Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Svédországi beszámolóm

Az előadások a következő témára: "Svédországi beszámolóm"— Előadás másolata:

1 Svédországi beszámolóm
Tanum Strand

2 Karácsony előtt 5 héttel elkezdődött a svéd karácsonyi asztal
Karácsony előtt 5 héttel elkezdődött a svéd karácsonyi asztal. Minden hétvégén fős vacsora volt a szálloda rendezvény csarnokában, mire a tradicionális svéd karácsonyi ételeket készítettük el, (lutfisk -besamel mártással, főtt zöldborsóval és burgonyával;köttbullar; különböző kolbászok, prinskorv; lilakáposzta –almával, lekvárral és borral dinsztelve; és persze még különféle füstölt halak). Mivel ezeken a hétvégeken teltház volt így a konyhára is jöttek új szakácsok akik minden Julbord-nál besegítenek az ittenieknek. Ezért minden hétvégén estére voltam beosztva így a nagy sürgés-forgásból én sem maradtam ki.

3 November 21-én megérkezett a második látogatónk, Fruzsi egy egész hétig itt volt nálunk. Szerencsére 21-én szabadnapos voltam így kitudtam menni érte a reptérre. Megmutattuk neki a várost, a szállodát. Esténként pedig itthon főztünk valamit, filmet néztünk vagy csak elmentünk sétálni.  A gépe visszafelé csak este indult, így előtte megtudtuk neki mutatni Göteborg egy kis részét, elvittük a haltemplomba, ami az egyik kedvence volt. Vissza felé csak a repteres buszig kísértük, így mi elértük a hat órási vonatot Tanumshede-be. Ezen a napon festettem vissza a hajam barnára, másnap mindenki meglepődött, nagyon vicces volt. 

4 December 2-án meglátogatott minket Merike, kitöltöttünk néhány papírt, majd együtt megebédeltünk. Viki a litván felszolgálóval elmentek svéd nyelviskolába ( minden bevándorló ingyen tanulhat és a tanfolyam végén vizsgát kell tennie) és másnap Viki megkérdezte a tanárát, hogy én is mehetek-e. Természetesen igent mondott, így a következő órára én is elmentem. Viszont mivel már nagyon közel voltunk a karácsonyhoz ( karácsonyi szünethez) így kevesebb nyelv óra, inkább előadások, süssünk együtt mézes kalácsot és hasonlók voltak, ezekre nem mentünk el. És közeledtünk az utolsó munkanaphoz karácsony előtt.

5 Fényképalbum szerző: Heni

Letölteni ppt "Svédországi beszámolóm"