Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A személyi jövedelemadó változásai 2018
Harkai Réka Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály
2
Art-ból az Szja tv-be átkerülő rendelkezések
Intézmény Új jogszabályhely Szja-bevallás szabályai Szja tv § Art. 29. és 30/A. §-ai (adókülönbözet elszámolása, ha a munkáltató az összesített igazolás kiadását követően tárja fel, hogy az adót, adóelőleget tévesen állapította meg, illetve ha a magánszemély tárja fel ugyanezt a munkáltató megszűnése után Szja tv. 15/A.-15/B. § Termőföld bérbeadásából származó jövedelemre vonatkozó szabályok Szja tv. 73. § A külföldi személyek egyes jövedelmei adózásának különös szabályairól szóló 4. és az átalányadót vagy a tételes átalányadót fizetők adózásának rendjéről szóló 5. melléklet Szja tv. 7. illetve 8. melléklet Art. 31. § (4) és 172. § (20) bekezdése (azt az eljárást tartalmazza, ha a magánszemély a kifizetői igazolások hiányában nem tudja határidőben teljesíteni bevallási kötelezettségét) Szja tv. 11/A. §
3
Szja bevallás rendszere
Megszűnik a munkáltatói adómegállapítás – 2018-tól az adóbevallási kötelezettségnek két úton lehet eleget tenni [11. § (1)-(2) bekezdés] adóhatóság közreműködése nélkül elkészített bevallás (17SZJA) adóbevallási tervezet
4
Szja bevallás rendszere
A magánszemély adóbevallási kötelezettségét adóhatósági közreműködés nélkül teljesíti, amennyiben: az adóévben egyéni vállalkozó volt (kivéve, ha az adóév egészében szüneteltette a vállalkozói tevékenységét) az adóévben csak olyan bevallási kötelezettség alá eső bevételt szerzett, amellyel összefüggésben kifizetőt adatszolgáltatási kötelezettség nem terhel, vagy az adóbevallási tervezet elfogadása, kijavítása, kiegészítése helyett adóbevallást nyújt be.
5
Szja bevallás rendszere
Továbbra sem kell bevallani azt a bevételt: amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni, kivéve a 7. § (1) bekezdés m) pontja szerinti jövedelmet akkor, ha a magánszemély más okból is köteles a személyi jövedelemadó-bevallási kötelezettség teljesítésére; amely ingó vagyontárgy átruházásából származik, és az éves összege nem haladja meg a 600 ezer forintot, vagy az abból megállapított összes jövedelem nem haladja meg a 200 ezer forintot; amely ingatlan átruházásából, a vagyoni értékű jog gyakorlásának átengedéséből, e jogról való lemondásból származik, ha abból jövedelem nem keletkezik; amely után a személyi jövedelemadó megfizetésére a kifizető kötelezett; amely kamatjövedelemnek minősül, és abból a kifizető az adót levonta; amely pénzbeli nyereménynek [76. § (2) bekezdés] minősül; amely nemzetközi szerződés vagy viszonosság alapján Magyarországon nem adóztatható; amelyet külön törvény rendelkezése szerint nem kell bevallani.
6
Szja bevallás rendszere
Bővül az adóbevallási tervezettel érintett adózói kör: Az adóhatóság az egyéni vállalkozók kivételével a adóévre már minden magánszemélynek készít bevallási tervezetet a nyilvántartásában szereplő adatok alapján – mezőgazdasági őstermelőknek és áfa fizetésre kötelezett magánszemélyeknek is készül adóbevallási tervezet, melyet március 15. napjától tesz elérhetővé [Szja tv. 12/B. §]. A bevallás benyújtásának határideje: május 20. (új Art. 2. számú melléklet I. „B” 2.2. alpont) A tervezetet az érintetteknek mindenképp ki kell egészíteniük az őstermelői illetve önálló tevékenységre vonatkozó adatokkal, azaz a bevallási tervezet a kiegészítés nélkül május 22. napján nem válik adóbevallássá [Szja tv. 12/C. § (7) bekezdés].
