Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére."— Előadás másolata:

1 Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére

2 Foglalkozások Kreativitás és az üzleti ötlet
Az üzleti ötlet fejlesztése (6 gondolkodó kalap módszerrel) Befektetés és prezentáció

3 Kreativitás és az üzleti ötlet

4 előremutató új dolgok létrehozása kreativitás problémamegoldás
új ötlet előremutató nagy képzelőerő

5 A célcsoport

6 Probléma Termék: Akkumulátoros fúró
Probléma: sokszor nincs hozzáférés áramforráshoz , lehetetlenné válik a fúrás Célcsoport: barkácsoló, szerelő emberek (többségében 30+ férfiak)

7 Az üzleti ötlet Probléma+ Célcsoport+ Meglévő termék/megoldás
Húzzatok 3 fajta kártyát és találjatok ki egy új üzleti ötletet. Cél, hogy a problémára adjon újfajta megoldást. Pl.: Kevés barát (probléma)- edzőtermek (létező megoldás)- allergiában szenvedők (célcsoport) Egy olyan speciális szűrővel működő edzőterem (így tökéletesen pollen és pormentes a létesítmény), ahol a beiratkozott tagoknak az edzéseken kívül további programokat is szerveznek, hogy javuljon a társasági életük, akár közös főzés, kirándulás, mozizás stb.

8 Az üzleti ötlet fejlesztése A 6 gondolkodó kalap módszer

9 Edward de Bono: A hat gondolkodó kalap módszer

10 Feladat Mi pontosan a termék?
Kiknek akarjátok eladni, ki a célcsoport? (eredeti célcsoport finomítása, szűkítése ajánlott) Hogyan akarjátok eladni ? Hol vehetnék meg az emberek? Boltban? Online? Egyéb? Mi lenne a neve? Miben lenne más, mint a többi termék a piacon? Mi lenne az ára?

11 A kalapok A fehér kalap semleges és objektív, főként a tárgyszerű tényekkel és adatokkal foglalkozik. Olyan, mint a számítógép. A vörös kalap érzelmi szemszögből nézi az ügyeket, és a személyes vélemény kimondását teszi lehetővé. Erős pozitív vagy negatív érzések élnek benne. A fekete kalap negatív hozzáállású. Ő foglalkozik mindazon gondolatokkal, amelyek azt mondják el, hogy miért nem lehet valamit megtenni. A hibákra és a nehézségekre hívja fel a figyelmet. A sárga kalap derűs, pozitív gondolkodású, aki derűlátóan tekint az ügyek várható kimenetelére. Hozzáállása konstruktív és alkotó, egyszerre teszi lehetővé a logikus gondolkodást és az álmodozást is. A zöld kalap a kreativitás és az új gondolatok jele. Túllép az ismerten és nyilvánvalóan alternatív megoldásokat keres. A kék kalap hűvös és messzebbről tekint a dolgokra. Meghatározza a témát és a célt, majd következtetéseket kér. Olyan, mint a zenekarban a karmester.

12 Kék kalap (5 perc) Jelentése: irányítás, szervezés, célmeghatározás, olyan mint a karmester, összehangol áttekintés és folyamat Feladat: összegezzék hol tartotok most, mit kell elérni a mai nap során. Érdemes vázlatosan feljegyezni ezeket, hogy ne tévesszétek szem elől. Megbeszélni ki fog jegyzetelni stb. Kérdések: Mik a céljaink? Mik a feladataink? Mi legyen a következő lépés? Hogyan tudjuk az eddigieket összefoglalni? Mit gondolunk a döntésről?

13 Fehér kalap (5 perc) Jelentése: tények, adatok, olyan mint a számítógép információk és tények Feladat: Gyűjtsétek össze mindazokat az ismereteket, tényeket, amelyeket ismertek, tudtok a termékkel kapcsolatosan. Itt szerepelhetnek az árak, reklámfogások, értékesítési megoldások, nevek stb. Legyen miből dolgozni később. Probléma hatása, gyakorisága, megoldás jellemzői egyebek. Fontos, hogy ne vélemények legyenek, hanem ismeretek. Kérdések: Mit tudunk? Milyen információk állnak a rendelkezésünkre? Milyen információkat szeretnénk még megszerezni? Hogyan tudjuk megszerezni a kívánt információkat? Mi az, amit nem tudunk?

