Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE."— Előadás másolata:

1 Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE 1/23

2  2009 – Moldova  2009-2010 – Iráni választási csalások  2010-2011 – Tunéziai jázminos forradalom  2011 – Egyiptomi forradalom TWITTER REVOLUTIONS 2/23

3  Mikroblog rendszer  Időben visszafelé olvashatjuk a bejegyzéseket  Bejegyzés = 140 karakter MI IS AZ A TWITTER? 3/23

4 Wael Ghonim, aki az egyiptomi forradalom szimbólumává vált MIKROBLOG, MINT INFORMÁCIÓS KÖZPONT 4/23

5 TÚL A TWITTEREN – KÖZÖSSÉGI OLDALAK 5/23

6 ADATLAPOK 6/23

7 FACEBOOK OLDAL 7/23

8 FACEBOOK CSOPORT 8/23

9 KAPCSOLATOK EREJE - VÍRUS 9/23

10 FELMÉRÉS ADATAI 10/23

11 CSOPORT- SZELLEM 11/23

12 SZEREP- VÁLLALÁS 12/23

13 Az egyes skálaértékeket választó hallgatók száma a megadott kérdésekben FIGYELEM 13/23

14 Mely médiumokat használták, használnák a hallgatók információ- szerzésre MÉDIUMOK 14/23

15 Az egyes médiumok szerepének értékelése  az arab világ forradalmaiban  egy esetleges európai forradalomban  egy esetleges hazai forradalomban MÉDIUMOK SZEREPE 15/23

16  „Az információ terjedés sebessége miatt nagyon gyorsan bontakozna ki a forradalom.”  „Nagy szerepe van a szervezésben, információ megosztásban.”  „Kirobbanthatja a forradalmat, nagyon nagy szervező ereje lehet, propagandák terjesztésére kiválóan alkalmas lehet.”  „Igen nagy, mivel az emberek elég hülyék ahhoz h bármit elhiggyenek, írja/mondja azt bárki...”  „Azok számára, akik aktív szereplői a forradalomnak, ha jól teszik, nem használják a közösségi oldalakat, csak is a megtévesztés eszközének. Nyomon követésre viszont a brf-k és a nemzetvédelem biztos, hogy alkalmas.” EGY KÖZÖSSÉGI SITE-NAK MILYEN SZEREPE LEHET EGY FORRADALOM ESETÉN? 16/23

17 ISKOLAPADBAN 17/23

18 SZÜKSÉGES-E, HOGY MÉG JOBBAN A FACEBOOK IRÁNYÁBA MOZGASSUK A TANULÓKAT? 18/23

19 ISKOLA SZEREP- VÁLLALÁSA 19/23

20  Konstruktív pedagógia eszköztára  Vita  Kooperatív munka  Kiselőadás  Projektmunka  Stb.  Fontos a célkitűzés  Ne csak az eseményre fokuszáljon, hanem a közösségi oldal szerepére, a bejegyzések milyenségére (stílus, gyakoriság, stb.) FELHASZNÁLHATÓ PEDAGÓGIA 20/23

21  Hozzunk létre zárt csoportot  A csoport tagok (tanulók) is használhassák a csoport hírfolyamát.  Szöveg  Hivatkozás  Kép  Video  Legyen cél csoportjegyzet (egyfajta wiki) létrehozása adott témában  A csoport használja a fórumot  Feladattervezés  Szerepkiosztás  Stb.  Tanári feladat: mentorállás, moderálás ÜLTESSÜK ÁT AZ EGÉSZET MAGUNK IS A FACEBOOKRA 21/23

22  Osztályfőnöki óra  Szakkörök  Számítástechnika  Informatika  Klubok  Felsőoktatás + amit a fantázia megenged  HOL HASZNÁLHATJUK? 22/23

23 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! 23/23


Letölteni ppt "Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések