Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Somogyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A helyi sajtó távlatai
2
2 A médiapiac mozgásban van „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület, internet, mozi) - ezek fogyasztása lassan, de az évek során folyamatosan átalakul A helyi médiumok erősödnek – ez tény Az Ipsos kutatásainak évtizedes adatsoraiból látszik (lásd később: közönségmérésben mért lapok, rádiók, honlapok) Egy tavaly indult innovatív szolgáltatás, a WHITEREPORT mediabrowser révén a teljes hazai médiakínálat áttekinthető és percek alatt kereshető (önkormányzati, egyházi, alapítványi stb. médiumok is, nem csak a profi médiavállalatok portfóliói) További erős fragmentálódás a médiapiacon (elsősorban TV, internet és nyomtatott sajtó fronton) • Tematikus tévécsatornák közönségarányának növekedése • Nyomtatott sajtó: egyre több, speciális célcsoportnak speciális tartalmat kínáló médium jelenik meg a különböző médiaszegmensekben a mainstream médiumok mellett
3
A médiakínálat hihetetlenül gazdag: 10 ezer médium! 3 3% 15% 82% 2012. 2. negyedévében közel 10 000 médium működött a WHITEREPORT mediabrowser független forrásai szerint.
4
Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 4 Hiperlokális A 10 000 médium 42%-a helyi, körzeti, megyei vagy kisközösségi: 505 helyi tévé, 114 helyi rádió, 2236 helyi sajtótermék… Forrás: www.whitereport.hu, 2012. 2. negyedévwww.whitereport.hu
5
Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 5 Forrás: www.whitereport.hu Megjegyzés: A teljes tematikalistának a fenti csak egy része. Hírdömping: a leggyakoribb tematika a hír-közéleti! Közel 2000 médium tartozik ide
6
Önkormányzati üzemeltetésben a médiumok 9%-a: 66 tv, 2 rádió, 778 sajtótermék, 55 mozi, 27 weboldal 6 Forrás: www.whitereport.hu, 2012. 2. negyedévwww.whitereport.hu
7
Veszprém: 368 citylight, 199 óriásplakát, 58 sajtótermék, 16 weboldal, stb. 7 Forrás: www.whitereport.hu, 2012. 2. negyedévwww.whitereport.hu
8
8 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Nyomtatott sajtó - Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Rendszeres olvasó, reach %
9
9 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Rádió - Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % alapján, 2012 január Top of Locals Neo FM Class FM
10
10 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Online hírportálok - Forrás: giA, Online közönségmérés, 2012,-07, 15+, Ipsos-Gemius Havi reach %
11
11 Ami „látszik” a veszprémi helyi „sajtóból” Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % Rendszeres olvasók aránya, %
12
12 A médiakínálat nagy, és most már áttekinthető - de amit tudunk róla, az kevés. Ez jelenti a távlatokat is… Jó hír A WHITEREPORT mediabrowser révén tudjuk, milyen gazdag a médiakínálat: 5.704 sajtótermék - 748 tévé – 242 rádió - 2.881 site – 47.922 plakát – 160 mozi adatai A mediabrowser révén a médiakínálat kereshetővé vált percek alatt település, tematika, médiatulajdonos, céges pénzügyi adatok és sok más szempont szerint – akár egy-egy médiumra, szegmensre, akár a teljes piacra Az Ipsos és más kutatócégek, ill. auditszervezet mérései alapján követhető a médiumok „vonzereje”, és annak folyamatos változásai célcsoportonként Rossz hír Több mint 8000 médium esetében csak korlátozott mértékben tudjuk, hogyan fogyasztják ezeket a médiumokat a különféle célcsoportokba tartozók
13
13 „Ipsos Niche local” Megyeszékhelyeken vagy egy adott városban működő helyi médiapiaci szereplők számára (helyi rádiók, helyi televíziók, helyi nyomtatott sajtótermékek, opcionálisan vidéki érdekeltséggel (is) rendelkező sales house-ok) információk nyújtása a helyi médiumok közönségéről, fogyasztási szokásairól. Cél: A helyi médiapiacok teljes körű, hiánypótló felmérése, ezzel egy eddig feltáratlan piaci szegmensnek – a lokális multimédia portfólióknak a marketingkommunikációs üzleti élet vérkeringésébe való integrálása. Az „Ipsos Niche Local” projekt releváns és jól használható információkat közöl a helyi médiumok közönségére vonatkozóan, ezzel támogatva a termékfejlesztést és a kereskedelmi tevékenységet is. Miről ad képet? Informálódási szokások a helyi vs. országos médiumok esetében A saját médium (sajtó, tv és rádió) közönségének összetétele, a potenciális bázis feltérképezése A versenytársak erősségei, gyengeségei A saját médium értékelése: elégedettség, relevancia, népszerűség, egyediség dimenziókban
14
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.