Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli."— Előadás másolata:

1 Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli RMI Igazgató Zalaegerszeg, 2011. február 24.

2 2010

3

4

5 @

6

7 Küldetésünk • Magyar Turizmus Zrt. feladata • Fő rendező elv • Értékesítés-ösztönzés • Egyéni utazási döntések előmozdítása • Termékből márka

8 A szakmai feladatok újragondolásának állomásai •A társaság működésének átvilágítása, a feladataink és azok végrehajtásának újragondolása •A működési költségek arányának csökkentése, a marketingre fordítható összeg így: •2010: +200m Ft2011: +400m Ft •Ezzel párhuzamosan a társaság marketing tevékenységének hatékonyságát is növeljük

9 Tevékenységünk megújítása • Alapvető szemléletváltás a tervezésben – súlyozás • Profiltisztítás • Új döntéshozatali szempontrendszer • Világos keretek – erőforrások elaprózása helyett • Régiók és képviseletek funkcióinak megváltozása • Központi marketingterv

10 Stratégia alkotás • Tervezési folyamat • Háttéregyeztetés • Szakmai tanácsadó testület • Belső egyeztetés • Véglegesítés • FB döntés

11 Működési alapelvek • Eredményközpontúság, • költséghatékonyság, • koncentráltság, • szakmaiság.

12 Márkakommunikáció • Központilag irányított stratégiai kommunikáció • Adott piac/célcsoport – konkrét terv • Terv kiegészítésére plusz forrás • Belföldi/külpiaci stratégia • Gyors reagálású gördülő akcióterv

13 Belföldi stratégiánk • A belföldi pihenés általános koncepciója - szemléletváltás • Belföldi stratégiai kommunikáció • 2011 tavasztól folyamatos, hatékony jelenlét

14 Belföldi taktikai kommunikáció – a csatlakozási lehetőség! • Központi információszolgáltatás • Folyamatos médiajelenlét • Híradás az eseményekről: fesztiválok, kulturális és sportesemények, exkluzív ajánlatok, szállodai kampányok

15 Régiók tevékenysége • Részletes tájékoztatás az aktuális programokról és ajánlatokról • Régiós kínálat népszerűsítése az ország egyéb részeiben • Jelenlét a szomszédos országokban • Stratégiai és taktikai kommunikáció – lakossági kommunikáció elsődlegessége

16 Külpiaci stratégiánk • Külföldi stratégiai kommunikációnk: márkakommunikáció • Taktikai kommunikáció: adott országban mely turisztikai terméktől remélhetjük a legnagyobb bevételt - csatlakozási lehetőség turisztikai szolgáltatók részére konkrét ajánlatokkal • Küldő piacaink felosztása forrásaink koncentrálása érdekében

17 B2C piacok

18 B2B piacok

19 Feltörekvő piacok

20 Külpiaci tevékenységünk • Gyors reagálás szükséges • Plusz források állnak rendelkezésre • Minden piacon több forrás a szakmai tevékenységre • Misszióvezető folyamatos tájékoztatása • Együttműködés a KÜM-mel, magyar társintézményekkel

21 Külföldi kommunikáció • Külföldi stratégiai kommunikáció - központ • Külföldi taktikai kommunikáció - központ + külhálózat, lásd BWI és vidéki ‘BWI’ • Lakossági kommunikáció B2C piacokon • Budapest – BTH szoros együttműködés • Együttműködési lehetőség TDM, klaszterek részére

22 Hol csatlakozhatnak a turisztikai szolgáltatók? • Belföld: központ és RMI • Külföld: központ és külképviseletek

23 Külföldi értékesítés ösztönzés • Vásárok – új vásárokon való megjelenés, nagyobb jelenlét szakmailag fontos vásárokon, minőség! • Szakmai workshopok – országonként! • On-line képzés kiterjesztése • Road show-k • Minden piacon fókuszált értékesítés ösztönzési tevékenység – csatlakozási lehetőség szakmai partnerek részére!

