Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia"— Előadás másolata:

1

2 Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia

3 József Attila Általános Iskola
Nem szakrendszerű oktatás 2 éve Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás

4 A nem szakrendszerű oktatás célja és jellemzői
Alapvető készségek és képességek fejlesztése Élményközpontúság Nincs szükség tantárgyi tagolásra Holisztikus szemlélet kialakítása Kulcskompetenciák fejlesztése

5 A múzeumpedagógia célja
A különböző korosztályú gyermekek múzeumlátogató felnőttekké való nevelése Cselekvő, érdeklődő magatartás kialakítása élményeken keresztül Komplex hatás az emberi tudatra, a múzeumlátogatás kultúrájának kiépítésével Határozott céllal történő kiállításnézés, egy témára koncentráltan A kulcskompetenciák fejlesztésén keresztül az önálló ismeretszerzés képességének elsajátíttatása Holisztikus szemlélet kialakítása

6 Kapcsolódási pontok NAT Pedagógiai program Helyi tanterv

7 Amit csinálunk, amire törekszünk
Játék a matematikában, matematikával, matematikáért Konkrét, a mindennapi életben használható tudás Keretek szétfeszítése-nyitás a holisztikus szemlélet felé Új módszertani eszközök alkalmazása Élményközpontúság

8 Megvalósulási forma Péntek-nem szakrendszerű nap
Órakeret lazítása - tömbösítés Projektnapok Humán terület (magyar nyelv- és irodalom, idegen nyelv, testnevelés) Reál terület (matematika, idegen nyelv, testnevelés) Kiegészítés: múzeumi foglalkozások

9 Lebonyolítás – 5. osztály
Óraszám Foglalkozás témája Kapcsolódó témakör Szükséges eszközök 1-2. szept. Lehetőségek a matematikában Bemeneti mérés Előkészítés, felkészítés Alapművelet Feladatlap 3-4 szept. Mennyi az annyi? Számok, mennyiségek és jelölésük Egyiptomi számok és rovás 5-6. okt. Messzi-e még a messzi? Milyen hosszú a Kosuti? Mérések (hosszúság) Mérőszalag 7-8 okt. Szörnyek (törtek) a matematikában Műveletek tizedes törtekkel Aplikációk (kisördög, számok) ŐSZI SZÜNET 9-10. nov. Múzeumi előkészítő óra Síkidomok, egyenesek helyzete, egybevágóság feltételei Vonalzó, síkidom ábrák, fényképek nov. Múzeumi záróóra Műveletek törtekkel Mi valószínűbb dec. Rajzolt matematika Ábrák, vonalzó, körző, szögmérő TÉLI SZÜNET jan. Mekkora a sárkány barlangja Terület mértékegységek Kocka, téglatest jan. Hetedhét határon Terület, kerület febr. Tördelt törtek reparálása Törtek összeadása, kivonása, szorzása, osztása febr. Tized - század - ezred Tizedes törtek, Közönséges törtek márc. A furfangos szegényember Humoros szöveges feladatok Mesekönyv márc. A szögről ugrott körző meséi Kör, gömb, háromszög és létrehozói Táblavonalzó, táblakörző, szögestábla TAVASZ SZÜNET ápr. Amiről a térkép mesél Helymeghatározás tájoló segítségével Térkép, iránytű, szögmérő, vonalzó ápr. A semmin túl Alapműveletek negatív számokkal Táblavonalzó máj. Add meg a koordinátáid Tájékozódás koordináta rendszerben máj. Gyakorlat teszi a mestert Egész számok összeadása és kivonása, abszolútérték jún. Kis matematikatörténet Diák kiselőadások Laptop, projektor jún.

10 Programok Modern mítoszok – Az ezeregy éjszaka meséi –
A Pál utcai fiúk Az ezeregy éjszaka meséi – A szőnyegkereskedő segédje A Gyermekvasút – Tájékozódási gyakorlatok

11 A Pál utcai fiúk Tananyaghoz kapcsolt Több helyszínen zajló
Füvészkert, Magyar Nemzeti Múzeum, séta a városban, a Grund Mérési feladat Számolás,mértékváltás, méretarány Alaprajzkészítés

12

13

14 Az ötödikes irkalapok

15 Lebonyolítás – 6. osztály

16 Lebonyolítás – 6. osztály

17 Programok Harci túra a kultúráért -
Hadtörténeti Intézet és Múzeum - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Ludwig Múzeum - Csörgő Attila:Archimédészi pont Túraverseny – Hárs-hegy

18 Az irkák 6. osztályban

19 Csörgő Attila Időszaki kiállítás-felfedezés
Képzőművészet és geometria találkozása Előkészítés az iskolában Szemléletes, szemléltető oktatás, gyakorlati megvalósítás – múzeum Zárás az iskolában

20

21

22 Akadályok A diákokkal, szülőkkel, kollegákkal elhitetni, bebizonyítani, hogy ez is matematika Magunknak minden alkalommal megújulni Feltételek, eszközök, anyagok hiánya

23 Összegzés A szokásostól eltérő megközelítés Műhelymunka
Szemléletformálás Elfogadtatás= apró lépések technikája Kooperativitás hiánya Szociális kompetencia fejletlensége

24 A matematika mindenütt jelen van
A matematika mindenütt jelen van. Megjósolja, fog-e esni az eső, megmondja hány óra van, és elárulja, mennyi pénzünk van. A matematika segítségével bűnügyeket elemzünk,mintákat fedezünk fel,és kiszámítjuk egyesek viselkedését. A számok megoldják a legnagyobb rejtélyeket.

25 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések