Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSzebasztián Varga Megváltozta több, mint 10 éve
2
A Tej útja – a székelyföldi gazdatársadalom, vállalkozói szféra, intézmények, civil szervezetek közötti összefogás mintapéldája 1. A Nagyküküllő Mezőgazdasági Szövetkezet 2. A keresztúri tejfeldolgozó 3. Az Élő szövet Alapítvány és A Tej útja
3
Nagyküküllő Mezőgazdasági Szövetkezet a fenntartható gazdálkodásért „A szövetkezeti mozgalomnak fő feladata a gazdasági életterületén jelentkezik, s ez abban áll, hogy összegyűjtse, megsokszorozza és felfokozza a kisebb gazdasági tényezők erejét, növelje jelentőségüket a gazdasági életben s bizonyos mérvű önállóságot és védelmet biztositson számukra a gazdasági élet hatalmasságaival szemben.” Petrovay Tibor
4
Nagyküküllő Mezőgazdasági Szövetkezet a fenntartható gazdálkodásért Hargita megyei tanács szerepe Egy nagyszerű kezdeményezés – kiléphetünk a „langyosból” – rossz közösségi modellek a múltból Hibrid Szövetkezet: több mint 5oo gazda+ befektető 2o11-ben jön létre, keresztúri tejfeldolgozó felvásárlása és elindítása 2o13-ban
5
Nagyküküllő Mezőgazdasági Szövetkezet a fenntartható gazdálkodásért Kihívások: Párbeszéd a tejtermelő gazdákkal - Bizalom - Hűség! (minimális tej igény). Magukénak érzik a szövetkezetet, a tejfeldolgozót, a termékeket a gazdák? Legyenek(ünk) büszkék rá, szeressük/fogyasszuk a termékeinket – legyünk a kezdeményezés nagykövetei. Egy szövetkezet több kell legyen, mint egy tejgyár !!!
6
A keresztúri tejfeldolgozó „Lélek, lélek, de miből élek!” Egy meglévő gyár és technológia megvásárlásának hátránya – felfutási idő. Kereskedelmi és marketing stratégia hiánya. Pénzügyi egyensúly – 3,5 hónap kifizetési elmaradás a gazdák fele Vezetés és Szervezet.
7
A keresztúri tejfeldolgozó Megvalósítások, kihívások: Vezetés és Szervezet : üzemméret beállítása és költségcsökkentés (-25% - 5o.ooo ron/hónap) Pénzügyi egyensúly: megyei tanács + egyesületek – tejtermelő gazdák kifizetése év végéig Kereskedelmi és marketing stratégia – helyben, helyieknek – keresztúri, góbé, székelyföldi - kóstoltatás/karaván/tudatosítás Beszállítói piac – minimális tej mennyiség Falusi boltok – hasonló feltételek mint városon
8
Nagy Küküllő Ember - Hit – Bizalom – Hűség – Értékrend – Tudatosság - Cselekvés Életünket – vegyük (újra)/tartsuk kezünkbe ?! Globalizáció, multik, felborult értékrendek, egyen fogyasztói világ Tudatosság – életben, tevékenységben, közösség építésben, egymás támogatásában, a fogyasztásban Góbé világ megőrzése, építése - helyi termékek, helyi értékek – Székelygyümölcs, Átalvető, Caritas, Civitas a Góbé termék, mint közösségi termék, Székelyföldi termék … Boros Csaba, Kolumbán Gábor, Böjte Csaba, Kató Béla, Bányász József, Zsigmond Barna, Potoczky László …
11
Tej Útja Karaván – Találkozó a gazdákkal
12
Keresztúri „hűtő”
15
Köszönjük figyelmüket! „Isten keze dolgozik rajtunk és odafordítja fejünket ahol a szívünket hagytuk volt, a közösség felé, amelyből vétettünk.” Sütő András
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.