7
Szja bevallás rendszere
Mindenképpen az adóbevallási tervezet kiegészítése szükséges, ha a magánszemély [12/D. §]: mezőgazdasági őstermelő volt, és e tevékenységéből adóköteles bevétele származott; fizető-vendéglátó tevékenységére tételes átalányadózást választott; a kifizetőnek (a munkáltatónak) tett nyilatkozatában költség levonását kérte (kivéve az igazolás nélkül elszámolható költség); csereügyletből származó jövedelmet szerzett; az adóelőleg-fizetésre vonatkozó szabályok szerint különbözeti-bírság fizetésére köteles; nem kifizetőtől származó vagy egyébként olyan bevételt szerzett, amellyel összefüggésben az adó vagy az adóelőleg megállapítására maga köteles; olyan adóköteles bevétele volt, amely alapján a jövedelem külföldön (is) adóztatható vagy amely a jövedelemszerzés helye szerint nem belföldről származott; nem belföldi illetőségű magánszemély és nem tett a 12/C. § (5) bekezdése szerinti nyilatkozatot; tőkejövedelmet szerzett és a jövedelmet nem vagy nem kizárólag kifizetőnek minősülő befektetési szolgáltató igazolása alapján állapítja meg valamely bevételével összefüggésben az Ekho tv. szabályai szerint különadót köteles fizetni, vagy a kifizetőt és az őt terhelő ekho megállapítását, bevallását és megfizetését a kifizetőtől átvállalta; valamely bevételével összefüggésben eho előlegfizetési kötelezettsége keletkezett; adóját e törvény külön rendelkezése szerint adóbevallásában kell (lehet) megállapítani.
8
Szja bevallás rendszere
Ha a nyilatkozattétel elmarad, a külföldi magánszemélynek bevallást kell benyújtania vagy az adóbevallási tervezetet kell kiegészítenie/javítania. Külföldi illetőség bejelentése [12/C. § (5) bekezdés]: A külföldi illetőségű magánszemély az adóévet követő év április 30-ig nyilatkozhat arról, hogy őt külföldi illetőségére tekintettel a jövedelemszerzés adóévében Magyarországon adókötelezettség nem terhelte – ebben az esetben nincs bevallási kötelezettség.
9
Szja bevallás rendszere
Nincs változás: az adóbevallási tervezettel kapcsolatos adózói teendőkre, valamint a tervezet „bevallássá válására” vonatkozó szabályozás a tavalyi adózói kör tekintetében [Szja tv. 12/C § (4), (6) bekezdés]; A „tétlen” adózók április 30-át követő kiértesítésére vonatkozó szabályozás [Szja tv. 12/C. § (11)-(12) bekezdés]; A bevallás benyújtásában akadályozott adózóra, valamint a bevallási késedelem bejelentésére vonatkozó szabályozás [Szja tv. 11/A. §]; az adóbevallási tervezet megküldésének kérelmezésével kapcsolatos szabályozás [Szja tv. 12/C. § (2) bekezdés];
10
Szja bevallás rendszere
Tervezet postai kiküldése iránti igény formái: SMS-ben a 06-30/ telefonszámon január 8-tól a következő formában: SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn a NAV honlapjáról elérhető webűrlapon ( a „Kérelem az adóbevallási tervezet papír alapon történő átvételéhez” elnevezésű formanyomtatványon, levélben kötetlen formában, a NAV ügyfélszolgálatán személyesen vagy a NAV telefonos tájékoztató rendszerén keresztül (TCC, ÜCC) 2018. március 19. éjfélig kérhető
11
Szja bevallás rendszere
Határozatlan időtartamú rendelkező nyilatkozat (1+1%): A rendelkező nyilatkozat több évre vonatkozóan, visszavonásig vagy új kedvezményezett megjelöléséig tehető meg az egyházi kedvezményezettek tekintetében. A nyilatkozat visszavonására, új kedvezményezett megjelölésére évente egy alkalommal, az adóévet követő május 20-ig van lehetőség. [Szftv. 1. § (7) bekezdés] Első ízben a adóévre vonatkozóan megtett nyilatkozatok esetében tehető meg. A NAV az egyházi kedvezményezettet elektronikus úton benyújtott kérelmére, a kérelem benyújtását követő 30 napon belül, de legkorábban október 15-től elektronikus úton térítésmentesen tájékoztatja a javára rendelkező nyilatkozatot tevők számának településenkénti megoszlásáról.
