Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmil Orbán Megváltozta több, mint 10 éve
1
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja 2013. május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
2
• Az elmúlt 20 év trendjei, jellemzői • Összefüggések vizsgálata (nemzetközi, politikai) • A jelen helyzet
3
Az FBI módszertana röviden Idő •A GKI 1993 óta méri •Gyakoriság: havonta Finan- szírozás •Szigorúan EU rendszer, ezért részben az Unió finanszírozza Minta •1000 fős lakossági minta •Kor, nem és iskolai végzettség szerint reprezentatív Tartalom •12 kérdés (pénzügyi helyzet, ország gazdasági helyzete, árak, munkanélküliség, tartós fogyasztási cikkek beszerzése, megtakarítások) Számítás •A mutató értéke -100 és +100 között változhat, ahol +100: mindenki erőteljes javulásra számít; -100: mindenki erőteljes romlásra számít. •FBI: 4 kérdésre (pénzügyi helyzet, ország gazdasági helyzete, munkanélküliség, megtakarítások) számított mutató számtani átlaga.
4
Az FBI alakulása 1993-2013 GKI
5
Nemzetközi összehasonlítás 1996-2013 GKI, EUROSTAT
6
Az FBI 4 komponense 1993-2013 GKI
7
FBI és ÜBI 1996-2013 GKI Országgyűlési választások
8
GKI Az elmúlt és a következő 12 hónap megítélése 1996-2013 A jövő megítélése a teljes vizsgált időszakban kedvezőbb, mint a múlté. A jövő megítélése egy-egy rövidebb periódust leszámítva kedvezőbb, mint a múlté. Az ország gazdasági helyzete A lakosság anyagi helyzete Megjegyzés: A kiemelt terület szélessége azt mutatja, hogy ugyanarra a kérdésre az egyes hónapokban a jövő megítélése mennyivel optimistább, mint a múlté.
9
GKI, KSH Megjegyzés: A munkanélküliségi rátát negyedévente teszi közzé a KSH, ezért a negyedév mindhárom hónapjára a teljes negyedéves terminusra megadott rátát vettük figyelembe. Az infláció és a munkanélküliség jövőbeli megítélése és a tények 2003-2013 Infláció Munkanélküliség
10
• A magyar fogyasztó bizalma trendjében fokozatosan romlik. • A magyar fogyasztó bizalmának volatilitása nagyobb, mint egy átlag EU-polgáré vagy a régiónkban élőké. • A magyar fogyasztói bizalom erősen igazodik a politikai ciklusokhoz. • Az ország gazdasági helyzetének és saját pénzügyi helyzetének következő egy évét rendre kedvezőbbnek ítéli, mint az elmúlt egy évét. Fő megállapítások
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Udvardi Attila udvardi.attila@gki.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.