Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Tehetséghálózat Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács Pálffyné Nagy Éva
2
(Arie De Geus, a Royal Dutsch / Shell Stratégiai vezetője)
„Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az, ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők” (Arie De Geus, a Royal Dutsch / Shell Stratégiai vezetője)
3
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM
a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése. A N T P végrehajtásának és a tehetségek segítésére szolgáló programoknak nyomon követésére, hatékonyságuk növelésére a kormány létrehozta a Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórumot.
4
Kormos Dénes kormoton@t-online.hu
5
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM
MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ORSZÁGGYŰLÉSE TEHETSÉGSEGÍTŐ SZERVEZETEK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS FÓRUM NEMZETI TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS MAGYAR GÉNIUSZ INTEGRÁLT TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAM TEHETSÉGHIDAK Tehetségek Magyarországa NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM AKCIÓTERV Minden két évben NEMZETI TEHETSÉGPONT
6
Hálózat a tehetségnevelésben
Tehetségpontok hálózata 7. dia Tehetségsegítő Tanácsok hálózata 8.dia
7
Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Általános Iskola
Móricz Zsigmond Görögkatolikus Kéttannyelvű Általános Iskola Szatmár Alapfokú Művészeti Iskola X Közös Fenntartású Általános Művelődési Központ Arany János Általános Iskolája Nyírmeggyes X Bessenyei György Gimnázium Kollégiuma alkalmi projektek Esze Tamás Gimnázium és Esze Tamás Alapítvány X Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar Tehetségpont (vissza) X X
8
Megyei tanácsok Érted-Veled Kastélykert Óvoda Alapítvány Tehetségsegítő Tanácsa Konszonancia Regionális Zenei Tehetségsegítő Tanács Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács Tehetség- Érték- Társadalmi megújulás Regionális Művészeti Tehetségsegítő Tanács
9
Hálózatok 20-21. század „BEHÁLÓZVA”
Szociometria (osztály, tanulóközösségek vizsgálata) Elemek rendszere, ahol a tagok különböző módon kapcsolatban állnak egymással A tagok bizonyos tulajdonságaikban megegyeznek (célok, feladatok, stb)
10
Hány lépésben érem el az angol királynőt?
Hálózat1 kisvilág skálafüggetlen Hány lépésben érem el az angol királynőt? Csomópontok (hub) elágazások
11
Hálózat2 Egymásba ágyazottság Gyenge kapcsolatok Család Barátok
munkahely település Egyben tartják a hálózatot Ki segít munkát találni?
12
Referenciaintézmények
Hálózat3 horizontális vertikális Referenciaintézmények Ökoiskola TEHETSÉGPONTOK bankfiókok
13
Tehetségpont – hálózatok
Helyes Hibás területi kapcsolatok term.tud. tehetséggondozó kapcsolatok művészeti tehetséggondozó kapcsolatok Tehetséggondozás: nemcsak a szakmai kapcsolatokat kell erősíteni, hanem az előre nem látható hasznosságú (informális) kapcsolódásokat is.
14
A hálózatok mozgatói a résztvevők közti kölcsönös bizalom
a hálózat természeténél fogva segíti a szelekciót, (pl. ajánlások gyakorlata) a motiváció a működésre és együttműködésre egyaránt a társadalmi utánpótlás (a tehetségek és a tehetségsegítők irányába) közös nyelv és fenntarthatóan működő kommunikációs csatornák folyamatos tudásmegosztás
15
THOMAS-KILMANN modell
16
NYERTES –VESZTES HELYZETEK ELKERÜLÉSE
17
OECD: A jövő iskolája Fennmaradáshoz, megújuláshoz szükséges iskolavezetői készség
Iskolák tanulószervezetté alakítása Iskolák közösségi központtá alakítása CÉL: A szervezeti csoportokon keresztül mozgósítani a szervezetnél lévő megosztott vagy rejtett tudást
19
Tanulószervezet Minden egyes tagja részt vesz a tanulási folyamatban
Nem az egyéni tanulási teljesítmények összege adja a szervezeti tanulást Közös tanulási élmény Közös célok és fogalmak kialakítása A környezeti kihívásokra reagáló Folyamatos megújítás
20
ALAPELVEK
21
Csoportos tanulás, team-munka
Team: a tanulás és munkavégzés alapegységei Felgyorsítják az egyén fejlődését Párbeszéd, közös gondolkodás, építkezés Közös helyzetértelmezés és hozzá akcióprogram Nincs felesleges ember Egyéni gazdagodás a hatásokra Közös jövőkép kialakítása 27. dia
22
Szatmári Kistérségi tehetségsegítő Tanács
Megalakulás: 2011.november 11. Az NTP-OKA 19. pályázati konstrukció keretében tartott TEHETSÉGNapon
23
Alapítók Esze Tamás Gimnázium és Alapítvány Tehetségpontja
Móricz Zsigmond Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola Tehetségpontja Szatmári Többcélú Kistérségi Társulás Mátészalka Város Önkormányzata Szatmári Iskolaszövetség Szatmári Kistérségi Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Széchenyi Általános Iskola Esze Tamás Gimnázium Iskolaszék Képes Géza Városi Könyvtár, amely kistérségi feladatokat is ellát Máltai Szeretetszolgálat mátészalkai szervezete Művészetbarát Egyesület
24
Célok és megvalósításuk 1
A kistérség tehetséges fiataljainak vagy tehetség-ígéreteinek felkutatása, adatbázis létrehozása Tehetséggondozó programok indítása a tehetség-ponti műhelyekben és a tanácshoz csatlakozott civil szervezeteknél, sport-egyesületekben, művészeti intézményekben
25
Célok és megvalósításuk 2
A programokhoz az erőforrások előteremtése: szakemberek adatbázisa (mentor programhoz csatlakozással) finanszírozás: cégek, pályázatok szükség esetén a szakemberek képzése, továbbképzése, tapasztalatcserék szervezése
26
Célok és megvalósításuk 3
a tehetségek nyomon követése általános iskolától a felsőoktatásig (adatbázis szerepe) tanácsadás azok számára, akiknek helyben nem tudunk tehetségfejlesztő programokat indítani :mentori hálózaton keresztül, Kutató diákok mozgalmában
27
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.