12
Iskolarendszerű képzés fogalma
Iskolarendszerű képzés: olyan képzés, amelynek résztvevői a képző intézménnyel tanulói vagy hallgatói jogviszonyban állnak, valamint azon külföldi képzés, amely államilag elismert oktatási célú intézményben folytatott teljes idejű, alapfokú, középfokú vagy érettségi végzettséget adó képzés, vagy államilag elismert felsőoktatási intézményben folyó, felsőfokú végzettséget adó képzés [3. § 87.]. A változás folytán a külföldön folytatott tanulmányok is minősülhetnek iskolarendszerű képzésnek, ha azok folytatására tanulói vagy hallgatói (vagy a külföldi jog által ennek megfelelő) jogviszonyban kerül sor.
13
„84 százalékos” szabály Ha a jövedelem után a magánszemély kötelezett a szociális hozzájárulási adó, a 19,5 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás megfizetésére (kivéve, ha az költségként elszámolható, vagy azt számára megtérítették), a megállapított jövedelem 84 százalékát kell jövedelemként figyelembe venni az összevont adóalap, adóelőleg alap kiszámítása során. [Szja tv. 29. §, 47. § (5) bekezdés.]
14
Családi kedvezmény 2016 Ft adóalap / Ft adó 2017 Ft adóalap / Ft adó 2018 Ft adóalap / Ft adó 2019 Ft adóalap / Ft adó 2018-ban tovább emelkedik a kétgyermekes családok családi kedvezménye. Cst. módosítás: saját háztartásban nevelt gyermeknek kell tekinteni azt a gyermeket is, aki a szülő beleegyezésével vagy kérelmére részesül a Gyvt. szerinti átmeneti gondozásban.
15
Ügyvédi kamarai tagdíj átvállalása
Nem minősül bevételnek a kifizető által a vele jogviszonyban álló ügyvédi tevékenységet gyakorló magánszemélytől átvállalt, az ügyvédi kamara felé vagy az ügyvédi kamarai tagságra, nyilvántartásba vételére figyelemmel teljesítendő egyéb fizetési kötelezettség. Átmeneti rendelkezés alapján október 1-jétől átvállalt tagdíjakra már alkalmazható. [Szja tv. 7. § (1) bekezdés o) pont, 93. §]
16
Költségelszámolással kapcsolatos változások
Közös tulajdonban álló vagyontárgy: Közös tulajdonban álló vagyontárgy bérbeadása esetén a tulajdonostársak bármelyikének nevére kiállított bizonylat alapján figyelembe lehet venni költséget (3. számú melléklet). A tulajdonostársak közössége által vagyontárgy bérbeadásából, átruházásából, értékpapír elidegenítéséből származó bevétellel szemben költséget bármely tulajdonostárs nevére kiállított bizonylat alapján el lehet számolni [4. § (6) bekezdés]. Saját tulajdonú jármű fogalma: Saját járműnek minősül a házastárs mellett az egyéb közeli hozzátartozó tulajdonában álló vagy általa zárt végű lízingbe vett jármű is (3. és 11. számú melléklet).
17
Költségelszámolással kapcsolatos változások
Saját számlás fuvarozást végzők költségtérítése: a közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott, belföldi kiküldetés címén bevételt szerző magánszemélynél 3000 Ft, külföldi kiküldetés esetén 60 euró összegű, igazolás nélkül költségként elszámolható napidíj kiterjed arra a saját célra folytatott (saját számlás) áruszállítási, személyszállítási tevékenységre is, amely más személy részére jogszerűen csak engedélyhez kötött belföldi/nemzetközi közúti közlekedési szolgáltatásként lenne nyújtható. (3. számú melléklet, II. 3. és 7. pont] A június 20-át követően megkezdett kiküldetések esetén alkalmazható. Munkaerő-piaci járulék: Költségként nem számolható el az egyéni vállalkozó által fizetett munkaerő-piaci járulék [11. számú melléklet, IV. 9. pont].
