Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTibor Mezei Megváltozta több, mint 5 éve
1
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Szerzői: Pintér Eliza Berke Zsófia Pályamunka a Somogy Megyei Tehetségsegítő Tanács által kiírt „Vásárolj okosan” c projektversenyre Felkészítő tanár: Dr. Vajda János Munkácsy Mihály Gimnázium 9.a osztály
2
I. Bevezetés 1. Motiváció/célok 2. Előzetes feltételezések
Szerettük volna jobban megismerni a marketinget Együtt akartunk versenyezni Marketinggel szeretnénk továbbtanulni Érdekel minket a helyi gazdaság és annak folyamatai Helyi termékek népszerűsítése 2. Előzetes feltételezések Kevesen tudják, mi az, hogy „okos vásárlás” Kevesen ismerik a választott termékünket, még kevesebben vásárolják A hagyományos csatornák keresettebbek, mint az e-megoldások
3
II. Módszertan Kutatásunk témája a Kaposvár Kincse termékek köre
1.Primer információk Mélyinterjú Bakó Bence ügyvezetővel (1. melléklet) Kérdőív az okos vásárlásról, és a helyi termékekről (Kaposvár Kincse) (2. melléklet) Google űrlapok, Facebook megosztás 12 kérdés összesen háttérváltozók (nem, életkor, iskolai végzettség, lakóhely) 127 kitöltő 2. Szekunder információk - Webes böngészés: honlapok, szakmai honlapok, közösségi média felületek
4
III. Eredmények Háttérváltozók a)Életkora b) Neme
c) Legmagasabb iskolai végzettsége d) Lakóhelye
5
1. Ön szerint mit jelent az okos vásárlás?
127 válasz az elvárt minőség mindenkinek mást jelent Függ: ki mit engedhet meg
6
Vásárolt-e már helyi terméket?
2. Vásárolt-e már helyi terméket? Igen: 96% 3. Ha igen, akkor milyen helyi terméket vásárolt és hol?
7
Hallott-e már a Kaposvár Kincse termékekről?
4. Hallott-e már a Kaposvár Kincse termékekről? Igen: 52% Nem: 48% 5. Vásárolt-e már Kaposvár Kincse terméket? Nem: 78% Igen: 22% 6. Ha igen, akkor milyen terméket?
8
7. Hol vásárolta? 8. Miért? 9. Mi a legfontosabb előnye a helyi/ Kaposvár Kincse termékek vásárlásának?
9
IV. Következtetések és javaslatok
Fő eredmény Következtetés Javaslat - A legtöbben az „olcsón jó minőségben”-t választják okos megoldásnak - Közösségi oldalakon tájékoztatás (reklám) - Nehezen meghatározható fogalom - Több információra van szükségük(prospektus, weboldal) - A helyi alapvető élelmiszerek vásárlása elterjedt (kenyér, hús, tej) - Ezeket amúgy is vásárolják, jobban ismerik -A piac és a hagyományos boltok könnyen elérhetőek, kényelmesebb - Ezeknek a termékeknek nagyon fontos csatornák: fejleszteni célszerű - Mintaboltban, fesztiválokon, interneten szűk csoport vásárol - Minden második ismeri, de csak minden ötödik ember vásárolt Kaposvár Kincse terméket (mézet, ritkább esetben szörpöt vagy lekvárt) - A méznek hagyománya van Kaposvárott, a szörpöt és a lekvárt is sok helyen elérni. Talán elérhetőbb az ára miatt, és tartós is (spájzolható). - Több helyszín, több árusítási megoldás szükséges a jobb értékesítéshez (pl. webshop, mobilos applikáció). - Személyességre és a „megfoghatóságra” további hangsúlyt fektetni - Megbízhatóságuk, a lakóhely fejlesztése miatt vásárol - További „okos” szempontok kevésbé keresettek
10
V. Hagyományos és e-kereskedelem
Kaposvár Kincse hagyományos kereskedelmet folytat Miért nem weben értékesítenek? Prémium márkánál „tilos árat hirdetni” Fontos a vásárlás személyes élménye Nehezíti a helyi vásárlóerő fejletlensége
11
VI. Irodalomjegyzék Kaposvár Kincse - Home | Facebook
KAPOSVÁR KINCSE - Kaposvár város honlapja A kulcs a minőség | SONLINE Az e-kereskedelem jellemzői (Logisztika jegyzet) m_jellemzi.html Philip Kotler – Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment (Akadémiai kiadó, 2012) Papp-Váry Árpád: A márkanév ereje - Szempontok a sikeres brandépítéshez (Dialóg Campus, 2013)
12
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.