Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Neveléslélektan Debrecen 2010..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Neveléslélektan Debrecen 2010.."— Előadás másolata:

1 Neveléslélektan Debrecen 2010.

2 A tanár mint modell Gyógyító típusok Jackson
Sámánizmus – sámán: személyes hatalmával gyógyít Mágia – varázsló: a rítusok pontos betartásával gyógyít Vallás – lelkész: a mindenható közvetítőjeként lép fel Miszticizmus – látnoki képességre támaszkodik Természetelvűség – személytelen, empirikus beállítottság

3 A tanár mint modell Adelson (1976)
A pedagógus mint sámán A tanár mint „lelkész” A tanár mint misztikus gyógyító

4 A pedagógus mint sámán A pedagógus orientációja narcisztikus. A hallgatóság figyelme reá irányul. Hangsúlyozza a bűverőt, a jártasságot, a kisugárzást.

5 A pedagógus mint sámán Jellemzői: erő energia elkötelezettség

6 A pedagógus mint „lelkész”
Nem a személyes erényeit helyezi előtérbe Hangsúlyozza valamely csodálatra méltó csoporthoz való tartozását

7 A pedagógus mint „lelkész”
Jellemzői: szoros tanár-diák kapcsolat leszoktat a versengésről a diák függőségbe kerül „elvész” a saját személyiség

8 A tanár mint misztikus gyógyító
Altruisztikus jellegű tanár A tanár saját teljesítményét és személyiségét másodrendűnek tartja

9 A tanár mint misztikus gyógyító
Jellemzői: Kevésbé sikeres A szakmai elkötelezettség eltűnik A tanár negatív modellé válhat


Letölteni ppt "Neveléslélektan Debrecen 2010.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések