Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Fodor Zsolt, SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium
2
Miért? Divat (?) Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag Változó célok
Sulinet, Celebrate, e-tolerancia program Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag más érdekli másképpen érdekli Változó célok lexikális ismertek helyett kompetenciák fejlesztése differenciált foglalkoztatás
3
…képbe kerül az e-learning
És… …képbe kerül az e-learning
4
Helybe felvetett kérdések
Minden tanár alkalmas? Milyen előképzettség kell? (tanár-diák) Mi a gép, az internet, a multimédia szerepe? Aki kimarad, lemarad? (tanár-diák) Az eredményességhez „tökéletesnek” kell-e lenni?
5
Eredmény? vagy Eredménytelenség?
Kollégák bevonása Eredmény? vagy Eredménytelenség? Külső tanfolyamok, bemutatók Belső „terjesztés” Minden „szembejövőnek” Új osztályfőnököknek
6
Tanári várakozások Történelem Német Informatika
Eredményesebb készülés érettségire Német Kulturáltabb közzététele a tanulnivalónak Informatika „Rend lesz”
7
Mellékeredmény Ami bejött… Ami nem jött be…
osztályközösség építése (bár…) közös feladatok megbeszélése (bár…) önszabályozó folyamatok új osztály – osztálytalálkozó régi osztály – közösségi találkozóhely Ami nem jött be… nagyobb – más célú közösségek
8
Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!
Újrafogalmazás Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!
9
Eszközhasználat – tanárok
10
Augusztusi látogatottság (kattintások száma)
11
Az utolsó látogatás időpontja (látogatók száma)
12
Miért nem pozitívabb a kép?
Az IKT eszközök ott igazán sikeresek, ahol amúgy is folyik pedagógiai innováció, ahol a tanárok és a diákok nyitottak az új oktatási módszerek iránt…
13
Történelem – a múlt gyakrabban
vázlatok közreadása – word dokumentumként személyes kommunikáció (magánbeszélgetés) fogalomtár (glossary)
14
Történelem – a múlt ritkábban fórumok használata feladatmegoldás
tesztkészítés (!)
15
Történelem – a jövő szeretnék… online feladatok hangsúlyozottan
tesztek hangsúlyozottan akár géptermi dolgozatok tananyagok html lapként komplett forrásgyűjtemény tananyag egységbe foglaltan (egy fejezetnek egy belépési pont!) ! statisztika – éves teljesítmény – előny !
16
Német – a múlt gyakrabban
feldolgozandó szövegek elhelyezése (általában word formátum) beadandó – fájlfeltöltéses feladatok differenciált foglalkoztatás (problémák)
17
Német – a jövő gyakrabban hanganyagok elhelyezése
filmanyagok elhelyezése fogalomtár használata (nyelvtan és feladat) tesztkészítés
18
Idegen nyelvek – problémák
Eszközbeli nagy méretű fájlok Jogi mi és hogyan használható fel? Fejlesztés, idő A tesztkészítés egyedül nagyon nehéz!
19
Informatika – a múlt ami bevált minden egy helyen
értékelések maradandóak javul a hf megoldási hajlandóság, de… számonkérés egyszerűsödik nyomtatási igény csökken ! tanárjelölti kurzus !
20
Informatika – a múlt ami nem vált be ami gondot jelent fórumhasználat
önálló fogalomtár ami gondot jelent verziókövetés
21
Informatika – a jövő esszéiratás – leadás – reagálás – javítás
a belépők mérése tesztekkel elmélet tesztelése rászorítás a fórumhasználatra
22
Általános problémák Tanár oldala Diák oldala idő, idő, idő
lehet(ne) differenciálni a kedv elszáll vagy nincs is meg? Diák oldala hozzáférés (csak ez a gond?)
23
Általános elemek – a jövő
Tanári együttműködés szakonként közös feladatbank közös tananyagelemek Közreadás formátumai jpeg PDF!
24
Milyen lesz valójában? ???
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.