Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

??? Reklám!!!.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "??? Reklám!!!."— Előadás másolata:

1 ??? Reklám!!!

2 Reklámhordozók, médiumok
A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció, azonosítható közzétevővel, termékekről, szolgáltatásokról és eszmékről, amelyeket különböző médiumokban tesznek közzé. Reklámeszközök Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámhordozók, médiumok Azok a kommunikációs csatornák, amelyek üzenettől függetlenül léteznek és igénybe vehetők egyéb információk közlésére is.

3 Médiumok típusai: Vizuális (sajtó, szabadtéri hirdetések)
Auditív (rádió) Audiovizuális (TV, internet, mozi)

4 Vizuális médiumok – A sajtó
Jellemzője: publicitás periodicitás aktualitás

5 Tartalom szerint lehet:
Vizuális médiumok – A sajtó Tartalom szerint lehet: általános politikai gazdasági társadalmi kulturális bulvár hirdetési sport stb.

6 Terjesztési kör szerint lehet:
Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztési kör szerint lehet: helyi regionális országos nemzetközi

7 Terjesztés módja szerint lehet:
Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztés módja szerint lehet: utcai előfizetéses vegyes terjesztésű ingyenes

8 Megjelenés gyakorisága szerint lehet:
Vizuális médiumok – A sajtó Megjelenés gyakorisága szerint lehet: napi heti havi időszaki

9 Sajtóreklámok Szín felhasználás szerinti csoportosítás:
Egy színű (fekete-fehér  a fehér adott) Két színű (fekete + 1 szín) Három színű (fekete + 2 szín) Négy színű (színes  négy-szín color)

10 Sajtóreklámok Méret szerinti csoportosítás: 2/1-es – két oldalas
1/1-es – egy oldalas 1/2-es 1/4-es 1/8-as Junior page – álló 1/2, 1/4 vagy 1/8 Tükör méret – margókon nincs hirdetés Kifutó méret – margókon is van hirdetés Hasáb 1/100-as (1 hasáb, 100mm magas) Szalag hirdetés lap alján, tetején Apróhirdetés a betűk száma lényeges

11 Sajtóreklámok Felár lehet: Szöveg oldal melletti reklám
Kötésoldalon elhelyezett Külső, belső borítókon elhelyezett reklám Páratlan oldalon (jobb oldalon) lévő hirdetés Szerkesztői oldalon lévő hirdetés Behúzás „Ritka” reklámozási módok (kihajtható fül, pántolás, formalakk, pausz papír, beragasztás)

12 Sajtóreklámok Árcsökkentő tényezők:
Egyszerre több, azonos kiadó által kiadott újságban reklámoz Több hétig, hónapig reklámoz ugyanabban az újságban Minden újságban szokott lenni akció

13 Sanoma Budapest Zrt. foglalkozik az újság médiaajánlatával
A honlapon a „Médiaajánlat” linkre kattinthatunk Több újság tarifájáról is kaphatunk információt itt

14 A médiaajánlat tartalma:
A lap profilja Hirdetési méretek Műszaki paraméterek Anyag leadása Célcsoport Piaci információk Hirdetési tarifák

15 A lap profilja: heti lap, milyen híreket közöl és kikről
Hirdetési méretek:

16 Műszaki paraméterek: Terjedelem: belív: minimum 48+ borító 4 oldal
Megjelenés: hetente, csütörtökön Lapár: 175 Ft Papírminőség: 60 gr SC (belív), 90 gr LWC (borító) Nyomási eljárás: rotációs ofszet Rácssűrűség: 54 (135 lpi) Szögállás: C=75, M=45, Y=90, K=15

17 Anyagleadás: a honlap címe, ahol további tájékoztatást kapunk.
Célcsoport:18-49 éves, városi, dolgozó, családos nők, akik jól felszerelt háztartásban élnek és nyitottak az újdonságokra. Jellemző rájuk a fokozott érdeklődés a bulvár témák iránt. Piaci információk: Aktívan vásárolt példányszám: Olvasottság: ezer fő Előfizetők átlagos száma / megjelenés: Forrás: MATESZ Gyorsjelentés, 2008. III. n.é. A terjesztési adatok pontosságát a Matesz garantálja. Forrás: Szonda - Gfk.; Nemzeti Médiaanalízis, II.-III. né.

18 Hirdetési tarifák: Elhelyezési felár: 15% A hirdetési árak
2009. január 1-től érvényesek! Áraink az áfát nem tartalmazzák. * A 2/1 oldalakon panorámahirdetés vagy 1 hirdetési és egy hozzá kapcsolódó advertorial-oldal helyezhető el. ** A BII+ 1/1 oldalakon csak panorámahirdetés helyezhető el.

19 2009. Február 12. XII. Évfolyam, 7. szám


Letölteni ppt "??? Reklám!!!."

Hasonló előadás


Google Hirdetések