18
Egyes meghatározott juttatások
Béren kívüli juttatásnak minősül: a) a szakszervezet által a tagjának, a nyugdíjas tagjának, az említett magánszemélyek közeli hozzátartozójának, az elhunyt tag (nyugdíjas tag) közeli hozzátartozójának üdülőben nyújtott üdülési szolgáltatás révén juttatott jövedelemből az adóévben személyenként a minimálbér összegét meg nem haladó rész; b) a szövetkezet közösségi alapjából a szövetkezet magánszemély tagja részére a szövetkezet alapszabályában foglaltaknak megfelelően az adóévben nem pénzben juttatott jövedelem együttes értékéből személyenként a minimálbér havi összegének 50 százalékát meg nem haladó rész. Az értékhatárt meghaladó rész egyes meghatározott juttatásnak minősül (e szabály nélkül: egyéb jövedelem). 2017. január 1-jét követően adott juttatások adókötelezettségére is alkalmazható.
19
Átalányadózó egyéni vállalkozó bevételi értékhatára
A tevékenységét szüneteltető átalányadózó egyéni vállalkozó a rá irányadó bevételi értékhatárt a tevékenység folytatásának napjaival arányosan veheti figyelembe. [50. § (8) bekezdés] Példa: A szabályt a január 1-től keletkezett adókötelezettségre is alkalmazni kell. Szünetelés időtartama Március 1. – június 30. Tevékenység időtartama 243 nap Átalányadó értékhatára: /365×243 = Ft
20
Fizető-vendéglátó tevékenység tételes átalányadózása
Fizető-vendéglátó tevékenységet folytató magánszemély: aki - nem egyéni vállalkozóként - egyéb szálláshely-szolgáltatási tevékenység keretében - nyújt szálláshelyet ugyanannak a személynek adóévenként 90 napot meg nem haladó időtartamra december 31-ig az átalányadózás csak akkor volt választható, ha ezt a tevékenységet a magánszemély a tulajdonában, haszonélvezetében lévő, csak egy ingatlanban folytatta. Módosítás: már három ingatlanban (nem szálláshely-szolgáltatás rendeltetésű lakás vagy üdülő) folytatható a tevékenység ezzel az adózással [57/A. § (2) bekezdés].
21
Ingatlan értékesítés A jövedelem cél szerinti felhasználása tekintetében megszűnik az adókiegyenlítés jogintézménye. Ha az ingatlan, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem cél szerinti felhasználása a bevallás benyújtását követően történik meg, a megfizetett adóból a felhasznált jövedelem adójával megegyező összeg már nem adókiegyenlítéssel, hanem a felhasználás igazolásával igényelhető vissza (az átruházást követő második adóév végéig). [63. § (3) bekezdés] A január 1-től keletkezett adókötelezettségekre is alkalmazni kell.
22
Osztalék fogalmának változása
a társas vállalkozás magánszemély tagja számára a társas vállalkozás által felosztani rendelt, a Szt. szerint meghatározott adóévi adózott eredmény, illetve a szabad eredménytartalékkal kiegészített adóévi adózott eredmény terhére jóváhagyott részesedés Régi fogalom a számviteli szabályok szerint osztalékként meghatározott jövedelem [66. § (1) bekezdés aa) pont] Új fogalom 2016. január 1-től változtak a Szt. osztalék fizetésére vonatkozó rendelkezései: negatív eredménytartalék esetén a vállalkozás csak akkor fizethet osztalékot, ha az adott üzleti év pozitív üzleti eredményének összege meghaladja a negatív eredménytartalék értékét.
