Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke"— Előadás másolata:

1 HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke
Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest, március 24.

2 A fény keresztje „Cipeljük, visszük,visszük magányos tömegként, reménytelen s harcolva a fénynek keresztjét, mi bennünk világít Mert erre születtünk. Itt vagyunk a falu messzi távolában s a város piszkos, szegény utcájában Itt vagyunk. Mi, a küzdésre teremtett leendő tehetségesek, okosok.” Tudor Műhely, Szombathely Holdosi Vivien, 17 éves

3 Mindnyájan az Univerzum páratlan csillagai vagyunk
TEHETSÉGESEK valamiben, ha ez felderíthető egy bátorító, szabad légkörű szeretetteli nevelésben

4 Akinél kiderül, hogy adottsága, (hajlama)
több, más, az DEVIÁNS De-vio=az útról való letérést, a más úton járást jelenti

5 MÁSSÁG Agyszerkezetben és működésben ( a jobb agyfélteke specikus többlete) Jellemző a szemlélet eredetisége és a gondolkodás divergenciája „Szórakozottság”, ezerfelé futó asszociációs láncok Kiegyenlítetlen képességmintázat /van kiemelkedő erősség és nagyfokú gyengeség/ „Benn van a fejében”: furcsa, magának való viselkedés Azzal akar foglalkozni, ami érdekli, a többit elhanyagolja Teljesítménye nem egyenletes /”kívül van az időn”/

6 LELKI MŰKÖDÉSEKBEN MEGJELENŐ ELTÉRÉSEK
Fékezetlen szabad asszociációs készség, preverbálisba visszanyúló emlékezet „Szinuszgörbe jelenségek”: amennyire „fenn” tud lenni, annyira „lenn” is Labilis lelki egyensúly, a belső határok lazák, a „tudattalan” nyitott Önbizalomhiány /független a realitástól/ Érzelem, indulatkezelési és stressz-tűrési problémák Társas kapcsolatok zavarai, hiánya, inadekvát magatartás, kötődési problémák (szülők, barátok, iskolai környezet terén)

7 Elsődleges deviancia:
az egyedspecifikus képességmintázatból ered Másodlagos deviancia: a tehetség kiműveléséhez szükséges gyakorlásból és időráfordításból eredő szubjektív feszültségek és objektív izolálódás

8 SZEMÉLYISÉG TÁMOGATÓ KÖZPONT LÉTREHOZÁSA
MIT TEHETNÉNK? SZEMÉLYISÉG TÁMOGATÓ KÖZPONT LÉTREHOZÁSA Segítséget kérni tudó pszichológiai kultúra kialakítása Egészségpszichológiai paradigma (a meglévő erősségekre építkezik) Nem stigmatizál, nem terapizál KONZULTÁL, reedukál, korrigál, fejleszt, erősít, önvédelmet tanít INTÉZMÉNYESEN BIZTOSÍTOTT RENDSZER, SZAKÉRTŐ SEGÍTŐKKEL/A TEHETSÉGES GYERMEK ÉS KÖRNYEZETE, SZÜLŐK, NEVELŐK FELÉ IS/

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke"

Hasonló előadás


Google Hirdetések