Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Vanó Renáta főosztályvezető Oktatási Hivatal Felsőoktatási Nyilvántartási Főosztály EFOP VEKOP Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban
2
OKM-mérések a köznevelésben, CSHI
6. évfolyam 8. évfolyam Felsőoktatás időszaka 10. évfolyam A tanulók meghatározott közoktatási évfolyamon részt vesznek az Országos kompetenciamérésben A kompetenciaméréshez kapcsolódó háttérkérdőív a gyermek (szülők iskolai végzettsége, könyvek és számítógépek száma otthon, tanuló saját könyveinek száma stb.) szociális hátterére utal A változók lineáris kombinációjának standardizálásával ebből meghatározható a tanulók családi háttérindexe (CSHI) a köznevelésben
3
A szociális dimenzió nyomon követése a felsőoktatásban
Országos kompetenciamérés a köznevelésben Köznevelési családi háttérindex (CSHI) Pilotvizsgálatok, OKM-FIR adatintegráció OKM-FIR adatintegráció a meghatározott évben felsőoktatási tanulmányaikat megkezdőkre Fogalmi tisztázás, koncepció Módszertan kialakítása
4
Alapsokaság: 2016 őszén tanulmányaikat a felsőoktatásban megkezdők
Elemzés 1. Alapsokaság: 2016 őszén tanulmányaikat a felsőoktatásban megkezdők FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása Az adatbázisszűrések definiálása Adatbázis létrehozása és tisztítása A létrejött adatbázison a felsőoktatási életút és a gyermekkori szociális helyzet közötti összefüggés elemzése
5
Elemzés 2. FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása
Alapsokaság: 2016-ban alap- osztatlan képzésben és FOKSZ-on abszolutóriumot szerzettek FIR – OKM családi háttérindex adatintegráció megvalósítása A létrejött adatbázison a gyermekkori (kb. 12 éves kortól) szociális helyzet és a felsőoktatási sikeresség közötti összefüggés vizsgálata A CSHI vizsgálata képzési szintenként képzési területenként munkarendenként szakonként a lakóhely és a képzési hely régiója szerint stb.
6
Elemzés 3. Alapsokaság: 2008-ban 10. évfolyamon OKM-mérésben részt vettek, majd alap- osztatlan képzésben és FSZ-en hallgatók Teljesen más módszertannal vizsgál ez az elemzés, mint az Elemzés 2. Közülük hányan jutottak be a felsőoktatásba? Hányan fejezték be sikeresen a felsőoktatást (legalább abszolutórium)? Milyen a CSHI szerinti sikerességi arány?
7
Elvárt eredmény Összegző tanulmány Összefüggések feltárása
Esetleges standardizálhatóság Összegző tanulmány
8
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Vanó Renáta Vano.renata@oh.gov.hu
EFOP VEKOP Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.