvoda - iskola átmenet – Kooperatív tanulásszervezés – Multikulturális tartalmak Hospitálási lehetőség, élményszerű tapasztalatszerzés az IPR-es, valamint TÁMOP nyertes iskolák pedagógusai részére. Faidt Józsefné PÉCS 2010
19
Faidt Józsefné 2010- PÉCS Régiós szakmai műhely : műhelyvezető+ PTE munkatársa Előzmények: március, május,október – November 29 (hétfő) – Óvoda - iskola átmenet – Kooperatív tanulásszervezés – Multikulturális tartalmak
20
Bemutató óra+konzultáció, hospitációs tréning Óvoda-iskola átmenet, „Gyermeklánc Program”- Multikulturális tartalmak JAM bemutató Kooperatív tanulásirányítás: 1-8. oszt. Projektoktatás IPR rendszer bemutatása Faidt Józsefné PÉCS 2010
21
– Jó gyakorlat bemutatása: Óvoda-iskola átmenet, „Gyermeklánc Program”- hospitációs tréning TAN-TAN tanulási motivációt erősítő program - hospitációs tréning Multikultúrális tartalom projektben – www.educatio/kosar.hu Faidt Józsefné PÉCS 2010
22
Együttműködés – a Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központtal, mint a (TÁMOP 3.2.2.) a régiónkban fejlesztési koordinációt végző szervezettel ( hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységekben) – együttműködő partnereként a projekt a referencia hellyé váló más intézményekkel (DARÁNY, KÉTÚJFALU) – Esélyegyenlőségi Igazgatóság EDUCATIO Kht - Dél- dunántúli Regionális Irodájával Faidt Józsefné PÉCS 2010
23
Modellértékű IPR minőségfejlesztési rendszer kiépítése, működtetése – IPR központú működés biztosítása – az intézmény alapdokumentumainak átdolgozása, pontosítása Faidt Józsefné PÉCS 2010
24
www. bata.hu www.bata.hu/integralom4 www.kontaktus.eu amkbata@gmail.com faidtne@gmail.com Faidt Józsefné PÉCS 2010
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.