Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Nemzeti Iskolagyümölcs – program kommunikációja
Vincze Nikolett szóvivő MATÉSZ – FRUCT Kft.
2
Kiindulópontok A MATÉSZ-FRUCT Kft. a hivatalos kommunikációs felelőse a Nemzeti Iskolagyümölcs-programnak a január és július időszakra. Megvalósítandó feladat: a Nemzeti Iskolagyümölcs-program ismeretségének növelése, az eredmények kommunikálása, mindezeken keresztül a felnövekvő generáció egészségesebb táplálkozásra való nevelése.
4
Proaktív kommunikációs tevékenységek
A MATÉSZ-FRUCT Kft. már a pályázat meghirdetése előtt is jelentősen hozzájárult az Iskolagyümölcs-program népszerűsítéséhez 2013. szeptember 9-én sajtónyilvános esemény keretében adtunk hírt a program idei indulásáról. Az Óbudai Nagy László Általános iskolával együttműködve újságírók jelenlétében érkezett meg az iskolába az első almaszállítmány. Az esemény élénk érdeklődést váltott ki a sajtó képviselőiből. Három nap alatt 52 releváns megjelenés született (TV2 - Tények, Hír TV, M1 - Híradó, ECHO TV, Kossuth Rádió, Lánchíd Rádió, Metropol, Népszabadság, Világgazdaság stb.)
5
Társadalmi felelősségvállalás
A MATÉSZ-FRUCT Kft. társadalmi felelősségvállalás keretében is népszerűsítette az Iskolagyümölcs-programot. A tavalyi Európai Autómentes Napon illetve a Millenáris Parkban megrendezésre került Magyar Vidék Napja eseményen is képviseltettük magunkat és a programot.
6
Mindkét helyszínen edukációs, játékos kvízzel vártuk a gyerekeket, felhívtuk a szülők és érdeklődők figyelmét a programra, s minden kvízt kitöltőt almával jutalmaztunk. A rendezvényeken összesen darab almát osztottunk szét. Az akciókról közlemény formájában tájékoztattuk a sajtót, mely több online megjelenést is eredményezett.
7
Advent a Heim Pál Gyermekkórházban
A MATÉSZ-FRUCT Kft. közel hét mázsa friss gyümölcsadománnyal járult hozzá a Heim Pál Gyermekkórházban ápolt gyermekek gyógyulásához. Az adventi időszakban több mint 300 gyermek kapott minden hétköznap ajándék almát, melynek célja a gondoskodáson túl az egészséges táplálkozásuk elősegítése volt.
8
„Rászoruló gyermekek reggeliztetése”
Az Összefogás Óbudáért Egyesület Tanítási napokon két helyszínen: a Békásmegyeri Közösségi Házban és a Kaszásdűlői Kulturális Központban, naponta 150 rászoruló gyermeknek ad térítésmentesen reggelit és tízórai csomagot. A MATÉSZ-FRUCT Kft-nek köszönhetően a programban résztvevő gyerekek minden nap egészséges magyar almát kapnak a tízórai csomagjukba. 750 db alma minden hétfőn
10
A kommunikációs stratégia célja
Tájékoztatás: a kommunikáció egyik fő célja, hogy tájékoztassa a diákokat, pedagógusokat, szülőket és termelőket a program létezéséről, működéséről, céljairól és az általa kínált lehetőségekről. Szemléletformálás: a kommunikáció másik fő célja, hogy felhívja a diákok, szülők és pedagógusok figyelmét az Iskolagyümölcs-program népszerűsítésén keresztül a zöldség és gyümölcsfogyasztás jelentőségére, ami következetesen tudatos étkezési szokást alakít ki.
11
További célkitűzések A tájékoztatáson keresztül a programban résztvevő iskolák számának növelése A túlsúlyosság és elhízások számának csökkentése A rendszeres zöldség és gyümölcsfogyasztás jelentőségének tudatosítása A zöldség és gyümölcsfogyasztás mindennapi gyakorlatának kialakítása
12
A kommunikációs stratégia alapelvei
Integrált kommunikáció: alappillére a jól átgondolt stratégia A legkülönbözőbb szerkesztőségi felületeken való megjelenéssel, a lehető legszélesebb réteghez juttassuk el üzeneteinket. Célja: a különböző kommunikációs csatornákon keresztül, egymás hatását erősítve a lehető legmeggyőzőbb formában jussanak el a célcsoportokhoz. „Befogadó barát” kommunikáció: az adott célcsoport érdeklődését kiváltó, számára impulzív legyen, aktualitással bírjon, személyre szabottan történjen az üzenet átadása
13
Kommunikációs eszköztár
Tájékoztató kampányok Tájékoztató találkozók, konferenciák, szemináriumok és események szervezése Tájékoztató és promóciós anyagok
14
Kommunikáció megvalósítása a gyakorlatban
Iskolagyümölcs – program arculatának kialakítása programlogó weboldal Plakát minden résztvevő iskolának Sajtónyilvános események szervezése PR/ TCR kisfilm elkészítése és sugárzása M1, M2 csatornákon szélesebb társadalmi rétegek elérése „Dobozra fel!” országos rajzpályázat elindítása gyermekek mozgósítása, bevonása
15
Dobozra fel!
16
Megyénkénti bontás Jász- Nagykun-Szolnok megye: 27 iskola, 194 db rajz
Jász- Nagykun-Szolnok megye: 27 iskola, 194 db rajz Szabolcs-Szatmár-Bereg megye: 22 iskola, 190 db rajz Pest megye: 59 iskola, 934 db rajz Bács-Kiskun megye: 22 iskola, 144 db rajz Heves megye: 23 iskola, 173 db rajz Győr-Moson-Sopron megye: 32 iskola, 537 db rajz Csongrád megye: 15 iskola, 302 db rajz Vas megye: 4 iskola, 27 db rajz Baranya megye: 16 iskola, 189 db rajz Komárom-Esztergom megye: 19 iskola, 104 db rajz Fejér megye: 16 iskola, 74 rajz Békés megye: 10 iskola, 156 rajz Borsod-Abaúj-Zemplén megye: 13 iskola, 45 rajz Hajdú-Bihar megye: 22 iskola, 195 db rajz Nógrád megye: 7 iskola, 78 db rajz Somogy megye: 12 iskola, 106 db rajz Tolna megye: 7 iskola, 65 db rajz Zala megye: 11 iskola, 75 db rajz Budapest: 55 iskola, 612 db rajz Veszprém megye: 45 iskola, 534 db rajz
17
Edukációs anyagok, oktatási segédletek biztosítása gyermekek, pedagógusok számára
Roadshow: Keressük Magyarország kedvenc almafajtáját! Kvantitatív kutatás és eredményeinek kommunikációja Eredménykommunikáció Sajtóközlemények
18
Találkozók, konferenciák, szemináriumok
Workshopok Eszmecsere Hiányos információk (szülők és gyermekek nem ismerik kellően a programot, annak célját) Szakmai nyitókonferencia Szakkonferencia termelőknek Szakmai zárókonferencia
19
Promóciós anyagok Öntapadós matrica minden, az iskolagyümölcs- programban részt vevő tanuló számára ( db) Logózott kerámia bögre (6.000 db) Brandingelt könyvjelző (6.000 db) Brandingelt pamuttáska (500 db) Brandingelt uzsonnás doboz (500 db) Brandingelt tornazsák (500 db) Póló két helyen logózva (500 db) Edényfogó kesztyű egy helyen logózva (500db) Gyümölcsturmix (24 db)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.