Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEde Borbély Megváltozta több, mint 6 éve
1
Sprístupňovanie pozitívnych príkladov praxe z regiónu, zo Slovenska a zo zahraničia Marec 2018
Realizované s finančnou podporou Úradu vlády Slovenskej republiky – program Podpora regionálneho rozvoja
2
MOST pre peších a cyklistov Dobrohošť - Dunakiliti
PROGRAM CEZHRANIČNEJ SPOLUPRÁCE Číslo VÝZVY: HUSK/1101/2.4.2. Informácia o projekte
3
5. Nevyhnutnosť rozvoja V regióne (okresy Bratislava, Trnava, Győr-Moson- Sopron) je značná vzdialenosť medzi hraničnými priechodmi. Slovensko-maďarský samit, ktorý sa konal v Budapešti 2. júla 2013, sa rozhodlo na otvorení 25 nových hraničných priechodov v období A magyar-szlovák határtérség területlét olyan folyók választják ketté, melyek egyben a két ország közötti határvonalat is képezik, jelentős akadályt képezve a határon átnyúló elérhetőség és közlekedés lehetőségei előtt. A közel 700 kilométeres magyar-szlovák határon átlagosan 25 kilométerenként található határátkelőhely, míg a térségben (Pozsony, Nagyszombat, Győr-Moson-Sopron megyékben) ez a távolság 45 km (Rajka-Oroszvár – Medve-Vámosszabadi), amely mind a hazai mind a Nyugat-Európai átlaghoz (7,5 km) viszonyítva rendkívül kedvezőtlen. A bősi vízierőmű megépítésével a határ menti elérhetőségi útvonal ráadásul meghosszabbodott. Amíg Doborgaz és Dunakiliti községeket csak a Duna folyó választja ketté, a két község közötti közúti elérhetőség kb km. Ez a tény jelentősen korlátozza a határ menti idegenforgalmat, az itt élő közös szokásokkal, hagyományokkal, történelemmel, kultúrával és nyelvvel rendelkező lakosság kulturális- és társadalmi kohézióját. Ezen túlmenően a fejlesztés szükségességét szintén megalapozza az a tény, hogy július 02-án Budapesten tartott szlovák-magyar csúcstalálkozón megállapodás született 25 új határátkelő megnyitásáról a as időszakban, melynek teljesüléséhez jelen projekt is hozzájárulna. Ide egyébként sajnos komp van tervezve ....a multkori Dunakiliti által szervezett forumon ez volt a fo téma h ezt meg kell változtatni...minden egyes résztvevo megye, minisztériumok képviseloi dicsérték h milyen jó ez a projekt és dolgozni fognak rajta h sikeruljon
4
3. Partneri projektu Slovenská republika:
VODOHOSPODÁRSKA VÝSTAVBA, š.p. Bratislava Obec Dobrohošť Regionálna Rozvojová Agentúra ISTER, Dunajská Streda Maďarská republika: Északdunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság – Győr obec Dunakiliti A Pozsonyi Vízgazdálkodási Vállalat, az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság és a ISTER Régiófejlesztési ügynökség, valamint Doborgaz és Dunakiliti községek (mint támogatásban nem részesülő partnerek) 2011 októberében pályázatot nyújtottak be az előző dián ismertetett pályázati konstrukcióra. A benyújtott pályázat március 29-én pozitív elbírálásban részesült, így Pozsonyi Vízgazdálkodási Vállalat december 12-én Támogatási Szerződést kötött a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel.
5
4. Predmet projektu, ciele
Štúdie a plány – vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti a projektovej dokumentácie k výstavbe mostu pre peších a cyklistov Dobrohošť – Dunakiliti Celkový rozpočet projektu: ,00 EUR Dotácia z ERDF : ,42 EUR A Támogatási Szerződés értelmében a projekt végrehajtása során összesen 8 aktivitás kerül megvalósításra: 1. Közbeszerzési eljárás végrehajtása – terület-előkészítési, tervezési és engedélyezetési feladatok készítőjének megfelelő kiválasztása érdekében. 2. Megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása. 3. Az érintett terület bemérése és geometriai terv kidolgozása. 4. A gyalogos és kerékpáros híd tervdokumentációjának (TD) kidolgozása - területi határozathoz. 5. Környezeti hatásvizsgálat (EIA). 6. A gyalogos és kerékpáros híd TD kidolgozása - építési engedélyhez 7. Területi és építési engedélyeztetés, projektengineering. 8. Projektmenedzsment A megvalósíthatósági tanulmányt és a környezeti hatástanulmányt a magyar oldalon az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság megbízásából a VTK Innosystem Kft. készítette el.
6
8. Vybraná verzia
7
Výstavba – Most pre peších a cyklistov Dobrohošť-Dunakiliti
Investície projektu: Výstavba – Most pre peších a cyklistov Dobrohošť-Dunakiliti Celkové náklady projektu: ,92 Eur z toho: Náklady slovenského partnera: ,12 Eur Náklady maďarského partnera: ,80 Eur Doba realizácie projektu: 36 mesiacov Ezeket a számokat még szerintem nem kéne írni, mert egyáltalán nem biztos h SR_HU programból megvalósítható lesz, illetve ha igen, nem tudjuk milyen lesz a támogatás mértéke……
8
Ďakujem za pozornosť! Tímea Farkas
Realizované s finančnou podporou Úradu vlády Slovenskej republiky – program Podpora regionálneho rozvoja
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.