Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Előadó: LEHMANN LÁSZLÓ Sportpedagógia - tanulásmódszertan
2
Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Mire való az iskola? Tanulási önvizsgálat Tanuláshoz szükséges belső állapot Tanulást segítő külső körülmények Tanácsok a tanuláshoz Jó tanulási szokások Tanulást segítő módszerek Sportpedagógia - tanulásmódszertan
3
Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Egyéb tanácsok A tanulás belső föltételei A tanulást segítő külső körülmények A tanulást segítő módszerek Tanácsok a tanuláshoz Beszédművelés (kommunikáció) Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás Sportpedagógia - tanulásmódszertan
4
A tanulás belső feltételei
Pihent állapot – fél siker Fáradtság – regeneráció Pihenés módjai: gimnasztika, jóga, relaxációs gyakorlatok, autogén tréning Sportpedagógia - tanulásmódszertan
5
A tanulást segítő külső körülmények
Rend legyen körülöttünk! Kényelmes körülmények között tanuljunk! Megfelelőek legyenek a fényviszonyok (ha lehet inkább természetes fénynél tanuljunk)! Biztosítsuk a csöndet (zene, csak megszakítás nélküli lágy ritmusú zene)! Sportpedagógia - tanulásmódszertan
6
A tanulást segítő módszerek
Nyújtózkodás Relaxáció Koncentráció Elmélkedés Sportpedagógia - tanulásmódszertan
7
Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Tanácsok a tanuláshoz A tanulás lényege az „iskolai” tanulás Előkészület az órára Figyelem nélkül nincs megértés Az otthoni és az „iskolai” munka összefüggése Az első órától folyamatosan tanuljunk! A tanulás sorrendje (nehezebb, könnyebb, írásbeli) Memoriterek tanulása (típusai - önkéntelen és szándékos vagy mechanikus és gondolati) Soha ne magoljunk! Törekedjünk az értelmi megértésre! Ismétlések és önellenőrzés Sportpedagógia - tanulásmódszertan
8
Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Beszédművelés Helyesejtés Artikuláció Hangerő Hangsúlyozás Kapcsolattartás Véleménynyilvánítás Stb. Sportpedagógia - tanulásmódszertan
9
Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás
Néma olvasás Mechanikus, értelem nélküli néma olvasás Megértésre törekedő néma olvasás Hangos olvasás Felkészülés utáni hangos olvasás Felkészülés nélküli (blattoló) olvasás Felolvasás Szónoki beszéd Szövegfeldolgozás Szövegalkotás Szóbeli szövegalkotás Írásbeli szövegalkotás (fogalmazás) Sportpedagógia - tanulásmódszertan
10
A szövegfeldolgozás lépései
A cím elolvasása, értelmezése Képek, ábrák, rajzok, grafikonok stb. értelmezése A szöveg tagolásának vizsgálata Adatkeresés Lényegkiemelés Tételmondat megkeresése Tételmondat átkódolása (vázlatírás) Átkódolt tételmondat kifejtése Felkészülés a szóbeli vagy írásbeli szövegalkotásra Sportpedagógia - tanulásmódszertan
11
Szövegalkotás néhány típusa (lépése)
Félreproduktív szövegalkotás (szóban és írásban) Produktív szövegalkotás (szóban és írásban) Kreatív szövegalkotás (egyéni és csoportos) Sportpedagógia - tanulásmódszertan
12
KÖSZÖNÖM A FIGYELMETEKET!
LEHMANN LÁSZLÓ tudományos munkatárs, kutatócsoport-vezető, a neveléstudomány doktorandusza Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet Pedagógiai Kutatócsoport 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3. Tel.: 1/ , fax: 1/ Sportpedagógia - tanulásmódszertan
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.