Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„KÉK BOLYGÓ” PROJEKT Nyuszi csoport 2013.04.08.- 2013.04.26.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„KÉK BOLYGÓ” PROJEKT Nyuszi csoport 2013.04.08.- 2013.04.26."— Előadás másolata:

1 „KÉK BOLYGÓ” PROJEKT Nyuszi csoport

2 A projekt felépítése Játék Mozgás Munka jellegű tevékenységek
Rajzolás, mintázás, kézimunka A környezet megismerése, védelme Vers, mese Ének, zene, énekes játék

3 Föld 1. A föld és az élő környezet

4 A kiállítótér Kiadványok, ismeretterjesztő könyvek gyűjtése

5

6

7 Építések: falu-város, lakások

8 Papír nyírás, ragasztás: házak, otthonok
Mi falun lakunk Rendezett és rendezetlen lakókörnyezet - beszélgetés

9 Alkotások

10 Föld 3. Épített környezetünk

11 Épített környezetünk elemei a szobrok is. Szoborjátékok

12

13 A szobrász most én vagyok!

14 Mozgás labdákkal

15 Labda dobás, elkapás, pattintás,
gurítás, célba dobás

16 Megérkeztek az ovi közelében lévő fészekbe a gólyák
Ügyeskedők, kakukktojás játékok, vonalvezetők

17

18 Az égig érő paszuly - mese

19 Meseillusztráció

20 Tyúkos, magvas játékok Az aranytojást tojó tyúkocska - drámajátékok

21 Vigyázz legény, nyomodban a sárkány!

22 Játékos pillanatok

23

24 Zenevarázs: Hajlik a meggyfa

25 Zöldségek és gyümölcsök - vegyesboltban

26 Föld 3. Veress Miklós: Vasárnapi utazás

27 Agyagmunkák: zöldségek, gyümölcsök

28

29 Mi is vessünk olyan babot, ami majd az égig ér!
Növények fejlődésének nyomon követése, a föld, víz, napfény, hőmérséklet összefüggései

30

31 Föld 3. Épített környezetünk

32 Műemlék épületek a településen
Petrovszky kastély

33 Római katolikus templom és a kápolna
Rongálás, állagmegóvás, műemlék védelem - beszélgetés

34

35 Nepomuki Szent János és Szent Franciska szobrok
I. Világháborús emlékmű megtekintése

36 Játszóteres

37 Mozgás a szabadban: bicajok és labdák

38 Szennyező anyagok a levegőben – füst, korom
A levegő védelme

39 Szétválogatások, tapasztalatszerzések: folyékony és szilárd anyagok

40 Játszunk

41 Játék kavicsokkal – közvetlen tapasztalatszerzések
Szétválogatások, számlálás, halmazok

42

43 „Ide nézz, ide nézz, amit játszom, nem nehéz”
Ritmusjátékok, testséma fejlesztő játékok kavicsokkal

44 „Kelep, kelep, kéményünkön kelepel a gólya, éhes már a fészekben a négy gólyafióka”

45 Azt mondja a tengelice: cipity Lőrinc, cipity Lőrinc,
Nemes Nagy Ágnes: Mit beszél a tengelice? Azt mondja a tengelice: cipity Lőrinc, cipity Lőrinc, tyaf, tyaf, tyaf. -Tengelice, fönn a fán, ilyen pici dal után mért mondod, hogy: tyaf,tyaf, tyaf? -Pici madár vagyok én, pici nótát tudok én, cipity Lőrinc, meg egy pici

46 Szabad mozgás az udvaron, sokféle mozgáslehetőség kipróbálása

47 Talaj lazítása, homokozó kapálása Talajminták gyűjtése az udvaron

48 A homok, mint formálható anyag

49

50 Séta a horgásztó felé

51 A tavasz tópart – növények és állatok megfigyelése

52 Növények megnevezése: színek, illatok, formák
Védett növények

53 Illatos ibolya

54 Árvacsalán Májvirág Keltikék

55 Olocsán csillaghúr

56 Mocsári gólyahír Virágzó gyümölcsfák

57 Vegyesen

58 Tyúkhúr Veronika

59 Horgászokkal is találkoztunk, megszemléltük a zsákmányt

60 Vízpart – meder – szilárd talaj – mocsár: tapasztalatszerzések

61

62

63 Állatos kártyák szétválogatása, állatok megnevezése, élőhelyek

64

65 Erdőközelben

66 A gáton

67 Hazafelé

68 Nyílnak a virágok a réteken, erdőkben és a kiskertekben

69

70 Föld 2. Élő és élettelen környezet kapcsolata

71 Közvetlen tapasztalatszerzés a tárgyak érzékelésével,
tapintással, hallással, látással, azok összehasonlításaival konkretizálás. A válogatással problémamegoldások.

