Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Tóth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást egészében látni nem szoktuk meg, és mert minden reform ítélet a múlttal és így önmagunkkal szemben is, tehát ellenezzük” Magyary Zoltán 2014. 06. 21.dr. HG1
2
A hatékonyság igénye Nemzetközi tendencia Gazdasági-társadalmi környezet változásainak hatása A közszektor mérete, forrásigénye folyamatosan nő A klasszikus közigazgatási funkció mellett a közszolgáltatások folyamatos, dinamikus bővülése 2014. 06. 21.dr. HG2
3
Közszektor reformok - megközelítések A hatékonyság javítása a magánszektor térnyerésével a közszférában, privatizáció Kiszervezések, outsourcing Vállalati menedzsment trendek alkalmazása Az üzleti módszerek alkalmazása korlátozott – sérülhetnek alapvető értékek Szolgáltatások csökkentése Adók emelése 2014. 06. 21.dr. HG3
4
Eredmények, inkább kudarcok Rendszer szemléletű intézkedések hiánya az egyes ágazatokban A forráskivonás átgondolatlan pl. egészségügy Tervezési hiányosságok, egymásra épültség és koordináció hiánya Területi egyenlőtlenségek Egymástól független önkormányzatok a feladatok kötelezettjei 2014. 06. 21.dr. HG4
5
Eredmények? Hatékonysági veszteség – jóléti veszteség A szolgáltatások nem a szükségleteknek megfelelőek Kapkodás, a költségvetés aktuális lehetőségeit követik a változtatások a közszolgáltatások tervezésében A pályázatok és a lobbik irányítják a fejlesztéseket A szolgáltatások színvonala heterogén 2014. 06. 21.dr. HG5
6
Jó Állam – célok Törvényesen és átláthatóan működő, a közszolgáltatásokat maradéktalanul biztosító Állam A területi és helyi közigazgatási rendszer megújítása, Alacsony hatékonyságának orvoslása és a struktúrájának átláthatóbbá tétele, Az ellátási színvonal emelése, egységessége, Hatékonyabb, költségtakarékosabb intézményfenntartás 2014. 06. 21.dr. HG6
7
Beavatkozás Fő pillére Szervezet Eszköze Centralizáció 2014. 06. 21.dr. HG7
8
Szereplők Állam ◦ Kormányhivatal ◦ MIK ◦ Központi szervek Önkormányzatok Egyéb fenntartók Köztestületek 2014. 06. 21.dr. HG8
9
A közszolgáltatások szervezése A megyei önkormányzatok intézményei fenntartásának centralizálása ◦ 2012. január 1. Az önkormányzatok feladatainak átalakítása ◦ 2013. január 1. 2014. 06. 21.dr. HG9
10
A centralizáció előnyei Egységes szolgáltatás tervezés Túlméretezett struktúrák egyszerűsítése Megyei szintű gazdasági centralizáció Csökken a kötelezettségvállaló helyek száma Egykapus pénzkiáramlás Nő az átláthatóság Csökkenthetőek a párhuzamosságok Koordináció 2014. 06. 21.dr. HG10
11
Várható Egységes színvonalú szolgáltatások Területi egyenlőtlenségek kiküszöbölése Költségcsökkentés Az erőforrások hatékonyabb felhasználása Az erőforrások koncentrálása a szükséges területekre Kevesebb jóléti veszteség 2014. 06. 21.dr. HG11
12
Többirányú célrendszer Megtakarítás Hatékonyság Minőség Elfogadottság 2014. 06. 21.dr. HG12
13
„A nemzetnek joga van elvárni azt, hogy közigazgatása a kor igényeihez és saját anyagi erejéhez mérten a legjobb legyen” Magyary Zoltán 2014. 06. 21.dr. HG13
14
2014. 06. 21.dr. HG14
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.