Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Befolyásolás a tömegkommunikációban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Befolyásolás a tömegkommunikációban"— Előadás másolata:

1 Befolyásolás a tömegkommunikációban
Befolyásolás a tömegkommunikációban

2 Törőcsik Mária: Fogyasztói magatartás

3 Eladáshelyválasztás

4 Erős márkakötődés

5 Variety seeking

6 Szituációs vásárlás eladáshelyen látott akció

7 Hibrid vásárlói magatartás
Nem racionális Irracionalitása sem homogén Véletlenszerűen alkalmazott döntési elvek „lehetetlen” fogyasztó „vagabund” fogyasztó „új” fogyasztó „Fáradt” fogyasztó

8 Fogyasztás Funkcionális Emocionális töltetű önkifejező önmegnyugtató

9 Funkcionális fogyasztás
Megmagyarázható Valamilyen problémát old meg a vásárlás Kényelemre és/vagy olcsóságra törekszik „low involvement” (alacsony érzelmi és értelmi telítettségű) A termék haszna a fogyaszthatóság Lemondunk a csomagolásról

10 Emocionális fogyasztás
Szükségességét nem tudjuk megmagyarázni MÁRKÁK fogyasztása, melyekkel azonosulni akarunk

11 Önmegnyugtató fogyasztás
termék fogyasztás haszonképződés A fogyasztó pozitív érzelmei

12 Önmegnyugtató fogyasztás
Kívülállók számára felesleges és érthetetlen Nem az ár számít, lehet olcsó is a termék Indítéka: jutalmazás, Kényeztetés Megnyugtatás Örömszerzés Személyes involvement

13 Önkifejező fogyasztás
termék Szociális környezet termék A figyelő reakciója, a szimbólumtartam

14 Önkifejező fogyasztás
Pozitív kép kialakítása magunkról Kifejezzük társadalmi státuszunkat Hedonizmus és nárcizmus a táptalaja

15 Vásárlás típusai vásárlás élmény feladat folyamat eredmény

16 A termék, ahogy a vásárló látja
A fogyasztó termékképe A kereskedő imázsa A kereskedő infrastruktúrája A termék szimbolikus tartalma A termék funkciója „kemény mag”

17 Kérdések, hozzászólások?


Letölteni ppt "Befolyásolás a tömegkommunikációban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések