Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jelentések és reklámok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jelentések és reklámok"— Előadás másolata:

1 Jelentések és reklámok
Dr. Szigeti Cecília

2 Forrás: http://www.zpok.hu/genmanipulacio/kepregeny/2.htm

3 Greenwash „Környezetpusztító vagy társadalmilag ártalmas cégek arra irányuló kísérlete, hogy úgy őrizzék meg vagy terjesszék ki piacaikat, hogy környezetbarátnak vagy a szegénység elleni küzdelem bajnokainak tettetik magukat. Bármilyen, a fogyasztók vagy a döntéshozók agymosására irányuló kísérlet, amely azt kívánja elhitetni, hogy a szennyező óriásvállalatok a fenntartható fejlődés meghatározó tényezői.” Corporate Watch

4

5 Környezeti jelentések
Az első különálló környezeti jelentések Észak-Amerikában és Nyugat-Európában jelentek meg az 1990-es évek elején. „A gazdálkodó egység környezeti hatásairól és üzemi teljesítményéről rendelkezésre álló információk összessége, melyek relevánsak az adott vállalat és annak érintettjei, ún. stakeholderei közötti kapcsolat felmérésében.” (Forrás:ACCA)

6

7

8 GRI A GRI (Global Reporting Initiatives) az ENSZ égisze alatt működő, holland székhelyű, független civil szervezet, melynek célja egy nemzetközileg elfogadott jelentéskészítési standard elkészítése és folyamatos fejlesztése. A GRI-t 1997-ben hívta össze a Coalition for Environmentally Responsible Economies (CERES) szervezet az ENSZ Környezeti Programjával (UNEP) közösen. A GRI által összeállított 'Sustainability Reporting Guidelines', azaz útmutató a legelterjedtebb nemzetközi standard

9 A GRI-standard nincs vállalatmérethez, iparághoz kötve az útmutató alkalmazhatósága - minden vállalat és szervezet megtalálja a számára fontos, értelmezhető és összemérhető mutatókat. A különböző standardok közül a GRI számít a legelterjedtebbnek.

10

11

12

13 KPMG 2015

14 Különbségek 79 indikátor Jelentéstételi szintek: A,B,C
+ külső fél ellenőrizte az adatok helyességét (akár csak egy-egy adatot) Adott vállalatra vonatkozik 150 indikátor In accordance with G4 Minden adatnál külön kell jelölni, hogy auditálták-e Értéklánc szemlélet: beszállítókra is kiterjed Lényegesség elve kiemelkedik a többi közül Forrás: Győri Zsuzsanna, Adieu A, B, C in: Lépesek 18 (2)

15 Norvégia, Dánia, Finnország, Svédország
Norvégia törvényben szeretné rögzíteni a "Jelents vagy magyarázd!" elv betartását, ami azt jelenti, hogy a vállalatok vagy beszámolnak fenntarthatósággal kapcsolatos teljesítményükről vagy meg kell magyarázniuk, hogy ezt miért nem teszik. Dániában a nagyvállalatoknak már óta évente kötelező nyilvánosságra hozniuk a CSR-rel kapcsolatos adataikat vagy kijelenteniük, hogy a cég nem rendelkezik CSR-politikával. Finnországban, Svédországban pedig az állami vagy többségében állami tulajdonú cégek számára kötelező a CSR-jelentéskészítés.

16 EU Az Európai Unió a számviteli jogszabályok megváltoztatására készül, melynek keretében a pénzügyi jelentések nem pénzügyi információkkal (környezetvédelmi, társadalmi hatások) való kiegészítését tűzte ki célul. A trendek azt mutatják, hogy az integrált jelentések használata és elfogadottsága kezd elterjedni a piacon. Az Európai Bizottság hivatalos javaslata alapján módosításra kerülnek a 78/660/EEC és a 83/349/EEC számviteli direktívák.

17 Jelen kihívásai 2017-től minden közérdeklődésre számot tartó nagyvállalatnak, amely 500 főnél több munkatársat foglalkoztat, mérlegfőösszege meghaladja a 20 millió eurót, nettó árbevétele több mint 40 millió euró kötelező lesz az éves konszolidált beszámolóban a fenntarthatósággal kapcsolatos eredményeit is közölni. Az Európai Unió számviteli direktíváját decemberig minden tagországnak implementálni kell.

18 Zöld szimbólumok, vagy zöld tartalom?

19 Szempontok „ Zöld” szimbólumok, Környezetbarát megvalósítás,
„Zöld” tartalom

20 Agyonhasznált szimbólumok
jégtáblán sétáló jegesmedvék (Ariel, HSBC, a Philips és a Ben & Jerry ) virágok (Toyota, a Volkswagen és az Ibuyeco.co.uk), játszó gyermekek (Philips, a B&Q és az Earthwatch), egzotikus állatfajok (HSBC, az E.on és a GE), kék ég zöld mezővel (E.on-on a B&Q és az Anchor Butter)

21 A Coca Cola és a WWF közös összefogásaként a széndioxid szennyezés csökkentéséért megszületett ez a teacserjéktől burjánzó plakát.

22 Víz elmossa, de nem baj…

23 Szépség ára…

24 Játék a logóval….

25 Zöld reklámok zold-reklamot-csinalni-h

26


Letölteni ppt "Jelentések és reklámok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések