Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOrsolya Bakosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli RMI Igazgató Zalaegerszeg, 2011. február 24.
2
2010
5
@
7
Küldetésünk • Magyar Turizmus Zrt. feladata • Fő rendező elv • Értékesítés-ösztönzés • Egyéni utazási döntések előmozdítása • Termékből márka
8
A szakmai feladatok újragondolásának állomásai •A társaság működésének átvilágítása, a feladataink és azok végrehajtásának újragondolása •A működési költségek arányának csökkentése, a marketingre fordítható összeg így: •2010: +200m Ft2011: +400m Ft •Ezzel párhuzamosan a társaság marketing tevékenységének hatékonyságát is növeljük
9
Tevékenységünk megújítása • Alapvető szemléletváltás a tervezésben – súlyozás • Profiltisztítás • Új döntéshozatali szempontrendszer • Világos keretek – erőforrások elaprózása helyett • Régiók és képviseletek funkcióinak megváltozása • Központi marketingterv
10
Stratégia alkotás • Tervezési folyamat • Háttéregyeztetés • Szakmai tanácsadó testület • Belső egyeztetés • Véglegesítés • FB döntés
11
Működési alapelvek • Eredményközpontúság, • költséghatékonyság, • koncentráltság, • szakmaiság.
12
Márkakommunikáció • Központilag irányított stratégiai kommunikáció • Adott piac/célcsoport – konkrét terv • Terv kiegészítésére plusz forrás • Belföldi/külpiaci stratégia • Gyors reagálású gördülő akcióterv
13
Belföldi stratégiánk • A belföldi pihenés általános koncepciója - szemléletváltás • Belföldi stratégiai kommunikáció • 2011 tavasztól folyamatos, hatékony jelenlét
14
Belföldi taktikai kommunikáció – a csatlakozási lehetőség! • Központi információszolgáltatás • Folyamatos médiajelenlét • Híradás az eseményekről: fesztiválok, kulturális és sportesemények, exkluzív ajánlatok, szállodai kampányok
15
Régiók tevékenysége • Részletes tájékoztatás az aktuális programokról és ajánlatokról • Régiós kínálat népszerűsítése az ország egyéb részeiben • Jelenlét a szomszédos országokban • Stratégiai és taktikai kommunikáció – lakossági kommunikáció elsődlegessége
16
Külpiaci stratégiánk • Külföldi stratégiai kommunikációnk: márkakommunikáció • Taktikai kommunikáció: adott országban mely turisztikai terméktől remélhetjük a legnagyobb bevételt - csatlakozási lehetőség turisztikai szolgáltatók részére konkrét ajánlatokkal • Küldő piacaink felosztása forrásaink koncentrálása érdekében
17
B2C piacok
18
B2B piacok
19
Feltörekvő piacok
20
Külpiaci tevékenységünk • Gyors reagálás szükséges • Plusz források állnak rendelkezésre • Minden piacon több forrás a szakmai tevékenységre • Misszióvezető folyamatos tájékoztatása • Együttműködés a KÜM-mel, magyar társintézményekkel
21
Külföldi kommunikáció • Külföldi stratégiai kommunikáció - központ • Külföldi taktikai kommunikáció - központ + külhálózat, lásd BWI és vidéki ‘BWI’ • Lakossági kommunikáció B2C piacokon • Budapest – BTH szoros együttműködés • Együttműködési lehetőség TDM, klaszterek részére
22
Hol csatlakozhatnak a turisztikai szolgáltatók? • Belföld: központ és RMI • Külföld: központ és külképviseletek
23
Külföldi értékesítés ösztönzés • Vásárok – új vásárokon való megjelenés, nagyobb jelenlét szakmailag fontos vásárokon, minőség! • Szakmai workshopok – országonként! • On-line képzés kiterjesztése • Road show-k • Minden piacon fókuszált értékesítés ösztönzési tevékenység – csatlakozási lehetőség szakmai partnerek részére!
24
Külföldi értékesítés ösztönzés • Study tourok, 300 M Ft – 6 Mrd Ft generált médiaérték, elérés 5,5 Mrd fő, 1 fő elérése 0,03 Ft! • Szolgáltatói igény esetén megszervezzük – csatlakozási lehetőség 50% – 50% • Study tour pályázati alap • Study tour nagyköveti program 2011-től
25
Újdonságok 2011-től
26
„Bolygó csoport” Új piacokKözponti szervezeti egység Új termékekKülön keret Új partnerekSales tevékenység Üzleti potenciálMobilitás
27
Feltörekvő piacok • Kereslet felmérése, piacra lépés előkészítése • Speciális szervezeti egység létrehozása • Piac-specifikus értékesítési csatornák • Partnerkapcsolatok építése • Hosszú távú együttműködések kialakítása • Katalizátor szerep
28
Marketingeszközök • Kiadványok: ésszerűsítés a megjelenésben, terjesztésben • Elvárások: attraktív és informatív, jövőbeli turistát célozza • Hangsúly eltolódása a nyomtatott formától az online felé. • Online megjelenés: egyszerű és költséghatékony • 144 helyett 3 honlap + kampány honlapok • Azonnali értékesítés: 40-60% online booking
31
Eszközök – új megoldások • Új kommunikációs stratégiák – technológiaváltás • Gyors reagálású akciók • Megújult arculat • Online workshop
32
Légi forgalom a régióban
33
Légi Marketing Alap • Elérhetőség javítása • Budapesti + két nemzetközi vidéki repülőtér forgalmának fejlesztése • Szubvencionálás helyett közös marketin g tevékenység • Új járatnyitások: Qatar, American, Jet2, KLM • Együttműködés a Budapest Airporttal: légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése, desztinációs marketing, stratégiák egyeztetése, közös megjelenések
34
MICE • Nemzetközi szervezeti tagságokból fakadó üzletszerzési lehetőségek legteljesebb kiaknázása • Konferencia és Sport Nagyköveti Program • Ötszörös költségvetés! • 2010. novemberig: 24/6. • Kiemelt MICE piacok • Új megjelenési elvek
35
EU elnökség • Nemzetközi bemutatkozás, fókusz • Hazánk prezentációs lehetőségének kihasználása • Külügyminisztériummal, társintézményekkel együttműködésben végezzük • Tevékenységünk: újságírói tanulmányutak, kiadványok, contact center – hotline, informátori kitelepülés, külföldi programok és kapcsolódó akciók • Rendezvények: turizmus konferencia, ETC közgyűlés
36
V4 • Közös fellépés távoli piacokon • Évek óta tartó sikeres együttműködés, folytatása, bővítése indokolt • Források növelése, koncentrálása • Közös képviseletek működtetése • Értékesítés-ösztönzés, hatékonyságnövelés
37
Támogató szakmai tevékenység • Piackutatás • TDM koordináció • Tourinform • Know-how Kapcsolódási pontok
38
Terveink megvalósításában számítunk Önökre! Konzultációs lehetőség: • szakmai tanácsadó testület • rendszeres on-line konzultációs lehetőség
39
Kreatív anyagok - Országos óriásplakátok
43
Kreatív anyagok - Országos Sajtó
44
NY-Dunántúl – Erőt adó gyógyvizek - BB
45
Észak-Alföld – Együtt a család - BB
46
É-Magyarország – Évindító Wellness - BB
47
É-Alföld – Gyógyító hétköznapok - BB
48
D-Alföld – Minden vízében élmény - Óriásplakát
49
D-Dunántúl – Wellness és gyógyászat - BB
50
Köszönjük, hogy megtiszteltek figyelmükkel ! Tama István tama@itthon.hu www.itthon.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.