72 Hulladék, veszélyes hulladék fogalmának mélyítése
Szelektív hulladékgyűjtés

73 Dalaink, mondókáink ismétlése
Mozgásos, számlálós játékok, figyelemkoncentráció fejlesztése

74 Növények fejlődésének nyomon követése, a föld, víz, napfény, hőmérséklet összefüggései

75 Gólyás - madaras

76 Papírnyírás, ragasztás: pillangók

77

78

79 A három pillangó- mese dramatizálása

80 Dalos, mondókás, verses

81 Add tovább a pillangókat!
Dalos játék: zöld erdőben, zöld mezőben sétál egy madárka…

82 Kendősimítós

83 Az udvaron

84 A „Kék bolygó” Természeti kincseink, bolygók, naprendszer, természeti jelenségek Ismeretterjesztő könyvek lapozgatása

85 A föld gyermekei - társasjáték

86 „A Földön sok gyerek él, milliárd is megvan,
De az egész világon belőlem csak egy van…” A Föld gyermekei - országok Téged miről ismer fel az anyukád?

87 Mozgásos játék előkészítése, kiszámolós, mesélős

88 A virág és a fa Egy tavaszi hajnalon kicsi virág dugta ki a fejét a zöldlombú fa alatt. Alig nyitotta ki nagy szemét, tekintete a fára esett: - Te bizonyára hatalmas virág vagy! – szólította meg csodálkozó kíváncsisággal. - Nem, én nem vagyok virág. Én fa vagyok. – válaszolta a fa. - Mi a különbség a fa és a virág között? – kérdezősködött tovább a butácska virág. - A virág csak rövid ideig, néhány napig él, a fa viszont sok éven át zöldell – magyarázta a fa. - Csak ennyi az egész? – csodálkozott a virág. - Nem – szabadkozott a fa. – Mi fák szembeszállunk és megküzdünk a legnagyobb viharokkal is, ti virágok viszont megfáztok a legkisebb szellőtől is. - Ez minden? – kérdezte újra a virág, egy csöppet sem szomorkodva kicsinysége miatt. - Titeket le lehet tépni, és oda lehet ajándékozni. Titeket lehet öntözni és ápolgatni. Ezért titeket szeretnek az emberek. Velünk, fákkal másként áll a dolog. Bennünket nem lehet a szeretet jeléül odaajándékozni. Bennünket nem lehet ünnepi asztalra vázába helyezni. Mi mindig egy kicsit távol állunk az emberektől… - A virágok az emberek közelében virítanak? Nem feltétlenül. De az emberek észreveszik virágokat akkor is, ha messze vannak az utaktól. Sajnos, gyakran el is tapossák őket. Mi történik akkor, ha valaki eltapossa a virágot? - Az előbb-utóbb kitudódik. Bennünket, fákat senki sem képes eltiporni. De minket nem is szeretnek úgy, mint ahogy titeket. - Akkor te mégis kivétel vagy a fák között, mert téged szeret egy kis virág. Amikor a déli napsütés perzselni kezdte a domboldalt, a hűs lombú fa árnyékával megvédte a kis virágot.

89 Így megy a százlábú Így megy az ezerlábú

90

91 Elő a nagyítóval! Az udvaron gyűjtött talajminták vizsgálata Szemcsenagyság, szín, tapintás alapján történő tapasztalatszerzések

92 Szétválogatások, párosítások
A fehér papírra talajmintákat teszünk, majd a mintákat tartalmazó üvegeket más helyre tesszük át Keresd az összetartozókat! Használd a nagyítót, vagy tapints!

93 Újra kavicsozunk! Kavicskirakók, sorkövetők

94

95 Tegyük színesebbé a világot! Kavicsfestészet

96

97

98

99 Utazás Pécsre Öko-kuckó

100

101

102

103

104

105

106

107 A talaj sokfélesége: agyagos talaj
Az agyag megmunkálása: kosárkák

108

109 Játszunk

110

111 Növénygondozás

112

113 Kukatündér társasjáték

114

115 Szelektíven!

116

117 Palacktömörítő-játék

118

119 Dalos játékok, mondókák

120 Egy vízcsepp is elég

121 Udvari élet

122

123

124 A friss levegőn való játék és mozgás után kellemes a szundi

125

126 Kirándulás: Bükkösd Ökopark

127

128

129

130

131

132

133

134

135

136

137

138

139

140 Ügyeskedők

141

142 Játszunk

143

144 Közlekedünk: a síneken

145

146 Konstrukciós játékok

147 A „Kék bolygó” projektet 2013.04.26-án, pénteken zártuk.
Köszönjük a szülők részvételét, partnereink támogatását!


Letölteni ppt "„KÉK BOLYGÓ” PROJEKT Nyuszi csoport 2013.04.08.- 2013.04.26."

Hasonló előadás


Google Hirdetések