Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
2014. november 08 – november 15.
2
Hol voltunk földrajzilag?
Az „ezer tó” országában. A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.
3
Finnország Jellemzők : Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 442 322 fő
Népsűrűsége: 16 fő/km2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn-tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban tó!) Tampere
4
Finnország Jellemzők:
Erdők - erületének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele-kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA
5
Ähtäri
6
Ähtäri és Tuomarniementie
7
Siker és hatékonyság az oktatásban
9
Oktatott szakmák Ähtäri Tuomarniementie Gépjármű szerelő Erdész
Szakács Erdei energia kitermelő Gépész Erdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó
10
A finn oktatási rendszer
11
Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola
Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód
12
Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)
13
Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében
Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd-anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.
14
Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői
A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.
15
Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.
16
Kirándulások – Alajärvi -JAMI
17
Kirándulások – Nemzeti Parkok
Pyhä-Häkki
18
80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban
19
Érintetlen erdő
22
Petäjavesi ótemplom
23
Kirándulások – Helsinki (Katedrális)
24
Az első munkanap élménye
25
Az első munkanap élménye
26
Diákjaink munka közben
27
Diákjaink munka közben
28
Ez is Finnországban van:
Kimi Räikkönen Joulupukki, a mikulás Karl Frazer Lappföld
29
Ez is Finnországban van:szauna
2 millió szauna található Finnországban
31
Rokon nyelv ?
32
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.