Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDóra Takácsné Megváltozta több, mint 6 éve
1
Közbeszerzés ágazati szemüvegen keresztül Közbeszerzési Hatóság Konferenciája MOM Kulturális Központ
Dr. Mészáros János egészségügyi ellátórendszer működtetéséért felelős helyettes államtitkár 2018. február 22.
2
De az embernél nincs semmi csodálatosabb.”
„Sok van, mi csodálatos, De az embernél nincs semmi csodálatosabb.” Szophoklész
3
Semmelweis Terv Ágazati konszolidációra felhasznált forrásjuttatás
Állami egészségszervezési intézményrendszer kialakítása Alapellátás és a járóbeteg szakellátás megerősítése sürgősségi ellátás újjászervezése Népegészségügyi program Betegjogok Új prioritások kijelölése a gyógyszerpolitikában Egészségügyi életpályamodellek és szakképzési rendszer Ágazati informatikai fejlesztések Egészségturizmus
4
Irinyi Terv az innovatív iparfejlesztés irányainak meghatározásáról
Gyógyszeripar Orvosi berendezés és eszközgyártás Gyógynövényipar; gyógynövény ágazati stratégia Egészségturizmus (határokon átnyúló fogászati ellátás; mesterséges megtermékenyítés; plasztikai sebészet; különleges műtéti eljárások; Pető - módszer;balneológiai, reumatológia)
5
Kormányprogram – Egészségügy I.
Alapellátás: a Kormány célja a családorvosi praxisok finanszírozásának javítása és reálértékének megőrzése, az adminisztrációk mennyiségének csökkentésével a családorvos „kapuőri” szerepének erősítése, továbbá a fiatal orvosok praxishoz jutásának támogatása. Járóbeteg-ellátás: tekintetében a Kormány célja, hogy teret adjon a szakellátásnak és az egynapos beavatkozásoknak, e területen a finanszírozást javítani kívánja. A gondozói hálózat szerepét újra kell gondolni, azt erősíteni szükséges.
6
Kormányprogram – Egészségügy II.
Fekvőbeteg-ellátás: A szükségleteket összhangba kell hozni a kapacitásokkal és a finanszírozással, valamint a betegutakat a hozzájuk tartozó beutalási (progresszivitási) szintekkel. A kórházak felhalmozott adósságállományának rendezése az ellátás biztonságának megőrzéséhez elengedhetetlen. Fontos cél a fekvőbeteg-ellátási rendszer átláthatóságának megteremtése. Sürgősségi betegellátás Kiemelt cél a Mentőszolgálat eszközállományának cseréje. Egészségügy finanszírozása: Cél, hogy a finanszírozás egyszerűbb, kiszámíthatóbb, évekre előre tervezhető legyen, e tekintetben az egészségügyi szolgáltatásokat értékükön, eredményorientáltan kezeljük. Társadalombiztosítási rendszer: Cél egy beteg- és szolgáltatóbarát rendszer kialakítása, ugyanakkor a biztosító ellenőrző szerepét is növelni kell.
7
Kormányprogram – Egészségügy III.
Gyógyszergazdálkodás: az Egészségbiztosítási Pénztár és a gyógyszergyártók között több évre szóló megállapodások létrehozása, amelyek lehetővé teszik a betegterhek és a biztosítói kifizetések mérséklését. Fontos cél a patikaalapítás újraszabályozása, a kispatikák megtartása. Népegészségügy: Cél a lakosság egészségi állapotának javítása és a területi különbségek csökkentése, törvényben kell garantálni a Népegészségügyi Program megfelelő finanszírozását. Koncentrált fejlesztéseket kell indítani a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések megelőzése és gyógyítása érdekében. Emberi erőforrás: az orvosok és szakdolgozók megtartása érdekében széles körű egyeztetéseken alapuló életpályamodell kidolgozása elengedhetetlen, további cél a szellemi szabadfoglalkozású státusz megteremtése. Kiemelten fontos, hogy a szakellátásban a szakdolgozói kompetenciák növekedjenek. Orvosainknak és szakdolgozóinknak megfelelő társadalmi és anyagi megbecsülésre van szükségük: méltó munkakörülményeket, méltó bérezést kell számukra biztosítani.
