Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A szponzorálás
2
A szponzorálás fogalma
Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető fél az adott tevékenységhez kapcsolódó, üzletileg kiaknázható kereskedelmi potenciálhoz jut. Pénzben vagy természetben adott befektetés valamilyen tevékenységre, amiért cserébe az invesztáló fél üzletileg kihasználható kereskedelmi potenciálhoz jut. A szponzorálás egy olyan promóciós forma, ahol a cég saját magát, termékeit egy adott tevékenységhez vagy eseményhez köti.
3
Szponzorálás nem egyenlő a mecenaturával
A szponzorálás jellemzői: üzleti viszony együttműködés anyagi javak jogok, előnyök kölcsönös előnyök
4
Szponzorálás és mecenatúra különbségei
Mecenatúra Szponzorálás - kultúra domináns - kommunikációs érdekek - ellenszolgáltatás nélküli - ellenszolgáltatással - diszkrét támogatás - megszerzett támogató - adományok, segélyek ösztöndíjak - rendezvények, kiállítások versenyek - gyenge kommunikációs jellemzők - sok, intenzív komm. jell. reklám, PR, újságok szubjektív támogatás - professzionális tám. szerződéskötésen keresztül (kisebb cégek) (nagy cégek)
5
A szponzorálás területei
Sport Kultúra Oktatás Egészségügy Szociális területek
6
A szponzorálás célja Termék /cég, szolgáltatás/ bevezetése
Termék ismertségének növelése Bizalom növelése 1:1 szabály Hasonló, mint a reklám, vagy a PR.
7
Szponzor fajták Név szponzor Fő szponzor Mellék szponzor
(arany, ezüst, bronz támogató)
8
Hogyan szponzoráljunk?
Szponzor szerepe Szponzorált szerepe
9
Hogyan szponzoráljunk (szponzor)?
Üzletpolitikai célkitűzésekből kell kiindulni Marketingstratégiai megfontolások Számításba veendő területek elemzése Konkrét célok „kijelölése” Kapcsolatfelvétel Álláspontok egyeztetése Megállapodás (szerződéskötés) Megjelenés az eseményen Eredmények, következtetések
10
A szponzorálás jogi szabályai
a szponzorált műsor elején és végén fel kell tüntetni a szponzor nevét; a szponzorált műsorok tartalmát és terjedelmét a szponzor nem befolyásolja; a szponzorált programok közvetlen módon nem ösztönözhetnek vásárlásra, a műsoron belül nem hangozhatnak el reklámcélú hivatkozások a szponzor termékeire v. szolgáltatásaira; nem szponzorálhatnak olyan cégek vagy személyek, amelyek terméke vagy szolgáltatása nem reklámozható.
11
A szponzorálás előnyei
olcsóbb mint az igen magas költségű hirdetés; a célcsoport pontosabban körülírható, mint egy újság olvasótábora; az események iránti érdeklődés igen magas; a szponzorált téma olyan pozitív tulajdonsággal bírhat, amellyel a szponzoráló cégek szívesen felruházzák termékeiket; adott esemény egyben alkalom is a szponzor és számára fontos emberek találkozójára
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.