Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia
3
József Attila Általános Iskola
Nem szakrendszerű oktatás 2 éve Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás
4
A nem szakrendszerű oktatás célja és jellemzői
Alapvető készségek és képességek fejlesztése Élményközpontúság Nincs szükség tantárgyi tagolásra Holisztikus szemlélet kialakítása Kulcskompetenciák fejlesztése
5
A múzeumpedagógia célja
A különböző korosztályú gyermekek múzeumlátogató felnőttekké való nevelése Cselekvő, érdeklődő magatartás kialakítása élményeken keresztül Komplex hatás az emberi tudatra, a múzeumlátogatás kultúrájának kiépítésével Határozott céllal történő kiállításnézés, egy témára koncentráltan A kulcskompetenciák fejlesztésén keresztül az önálló ismeretszerzés képességének elsajátíttatása Holisztikus szemlélet kialakítása
6
Kapcsolódási pontok NAT Pedagógiai program Helyi tanterv
7
Amit csinálunk, amire törekszünk
Játék a matematikában, matematikával, matematikáért Konkrét, a mindennapi életben használható tudás Keretek szétfeszítése-nyitás a holisztikus szemlélet felé Új módszertani eszközök alkalmazása Élményközpontúság
8
Megvalósulási forma Péntek-nem szakrendszerű nap
Órakeret lazítása - tömbösítés Projektnapok Humán terület (magyar nyelv- és irodalom, idegen nyelv, testnevelés) Reál terület (matematika, idegen nyelv, testnevelés) Kiegészítés: múzeumi foglalkozások
9
Lebonyolítás – 5. osztály
Óraszám Foglalkozás témája Kapcsolódó témakör Szükséges eszközök 1-2. szept. Lehetőségek a matematikában Bemeneti mérés Előkészítés, felkészítés Alapművelet Feladatlap 3-4 szept. Mennyi az annyi? Számok, mennyiségek és jelölésük Egyiptomi számok és rovás 5-6. okt. Messzi-e még a messzi? Milyen hosszú a Kosuti? Mérések (hosszúság) Mérőszalag 7-8 okt. Szörnyek (törtek) a matematikában Műveletek tizedes törtekkel Aplikációk (kisördög, számok) ŐSZI SZÜNET 9-10. nov. Múzeumi előkészítő óra Síkidomok, egyenesek helyzete, egybevágóság feltételei Vonalzó, síkidom ábrák, fényképek nov. Múzeumi záróóra Műveletek törtekkel Mi valószínűbb dec. Rajzolt matematika Ábrák, vonalzó, körző, szögmérő TÉLI SZÜNET jan. Mekkora a sárkány barlangja Terület mértékegységek Kocka, téglatest jan. Hetedhét határon Terület, kerület febr. Tördelt törtek reparálása Törtek összeadása, kivonása, szorzása, osztása febr. Tized - század - ezred Tizedes törtek, Közönséges törtek márc. A furfangos szegényember Humoros szöveges feladatok Mesekönyv márc. A szögről ugrott körző meséi Kör, gömb, háromszög és létrehozói Táblavonalzó, táblakörző, szögestábla TAVASZ SZÜNET ápr. Amiről a térkép mesél Helymeghatározás tájoló segítségével Térkép, iránytű, szögmérő, vonalzó ápr. A semmin túl Alapműveletek negatív számokkal Táblavonalzó máj. Add meg a koordinátáid Tájékozódás koordináta rendszerben máj. Gyakorlat teszi a mestert Egész számok összeadása és kivonása, abszolútérték jún. Kis matematikatörténet Diák kiselőadások Laptop, projektor jún.
10
Programok Modern mítoszok – Az ezeregy éjszaka meséi –
A Pál utcai fiúk Az ezeregy éjszaka meséi – A szőnyegkereskedő segédje A Gyermekvasút – Tájékozódási gyakorlatok
11
A Pál utcai fiúk Tananyaghoz kapcsolt Több helyszínen zajló
Füvészkert, Magyar Nemzeti Múzeum, séta a városban, a Grund Mérési feladat Számolás,mértékváltás, méretarány Alaprajzkészítés
14
Az ötödikes irkalapok
15
Lebonyolítás – 6. osztály
16
Lebonyolítás – 6. osztály
17
Programok Harci túra a kultúráért -
Hadtörténeti Intézet és Múzeum - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Ludwig Múzeum - Csörgő Attila:Archimédészi pont Túraverseny – Hárs-hegy
18
Az irkák 6. osztályban
19
Csörgő Attila Időszaki kiállítás-felfedezés
Képzőművészet és geometria találkozása Előkészítés az iskolában Szemléletes, szemléltető oktatás, gyakorlati megvalósítás – múzeum Zárás az iskolában
22
Akadályok A diákokkal, szülőkkel, kollegákkal elhitetni, bebizonyítani, hogy ez is matematika Magunknak minden alkalommal megújulni Feltételek, eszközök, anyagok hiánya
23
Összegzés A szokásostól eltérő megközelítés Műhelymunka
Szemléletformálás Elfogadtatás= apró lépések technikája Kooperativitás hiánya Szociális kompetencia fejletlensége
24
A matematika mindenütt jelen van
A matematika mindenütt jelen van. Megjósolja, fog-e esni az eső, megmondja hány óra van, és elárulja, mennyi pénzünk van. A matematika segítségével bűnügyeket elemzünk,mintákat fedezünk fel,és kiszámítjuk egyesek viselkedését. A számok megoldják a legnagyobb rejtélyeket.
25
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.