14 Zöld kalap (5 perc) Jelentése: kreativitás, új gondolatok, fejlődés
lehetőségek és alternatívák Feladat: Gyűjtsetek minél több ötletet a megoldandó problémákkal kapcsolatban (ár, marketing, értékesítés stb.) FONTOS, ne véleményezzetek semmit, annak is meglesz az ideje, itt szigorúan csak ötletelni kell. Mindent jegyezzetek fel. Kérdések: Meg tudjuk-e valósítani másképpen is? Mit csinálhatnánk másképpen? Hogyan lehetne újítani? Milyen lehetőségeink vannak? Mivel tudnánk legyőzni az akadályokat?

15 Sárga kalap (5 perc) Jelentése: derűs, pozitív, alkotó, előnyök megvizsgálása, konstruktív előnyök és pozitívumok Feladat: Járjátok körbe a felvetett ötletek előnyeit, pozitív hatásait, miért lehet jó, miért hasznos, mi az, ami beválik, mi az, ami nekik már megvan stb. Cél, hogy megtaláljátok azokat a pontokat, amelyek hasznosak, előnyösek az ötlet szempontjából. Kérdések: Mik az ötletünk haszna? Mik a jó dolgok, a pozitívumok ezzel kapcsolatban? Mitől fog működni ?

16 Vörös kalap (5 perc) Jelentése: érzelmek, pozitív és negatív egyaránt, benyomások érzelmek és intuíció Feladat: Mondjátok el az érzéseiteket, tetszik-e az ötlet, nem, milyen érzést vált ki belőletek, stb. Nem kell érvelni csak az érzéseket elmondani. Kérdések: Mit érzek ebben most az ötlettel kapcsolatban? Hogy érzem magam? Hogy érzik magukat a vásárlók? Mit súgnak az ösztöneim? Milyen megérzéseim vannak?

17 Fekete kalap (5 perc) Jelentése:ellenérvek, akadályok, hiányosságok
aggályok és ellenvetések Feladat: Melyek azok a pontok, ami gyenge pontot jelent ez ötletben. Itt jöhet az összes negatív ellenérv, nem érzés. Kérdések: Mik lehetnek az esetleges problémák? Mi nem jó? Milyen akadályokba ütközhetünk? Mikre kell figyelnünk? Mi okozhat gondot? Mi szabhat gátat a sikernek? Milyen kockázatokkal kell szembenéznünk?

18 Befektetés és prezentáció

19 Prezentáció: 1. Lépés: Mi a célotok és ki a közönség?
Először meg kell fogalmazni, hogy mi a célja a prezentációnak. El akarjátok adni a terméket egy lehetséges befektetőnek? 2. Lépés: Mondjátok el a cég nevét, a termék/szolgáltatás nevét és a szlogent.    3. lépés: Mutassátok be a céget, terméket és a szolgáltatást.   4. Lépés: Azonosítsátok be a célcsoportot (életkor, iskolázottság, földrajzi elhelyezkedés stb.) és a piaci lehetőséget. Kinek ideális a terméketek? Kik tartoznak a klienseitek közé? Milyen piaci lehetőségetek van? Helyi szintű, országos vagy nemzetközi? Miért?   5.  Lépés : Mutassátok be az előnyötöket.   Mitől egyedi a terméketek? 6. Lépés:  Szólítsátok meg a közönséget egy kérdéssel 7. Lépés:  Foglaljátok össze és zárjátok le!


Letölteni ppt "Vállalkozói témahét Segédanyag általános iskolák 7-8. valamint középiskolás osztályok részére."

Hasonló előadás


Google Hirdetések