Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
THREE TRILLION DOLLARS LATTER..
THE ECONOMIST MAY 009 Baross Pál FRICS
2
„ÚJRATERVEZÉS” Navigációs stratégiák rövid és hosszú távon
Baross Pál FRICS
3
SÚLYPONTOK INGATLANFEJLESZTŐK MAGYAR TULAJDONOSOK
RÖVID TÁVÚ STRATÉGIA ( ) HOSSZÚTÁVÚ STRATÉGIA ( ) Baross Pál FRICS
4
MARKET FORCAST FOR GLOBAL PLAYERS
Baross Pál FRICS
5
BÉRLETI DIJAK Baross Pál FRICS
6
MARKET FORCAST FOR GLOBAL PLAYERS
Baross Pál FRICS
7
The crystal ball Baross Pál FRICS
8
GLOBÁLIS GAZDASÁGI KÖRNYEZET
Ne „becsülj”, keresd meg a „vezető indikátorodat”(vagy egy klasztert), határozd meg a követési távolságodat és szigorúan ragaszkodj az indikátorok követéséhez Praktikus haszna: „I do not want to miss the boat” Baross Pál FRICS
9
„LEADING” INDIKÁTOROK
Baross Pál FRICS
10
MAGYARORSZÁGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET
Ne „becsülj”, válaszd ki a fejlesztési indikátoraidat és csak azok beteljesülése esetén indíts fejlesztéseket Baross Pál FRICS
11
Demand drivers INCOME REVENUE HOUSEHOLDS FIRMS EMPLOYMENT
Population growth Demographics Savings EMPLOYMENT Economic growth Organization Profit INCOME REVENUE Housing Retail Leisure Office Industry (Health care?) Baross Pál FRICS
12
GLOBÁLIS INGATLAN KÖRNYEZET
Csak a „yield development”-re figyelj Baross Pál FRICS
13
HELYI INGATLAN KÖRNYEZET
Csak a „rent development”-re figyelj Baross Pál FRICS
14
MICRO MANAGEMENT Baross Pál FRICS
15
„DE-LEVEREGING” Baross Pál FRICS
16
2010-2012 CFO évei Költség csökkentés Kölcsönök újratárgyalása
Mérleg javítása tőke megtartással Projekt kontroll erősítése Baross Pál FRICS
17
2010-2015 MD ÉVEI Cég újradefiniálása Portfolió tisztítás
Termék meghatározás és „branding” Kapcsolati tőke építés Pozicionálás a „sustainability” stratégiában Piacvezető pozíció elérése Baross Pál FRICS
18
2010-2015 MD ÉVEI Tipikus portfolió stratégia
A stratégiai jövő fejlesztései (core projects) A jelen alacsony kockázatú fejlesztései (projects to complete) A jelen magas kockázatú fejlesztései (projects to optimize for exit) Aktíve menedzsment az eladási érték növeléséhez Non-aktíve menedzsment Új akvizíció a stratégiai portfolió növeléséhez Baross Pál FRICS
19
Issue # 1:Industry role Land assembly Land development
Building development Stabilized asset Baross Pál FRICS
20
Issue # 2:Flexibility Land assembly Land development Building development Stabilized asset ABANDON, EXIT, RENEGOTIATE, RESCHEDULE, REFINANCE, DISPOSE, GET PARTNER, BUY Baross Pál FRICS
21
Issue#3: Operational controll
Baross Pál FRICS
22
SMART DEAL Build to suit Development fee LAND DEVELOPMENT PARTNERSHIP
Baross Pál FRICS
23
EXIT STRATÉGIÁK INVESTMENT LED RECOVERY core projects REFINANCING projects to complete DISTRESSED SALE projects to optimize for exit Új akvizíció a stratégiai portfolió növeléséhez Baross Pál FRICS
24
Development process Commitments Process Enter into a competition
JV Agreement Land purchase Development agreement Arrange funding Construction contract Sales agreement Process Planning permit Finalise program and design Building permit Completion Baross Pál FRICS
25
Baross Pál FRICS
26
Köszönöm a figyelmüket
Baross Pál FRICS
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.