8
Lehetséges közbeszerzők az egészségügy területén
Emberi Erőforrások Minisztériuma OGYÉI, OMSZ, OVSZ, OSEI, NEAK Állami Egészségügyi Ellátó Központ (a középirányítása alá tartozó egészségügyi ellátó intézmények és országos intézetek esetében is) Honvédelmi Minisztérium/Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Az egyházak fenntartásában lévő egészségügyi szolgáltatók Önkormányzatok (a járóbeteg-szakellátások tekintetében)
9
A közbeszerzést szabályozó – az egészségügyi szektort is érintő – főbb jogszabályok
2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről (Kbt.) 321/2015 (X.30.) Korm. rendelet a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról 320/2015 (X.30.) Korm. Rendelet a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről
10
A közbeszerzést szabályozó – az egészségügyi szektort is érintő – főbb jogszabályok
44/2011. (III. 23.) Korm. rendelet a büntetés-végrehajtási szervezet részéről a központi államigazgatási szervek és a rendvédelmi szervek irányában fennálló egyes ellátási kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről 272/2014. (XI.5) Korm. rendelet a programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről
11
Az Állami Egészségügyi Ellátó Központra vonatkozó speciális közbeszerzési jogszabályok
6/2016. (III.23) EMMI utasítás az Állami Egészségügyi Ellátó Központ szervezeti és működési szabályzatáról 27/2015. (II.25.) Korm. rendelet az Állami Egészségügyi Ellátó Központról 46/2012. (III. 28.) Korm. rendelet a fekvőbeteg szakellátást nyújtó intézmények részére történő gyógyszer-, orvostechnikai eszköz és fertőtlenítőszer beszerzések országos központosított rendszeréről 16/2012. (II. 16.) Korm. rendelet a gyógyszerek és orvostechnikai eszközök közbeszerzésének sajátos szabályairól
12
Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ közbeszerzési tevékenysége
Munkája kiterjed: a hazai forrásból megvalósított közbeszerzési eljárásokra, az uniós forrásból finanszírozott projektek megvalósítására, az Egészségügyi Elektronikus Szolgáltatási Tér (EESZT) megvalósítása vonatkozásában kiírt közbeszerzésekre, a más ajánlatkérők nevében (pl. OVSZ) lefolytatott eljárásokra a központi beszerző szervezetként lebonyolított eljárásokra egyaránt.
13
Hazai és intézményi forrásból megvalósított eljárások
ben közel 7,8 Mrd Ft értékben folytatott le eredményes közbeszerzéseket, amelyek kiemelt fontossággal bírtak az egészségügy fejlesztése tekintetében. Gép-, Műszer és Orvostechnikai eszközöket nyilvántartó rendszer bevezetése az ÁEEK fenntartása alá tartozó intézményekben Egységes ügyiratkezelő rendszer bevezetése Állami Egészségügyi Tartalék részére történő beszerzések Korábbi programozási időszak áthúzódó projektjeinek eredményes lezárása Kórházak használati melegvíz-rendszerének mikrobiológiai csíramentesítésére szolgáló rendszer kiépítése
14
Hazai és intézményi forrásból megvalósított eljárások
2016-ban lefolytatott eljárások száma és értéke: 10 db eljárás, ,- Ft ben lefolytatott eljárások száma és értéke: 13 db eljárás, ,- Ft Összesítve a lezárult/eredményes eljárások: években az ÁEEK 23 darab eljárást folytatott le eredményesen ,- Ft értékben intézményi és hazai forrás terhére.
15
Uniós forrásból finanszírozott projektek megvalósítása
Az ÁEEK kedvezményezettként, illetve konzorciumvezetőként számos uniós forrásból finanszírozott projekt megvalósításán dolgozik. A as fejlesztési ciklus projektjei felölelik az egészségügyi-kórházi infrastruktúra fejlesztés számos spektrumát, garantálva, hogy e területek is megfeleljenek a 21. századi egészségügy kihívásainak. Több, mint 50 közbeszerzési eljárás közel 22,5 Mrd forint értékben
16
Központi beszerző szervezetként lebonyolított eljárásai
Az ÁEEK által években lefolytatott összevont és központosított közbeszerzési eljárások összértéke közel 50 Mrd forint volt.
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.