Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten"— Előadás másolata:

1 Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten
Szalayné Tahy Zsuzsa Reményi Zoltán

2 Rendszergazdai teendők
Legalább egy számítógép biztosítása Internetkapcsolat Internetes szolgáltatások elérhetősége http, ftp, smtp/pop3, telnet Linkek az asztalra a programokhoz

3 A szóbeli vizsga időbelisége
Az érvényes rendelet szerint: K: 10 perc; E: 15 perc A tervezett módosítás szerint: K: 15 perc; E: 20 perc MAXIMUM

4 A szóbeli vizsga időbelisége
A vizsga szóbeli része két részből áll „A” eset (1, 2, 3, 9) Tétel kifejtése Kommunikáció a tételhez kapcsolódóan (1–2 perc) „B” eset (7.1) Tétel kifejtése, gyakorlati feladat bemutatása Kommunikáció a tételhez kapcsolódóan

5 A szóbeli tételek

6 A szóbeli tételek

7 Könyvtárhasználat „Szoftverlista” enciklopédikus művek szaklexikonok
általános lexikonok szótárak (értelmező, kétnyelvű, …) periodikák (napi, hetilap, menetrend, …) szépirodalmi alkotás egyéb ismerethordozók (CD-ROM, atlasz, térkép, …)

8 Könyvtárhasználat Könyvek (a teljesség igénye nélkül, csak a példa kedvéért): Szabó Pap Edit: Könyvtári informatika I-II. NTK Fenyős-Fenyősné-Rácz: Tanuljunk informatikát! 1-2. Pedellus Kokas Károly: Könyvtárhasználat 6-9. Mozaik Felkészítés: könyvtárosok segítségével! Felkészülés: Önképzés

9 Az értékelés szempontjai
Logikai felépítés, vázlat (8 pont) Kifejezőkészség, szaknyelv használata (8 pont) Tartalmasság (8 pont) Kommunikatív készség (6 pont)

10 Formai minta A szóbeli tételek
A tétel megfogalmazása a tételsorban, melyet a vizsgázó számára közzéteszünk: 1.      … 2.      A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2)

11 Formai minta A szóbeli tételek
A tétel megfogalmazása a vizsgán, melyet a vizsgázó a helyszínen kap meg: A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladat megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes?

12 Formai minta A szóbeli tételek
A tétel értékeléséhez a vizsgáztatónak javasolt segédlet: A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladatra megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes?

13 Formai minta A szóbeli tételek
A tétel értékeléséhez a vizsgáztatónak javasolt segédlet: A számítástechnika fejlődése 1600–1900-ig (feltalálók és eszközök). (1.2) Mutassa be Schickard gépét, és az ezt követő fejlesztéseket! Milyen feladatra megoldására terveztek (és készítettek) gépeket? Ismertesse, milyen problémákkal kellett megküzdeniük a kor feltalálóinak gépük elkészítésekor! Ki volt Ada Byron, miről nevezetes? Ajánlott kommunikációs kérdések (ha a felet nem ad más kiindulási alapot): –        A kor találmányai közül mit, hogyan alkalmazunk napjainkban? –       

14 Kérdések? sztzs@infokatedra.hu (Szalayné Tahy Zsuzsa)
(Reményi Zoltán) (Pongrácz László)


Letölteni ppt "Szóbeli vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten"

Hasonló előadás


Google Hirdetések