Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A PR Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
2
PR Jelentése: Public Relations, olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolása. Mi is a PR? - tudományterület, amely a hírnevet gondozza - tervezett és szervezett tevékenységsorozat - jóakarat és támogatás építése - magatartásforma és gondolkodásmód - kommunikáció tudatos szervezése - rokonszenv, megbecsülés megszerzése
3
A PR folyamata információk beszerzése
információk összevetése a vállalati célokkal vállalkozás tevékenységének alakítása úgy hogy a célközönség véleményét az elvárt irányba fejleszthesse közönség tájékoztatása a vállalat cselekvéseiről információk gyűjtése visszacsatolásként
4
A PR feladatai bizalom építése környezet támogatásának megnyerése
környezet megértése a szervezet iránt a környezet és a szervezet együttműködési készségnek fejlesztése szervezet és a környezete kölcsönös magatartásának változásának elősegítése
5
Belső PR Internal Public Relations: A szervezet vezetőinek, a szervezet tagjaival, csoportjaival,érdekképviseleteivel, valamint a tulajdonosokkal folyamatosan fenntartott kommunikációs és kapcsolatszervező tevékenysége Alanyai: A vállalat belső érintettjei, dolgozók, családtagjaik, tulajdonosok, képviselők, tanácsadók, mindazok, akik a belső érdekkapcsolatok szféráját képviselik.
6
Feladata: jó vállalati légkör teremtése s bizalom építése a szervezet tagjai között.
Funkciói: a dolgozók tájékoztatása az alábbi kérdésekről 1. a vállalat honnan, hová tart? 2. „a jelen feladatai” 3. a dolgozóknak személy szerint mivel kell hozzájárulniuk ehhez a célhoz
7
A belső PR területei: Munkatársak és osztályok közötti kapcsolatok
Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok Vezetők közötti kapcsolatok Tulajdonosok és vezetők közötti kapcsolatok Vezetők és érdekképviseletek közötti kapcsolatok
9
Külső PR A szervezet külső környezetével kiépített kommunikációs kapcsolatok összessége, mely segíti a szervezet társadalmi, illetve piaci elismerését kedvező image, bizalom kialakítását. Funkciói: - Meg kell találni azokat a szereplőket akik a vállalatokról alkotott képet + befolyásolhatják - Meg kell győzni ezeket a szereplőket, hogy a vállalat érdekeinek megfelelően nyilatkozzanak, kommunikáljanak.
10
A külső PR területei: - médiakapcsolatok - pénzügyi kapcsolatok
társadalmi kapcsolatok támogatáspolitika válságkommunikáció
13
Vége
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.