Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOttó Lakatos Megváltozta több, mint 6 éve
1
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás
Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK, Budapest, Magyarország SZIE/MYX kutatócsoport, Gödöllő / Apertus Nonprofit Kft. Budapest, Magyarország ELTE/ISSZK, Budapest, Magyarország MMO 2018 / Budapest /
2
Tartalom Mi is az a 2DM-keretrendszer?
LLL-analógiák pl. a közszolgák képzésében Egyéb oktatási adaptációk A profilírozás adatvagyona A profilírozás módszertana Didaktikai aspektusok Konklúziók
3
Mi is az a 2DM-keretrendszer?
Játékosított tanulás rugalmas lehetőségei 2D-s, vagy azzá konvertálható összefüggések gyakoroltatása, tesztelése (a knuth-is elv közelítése: tudás az, ami forráskódba átírható, minden más emberi aktivitás művészet) Grafikus és/vagy szöveges impulzusok Direkt (sorfejléc*oszlopfejléc=cella) és/vagy indirekt asszociációk A felhasználók vezérlési magatartásának reprodukálható naplózása
4
LLL-analógiák pl. a közszolgák képzésében
Input: Táblázatos (mátrix-jellegű) tudásábrázolás Sor- és oszlop-fejlécek közötti kapcsolat a cellákon keresztül Context free keretrendszer Sokféle bonyolultsági fok egyazon tartalom esetén is Nem csak klasszikus mátrixok esetére A tanártól is előstrukturálást elváró vizualizációs keret A tanulótól struktúralátást, stratégiai érzéket elváró, mindezt támogató keretrendszer
5
Egyéb oktatási adaptációk
Matematika Kémia Fizika Irodalom Történelem Földrajz Biológia Informatika Rajz/művészettörténet Nyelvoktatás Testnevelés, …
6
A profilírozás adatvagyona
Input: Egérmozgás, egérkattintás Érintőképernyő vezérlőjelek Személyazonosítás Feladatazonosítás Időpecsétek Naplózás: Előre megadott időritmusban Jelenleg memóriába, később felhő-alapon OAM (objektum-attribútum-mátrixok) kialakítása
7
A profilírozás módszertana I. (fogalomalkotás)
Célmeghatározás: pl. legjobb megoldás Objektum-definíció: pl. személyek adott játéka (akár ismétléssel is) Attribútum-definíció: a cél-jelenségre ható tényezők feltárása Nyers OAM: attribútum-irányok definiálása (annál jobb, minél gyorsabb, minél kevesebb a hiba, minél …, stb.) Rangsorolt OAM (az irányok alapján) Anti-diszkriminatív modellezés – lehet-e minden objektum másként egyforma? Nem-tudás-réteg/minőségbiztosítás: párhuzamos modellek Interpretációk (pl. norma, genetikai potenciál, trendek, SWOT)
8
A profilírozás módszertana II. (szimuláció)
Célmeghatározás: várható megoldási idő adott személy esetén Objektum-definíció: pl. személyek (adott mennyiségű előélete) adott játékban Attribútum-definíció: a cél-jelenségre ható tényezők feltárása Nyers OAM: attribútum-irányok definiálása (annál gyorsabb lesz, minél gyorsabb volt eddig, minél kevesebb volt a hiba eddig, minél …, stb.) Rangsorolt OAM (az irányok alapján) Termelési függvény levezetése: Y=f(Xi) Nem-tudás-réteg/minőségbiztosítás: párhuzamos modellek Interpretációk (pl. lépcsős függvény, becslési hibák alakulása, mi lenne, ha)
9
Didaktikai aspektusok
Szómágia helyett/mellett a struktúrák jótékony kényszere Tanárra Tanulóra Mennyiség vs. Minőség (Precizitás vs. Sikeresség) Relatív, evolutív norma abszolút, szubjektív, statikus pontozás helyett Digitális ujjlenyomat = Profilírozási erőtér szembesülés Vizualizációs támogatás Alternativitás lehetőségének sulykolása Genetikai potenciál fogalmának megélése (abszolút leggyorsabb megoldáshoz szükséges idő = világcsúcs levezetése/becslése)
10
Konklúziók Szinte korlátlan rugalmasság (pl. feladatkiadás: kommentárokkal, kommentárok nélkül) 2D-ből nD-s láncok is szőhetők szükség esetén Context free gondolkodás erősítése = a tanulni tanulás erősítése GDPR-szemléletmód erősítése Startup-potenciál (nyelv-függetlenség, kultúra-függetlenség)
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Kivonat: Teljes szövegű publikáció: Prezentáció: Kapcsolat:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.