Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A szakadékok áthidalása
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése NFÜ- TISZK információs nap – március 3. Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető
2
Az új európai LLG politika négy prioritást fogalmazott meg (2008)
1. A LLG állampolgári kompetenciák megszerzésének támogatása, azaz minden EU polgár legyen képes saját szakmai életútját megszervezni a pályaválasztástól a nyugdíjba menetelig. 2. A LLG szolgáltatások elérhetővé tétele minden uniós polgár számára, azaz a jellemzően szűkös kapacitások fejlesztése (szakemberek képzése, szolgáltató helyek fejlesztése, bővítése, újak nyitása) 3. A LLG szolgáltatások minőségbiztosításának fejlesztése, azaz a tanácskérő, felhasználó jogainak biztosítása (fogyasztóvédelem) 4. Kooperáció, koordináció közösségi, tagállami, régiós és lokális szinteken, azaz a széttöredezett fenntartású és csak részleges hozzáférést biztosító, szakmailag is töredezett rendszer helyére egységes LLG rendszert szükséges állítani.
3
Mitől más mint a korábbi koncepciók?
teljes szakmai életút alapozása és támogatása a feladat Szakpolitikák és intézmények közötti együttműködés, feladatmegosztást igénye a LLG gyermek és ifjúkorban, ill. hátrányos helyzetben (pl. eü. rehabilitáció, hajléktalanság, tartós inaktivitás) – közjószágként viselkedik a szakmai életút nagy részében viszont magánjószágként (pályavitel megerősítése, pályafejlődési tanácsadás)
4
Az életpálya-tanácsadás életút támogató szerepe
Borbély-Pecze Tibor Bors
5
2008-2010 (első 24 hónapra) Nemzeti Pálya-orientációs Portál (NPP)
Csatornák: A munka világa A tanulás világa 3. Tanácsadók Virtuális Közössége Képzés: 2 000 pályaorientációs szakember részére 2x3 napos képzés 83 fő részére posztgraduális képzés Országos tanácsadói hálózat kiépítése: 50 fős tanácsadói hálózat, szakember-ellátottság javítása Szakmai, módszertani fejlesztések intézmények és szakpolitikák közötti koordináció Szakmabemu-tató filmek, mappák 10 módszertani anyag (tananyagok) Tanulmányok, kérdőívek Projektmenedzsment Marketing kommunikáció Borbély-Pecze Tibor Bors
6
A fejlesztés iskolákat és pedagógusokat támogató elemei
Nemzeti Pályaorientációs Portál kialakítása (NPP) a munka és a tanulás világáról A tanulók önértékelését, pályadöntését támogató nyíltan elérhető önértékelő kérdőívek és hosszabb mérő eljárások Pályainformációs eszközök megújítása a FEOR ’08 mentén új pályabemutató film 3.2. foglakozási információs mappák készítése és megújítása Ingyenesen elérhető 24 városban, a pedagógusok munkáját segítő pályatanácsadói hálózat 4.1. együttműködési megállapodások pályaorientációs feladatok ellátására iskolákkal, táborokkal, ifjúsági irodákkal és települési önkormányzatokkal Ingyenes továbbképzések az elkövetkező 6 hónapban pedagógusok számára 11 témakörben Borbély-Pecze Tibor Bors
7
A 30 órás továbbképzések témakörei az életpálya tanácsadáson belül
Borbély-Pecze Tibor Bors
8
Jelentkezni folyamatosan lehet
Borbély-Pecze Tibor Bors
10
Egységes szakmai protokoll kialakítása pályatanácsadóknak
Tananyagfejlesztések 10+1 témakörben a pályaorientáció feladataival érintett humán szakemberek (szociális munkások, tanárok, tanítók, háziorvosok, közművelődési szakemberek, munkaközvetítők, személyügyesek stb. számára Egységes szakmai protokoll kialakítása pályatanácsadóknak Borbély-Pecze Tibor Bors
12
szociális intézmények
Az RSZH munkavégzés folyamata Szakmai koncepció SZMM, HEPIH FSZH TÁMOP LH+RKK az RSZH megvalósítók felsőoktatás felnőttképzők szociális intézmények szakszervezeti és munkaadói pályaorientációs projekt szervezetek munkaügyi központok általános iskolák egészségügy magán munkaerő kölcsönzők, közvetítők közművelődési intézmények középiskolák Borbély-Pecze Tibor Bors
13
Az első szinthez tartotó végzettségek
3 hetes ÁK képzés, FIT tanácsadó, felnőttképzési konzulens, pedagógiai információs tanácsadó stb. A második szinthez tartozó képzettségek / vagy legalább 2-3 éves szakmai gyakorlat Munkavállalási tanácsadó, vagy szociálpedagógus – tanácsadó tanár betétlappal, vagy andragógus – munkavállalási tanácsadó (BA), vagy emberi erőforrás tanácsadó (MA), vagy diáktanácsadó szakirányú továbbképzésen szerzett, vagy HÖOK által szervezett humán szakos diploma + HÖOK karriertanácsadó – tréner bizonyítvány, vagy tanácsadó szakpszichológus, vagy munka- és szervezet szakpszicho-lógus, vagy karriervezetés szakirányú továbbképzésen szerzett, vagy pályaorientációs tanár, vagy társadalmi integrációs tanácsadó szakirányú továbbképzés végzettségek valamelyike A harmadik szinthez tartozó végzettségek Tanácsadó szakpszichológus, vagy munka- szervezet szakpszichológus / egyes gyakorlati helyeken szakvizsgát még nem szerzett pszichológus Borbély-Pecze Tibor Bors
14
Pályatanácsadók és pályaorientációs részfeladatokat
ellátó humán szakemberek hálózatba szervezése - magyarországi szakképzett pályatanácsadók összegyűjtése szakmai érdekvédelem, egységes módszertan, továbbképzés, szupervízió elérhetővé válás a tanácskérők felé létszám: ??? ~ 1500 fő A tanácskérő (felhasználó) védelme! Pályaorientációs feladatokkal érintett humán szakemberek érzékenyítése a pályaorientációs tevékenységekre (háziorvosok, tanárok, szociális munkások…) Létszámuk: ??? fő – 5000 fő első 24 hónap alatt 2000 fő képzése Borbély-Pecze Tibor Bors
15
Folytatás Borbély-Pecze Tibor Bors 15 15
16
Folytatás Borbély-Pecze Tibor Bors 16 16
17
Végeredmény Borbély-Pecze Tibor Bors 17 17
18
A projekt-menedzsment elérhetősége:
Állami Foglalkoztatási Szolgálat – Foglalkoztatási és Szociális Hivatal TÁMOP Életpálya Tanácsadás Programiroda Telefon: +361/ Fax: +361/ Web: Borbély-Pecze Tibor Bors
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.