24 Külföldi értékesítés ösztönzés • Study tourok, 300 M Ft – 6 Mrd Ft generált médiaérték, elérés 5,5 Mrd fő, 1 fő elérése 0,03 Ft! • Szolgáltatói igény esetén megszervezzük – csatlakozási lehetőség 50% – 50% • Study tour pályázati alap • Study tour nagyköveti program 2011-től

25 Újdonságok 2011-től

26 „Bolygó csoport” Új piacokKözponti szervezeti egység Új termékekKülön keret Új partnerekSales tevékenység Üzleti potenciálMobilitás

27 Feltörekvő piacok • Kereslet felmérése, piacra lépés előkészítése • Speciális szervezeti egység létrehozása • Piac-specifikus értékesítési csatornák • Partnerkapcsolatok építése • Hosszú távú együttműködések kialakítása • Katalizátor szerep

28 Marketingeszközök • Kiadványok: ésszerűsítés a megjelenésben, terjesztésben • Elvárások: attraktív és informatív, jövőbeli turistát célozza • Hangsúly eltolódása a nyomtatott formától az online felé. • Online megjelenés: egyszerű és költséghatékony • 144 helyett 3 honlap + kampány honlapok • Azonnali értékesítés: 40-60% online booking

29

30

31 Eszközök – új megoldások • Új kommunikációs stratégiák – technológiaváltás • Gyors reagálású akciók • Megújult arculat • Online workshop

32 Légi forgalom a régióban

33 Légi Marketing Alap • Elérhetőség javítása • Budapesti + két nemzetközi vidéki repülőtér forgalmának fejlesztése • Szubvencionálás helyett közös marketin g tevékenység • Új járatnyitások: Qatar, American, Jet2, KLM • Együttműködés a Budapest Airporttal: légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése, desztinációs marketing, stratégiák egyeztetése, közös megjelenések

34 MICE • Nemzetközi szervezeti tagságokból fakadó üzletszerzési lehetőségek legteljesebb kiaknázása • Konferencia és Sport Nagyköveti Program • Ötszörös költségvetés! • 2010. novemberig: 24/6. • Kiemelt MICE piacok • Új megjelenési elvek

35 EU elnökség • Nemzetközi bemutatkozás, fókusz • Hazánk prezentációs lehetőségének kihasználása • Külügyminisztériummal, társintézményekkel együttműködésben végezzük • Tevékenységünk: újságírói tanulmányutak, kiadványok, contact center – hotline, informátori kitelepülés, külföldi programok és kapcsolódó akciók • Rendezvények: turizmus konferencia, ETC közgyűlés

36 V4 • Közös fellépés távoli piacokon • Évek óta tartó sikeres együttműködés, folytatása, bővítése indokolt • Források növelése, koncentrálása • Közös képviseletek működtetése • Értékesítés-ösztönzés, hatékonyságnövelés

37 Támogató szakmai tevékenység • Piackutatás • TDM koordináció • Tourinform • Know-how Kapcsolódási pontok

38 Terveink megvalósításában számítunk Önökre! Konzultációs lehetőség: • szakmai tanácsadó testület • rendszeres on-line konzultációs lehetőség

39 Kreatív anyagok - Országos óriásplakátok

40

41

42

43 Kreatív anyagok - Országos Sajtó

44 NY-Dunántúl – Erőt adó gyógyvizek - BB

45 Észak-Alföld – Együtt a család - BB

46 É-Magyarország – Évindító Wellness - BB

47 É-Alföld – Gyógyító hétköznapok - BB

48 D-Alföld – Minden vízében élmény - Óriásplakát

49 D-Dunántúl – Wellness és gyógyászat - BB

50 Köszönjük, hogy megtiszteltek figyelmükkel ! Tama István tama@itthon.hu www.itthon.hu


Letölteni ppt "Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli."

Hasonló előadás


Google Hirdetések