Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Lakatosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei
2
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu ANK Sajtóreggeli Budapest, 2012. augusztus 28.
3
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Baleseti okok Műszaki tényezők ÚtJármű Egyéb Emberi tényezők
4
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Járműtechnikai tényezők Mentés Baleseti következmények enyhítése Baleset elkerülése
5
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Járműtechnikai tényezők Konstrukció Műszaki hiba, meghibásodás Műszaki állapot Rossz használat
6
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu KONSTRUKCIÓ - ütközési tulajdonságok - stabilitás, kormányozhatóság - fékezési tulajdonságok - légzsákok, védőberendezések
7
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu MŰSZAKI HIBA - Gumiabroncs defekt - Fékolaj elvesztése - Fékbetét kopás - Szervo-kimaradás - Futómű-elemek törése, szakadása - Nem működik az ESP - Nem old ki a légzsák
8
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu MŰSZAKI ÁLLAPOT - Kopott gumiabroncs - Nagy kormány holtjáték - Hatástalan lengéscsillapító - Hiányos világító berendezés - Rosszul törlő ablaktörlő - Párásodó szélvédő
9
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu ROSSZ HASZNÁLAT - Gumiabroncs levegőnyomás helytelen beállítása - Fejtámasz magasságának helytelen beállítása - Biztonsági gyermekülés helytelen beszerelése - Tetőcsomagtartó rossz felszerelése, túlterhelése - Utánfutó rossz tehereloszlása
10
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Baleseti okok Németországban (DEKRA)
11
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu A műszaki hibák és a jármű életkorának összefüggései német adatok alapján
12
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Az érintett felekkel folytatott konzultáció és a Bizottság által készített elemzés rávilágított, hogy az utakon túl sok a műszaki szempontból nem megfelelő állapotú gépjármű. Az Egyesült Királyságban és Németországban készült tanulmányokból ugyanis kiderült, hogy bármikor megnézve az utakon közlekedő gépjárművek akár 10%-a nem menne át az időszakos műszaki vizsgálaton.
13
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Számos, a biztonság szempontjából komoly következményekkel járó műszaki hiba van (elsősorban az ABS, az ESC és más elektromos biztonsági alkatrészek tekintetében).
14
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Becslések szerint az EU-ban az összes közúti baleseti halál kb. 6%-a, azaz évente 2000 haláleset és kb. 128.000 személyi sérülés műszaki hibára vezethető vissza. 2010-ben összesen 35.000-en haltak meg, kb. 1600.000-en sérültek meg az EU közútjain. A műszaki hibák továbbá a különféle kibocsátásokat (például CO, HC, NO és CO2) is növelik, átlagosan 1,2% és 5,7% közötti, egyes gépjárművek esetében pedig akár 20-szoros mértékben.
15
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Idézet a Dr.Holló Péterrel készített interjúnkból: „A hivatalos szemlélet azt sugallja, mintha minden balesetnek csupán egyetlen oka lenne. Valójában a baleseti okok feltárása az ún. mélyelemzések feladata.” „Egy baleset rendszerint több szerencsétlen körülmény együttes fennállására vezethető vissza. Így azonban a baleseti okok összege nem 100%, hanem kb. 140% és ha ebből 95% a pusztán emberi hiba részaránya, az már egészen más, mintha 100%-ból lenne ugyanennyi.”
16
Az autóipar fényezés nélkül www.autoszektor.hu Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.