Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGusztáv Hajdu Megváltozta több, mint 5 éve
1
A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes László Apertus Nonprofit Kft. Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018) Debrecen, 1
2
Mi a közgyűjtemény, ki mit gyűjt, milyen jellemzőik vannak?!
Könyvtár/Múzeum A kulturális örökséghez tartozó javak múltunk és jelenünk megismerésének pótolhatatlan forrásai, a nemzeti és az egyetemes kulturális örökség egészének elválaszthatatlan összetevői; szellemi birtokbavételük minden ember alapvető joga Az információs társadalom és a demokratikus jogállam működésének alapfeltétele a könyvtári rendszer, amelyen keresztül az információk szabadon, bárki számára hozzáférhetők. A könyvtári ellátás fenntartása és fejlesztése az állampolgárok és a társadalom egésze szempontjából szükséges, a könyvtári és információs szolgáltatás állami fenntartása stratégiai jelentőségű. A könyvtári rendszernek az állampolgárok érdekeit kell szolgálnia. Levéltár A történelmi múlt megismerésének elsődleges forrásául szolgáló, illetőleg a közfeladatok folyamatos ellátásához és az állampolgári jogok érvényesítéséhez nélkülözhetetlen, a nemzet kulturális örökségének részét képező levéltári anyag védelmének, folytonos gyarapításának és használatának alapvető szabályairól a következő törvényt alkotja: Történet: Andris kérése - Érettségi vs/& gemifikáció -
3
Hitelesség A nyomtatás előtt: hiteles helyek, az írás/olvasás és hitelesítés korlátozott volt Változás: Gutenberg-galaxisban Neumann-galaxisban Most: könnyű adatokhoz, információhoz jutni, kihívás hitelesség, relevancia, idő, felbontás Történet: BM 3/4 vs 4/4 Milyen az ember? nem kalibrálható, mindenkor intuitív, helyzet specifikus → soha nem reprodukálható mérést végez (ami táptalaja a spontán butaságnak és a tudatos visszaéléseknek). -vs- log adatok
4
Digitalizálódás a gyűjteményekben és az oktatásban, lehetőségek és kihívások
Először elemek (visszamenőleg) Majd folyamatok Digital born elemek létrejötte Történet: MoneyBall Tanár (adtosítjuk) nem tud mindenből legjobb lenni (antagonisztikus) a csoport a csoportkohézióval. Money ball minden statisztika együtt mind valamit és ezek részeinek eredői mást mondanak.
5
Mit jelent az e tanulás gyűjteményi szempontból:
Import információ, adatok Exportálható adatok, amelyek az adatvagyon-gazdálkodás területére visz Step 21 az első lépés az operacionalizált döntéstámogatáshoz - csak vonjuk le az embert mint tényezőt. Történet: 1., Hogy éli meg a diák a tanfelügyelőt 2., BM 3/1 & MarkMy professor
6
Jövő útjai Tárolás, Újrahasznosítás, rendszerezés, hitelesítés
Szolgáltatói platformok közeledése, egybeolvadás, Szabványok, automatizálás Történet: NagyFeró - Tornatanár: törekedni kell rá
7
a megtisztelő figyelmet!
Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Turing tesztet kell végeznünk a gépel
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.