23
Adómentességi szabályok
A szociális és más ellátások közül adómentes: A szociális törvény szerinti tartós ápolást végzők időskori támogatása (havi 50 ezer forint) [1. 8.]; A lakáshoz kapcsolódóan adómentes: A hősi halottá nyilvánított katonák hozzátartozói (katonaözvegyek, túlélő élettársak és az elhunyt saját háztartásában eltartott, árván maradt gyermekek, hadiárvák) részére belső szabályzat szerint biztosított lakhatási támogatás, lakáscélra adott vissza nem térítendő támogatás [2.12.] A közcélú juttatások körében adómentes: A Bethlen Gábor Alapítvány által adományozott Bethlen Gábor-díj [3.3.];
24
Adómentességi szabályok
Egyes tevékenységekhez kapcsolódóan adómentes: A Balassi Bálint ösztöndíjprogram keretében folyósított ösztöndíjak mellett a programban részt vevők számára biztosított juttatások is [4.7. f) alpont] Ösztöndíjprogram Keresztény Fiataloknak program keretében folyósított ösztöndíj [4.7. g) alpont]; A honvédtiszti alap- és mesterképzésben, a rendészeti felsőoktatási képzésben részt vevő hallgató, a honvéd tisztjelölt, a honvéd altiszt-jelölt ösztöndíja és egyéb pénzbeli juttatása, továbbá a honvédelemért felelős miniszter által alapított középiskolai, esélyegyenlőségi, önkéntes tartalékos szolgálati ösztöndíjban, a honvédelemért felelős miniszter által a polgári felsőoktatási intézmények és a szakképző iskolák hallgatói részére a katonai szolgálat vállalásának ösztönzése érdekében alapított ösztöndíjban, valamint a honvédelmi tárca gondoskodási körébe tartozó árvák részére alapított ösztöndíjban részesülők ösztöndíja [Szja tv. 1. számú melléklet pont] Felzárkóztató egészségügyi ápolói szakképzési program keretében biztosított motivációs ösztöndíj [4.33.];
25
Adómentességi szabályok
Egyes tevékenységekhez kapcsolódóan adómentes: Ápoló tanulók részére pályaválasztást támogató ösztöndíj program keretében biztosított ösztöndíj [4.34.]; Sportakadémiák tanulói részére a sportakadémiával kötött szerződés alapján szállást, étkezést és felügyeletet biztosító magánszemélynek ezen tevékenység ellenértékeként a sportakadémia által fizetett díj [4.35.]; Bolyai János kutatási ösztöndíj [4.36.]; A szakképző iskolai tanulónak a gyakorlati képzés időtartama alatt kötelezően vagy a képzést végző szervezet által saját döntés alapján biztosított nem pénzbeli juttatások és a szervezet által a tanulónak adott utazási költségtérítés [4.37.]; A külügyminiszter által működtetett ösztöndíjprogram keretében biztosított ösztöndíj és juttatás [4.38.]; A felsőfokú végzettséggel rendelkező ápolókat és mentőtiszteket a mesterfokozat, az okleveles ápolói szakképzettség megszerzésében támogató Michalicza-ösztöndíj [4.39.]
26
Adómentességi szabályok
Egyes tevékenységekhez kapcsolódóan adómentes: A Szabóky Adolf Szakképzési Ösztöndíj a folyósítás időpontjától függetlenül [4.40.]; Az az összeg, amelyet a magánszemély, a kultúráért felelős miniszter által adományozott, jogszabályban meghatározott díjjal járó járadék címén kap [4.41.]; A Magyar Művészeti Akadémiáról szóló törvényben meghatározott művészjáradék [4.42.]; Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián elért eredményért járó pénzjutalom [4.43]; A károk megtérülése, a kockázatok viselése körében adómentes: A magánszemély részére tűzkár, baleset esetén lakás helyreállítása, újjáépítése céljából közadakozásként vagy munkaáltatói segélyként, támogatásként juttatott összeg [6.1. a) alpont]
27
Adómentességi szabályok
Egyéb indokkal adómentes: A társadalmi felzárkózással kapcsolatos, a közfoglalkoztatottak munkaerőpiacra történő visszatérése érdekében indított munkaerő-piaci szolgáltatásokat és képzéseket tartalmazó programokhoz kapcsolódó juttatások [7.17.]; A lakóingatlan árverezése során megszűnt követelés [7.36.]; Az első sikeres nyelvvizsga és az első emelt szintű, idegen nyelvből tett érettségi vizsgadíjának jogszabály alapján visszatérített összege [7.37]; A gyermekvállaláshoz kapcsolódóan elengedett hallgatói hiteltartozás összege [7.38. a) alpont]; A hallgatói hitelszerződés alapján fennálló tartozás törlesztéséhez a munkavállaló számára kifizetett juttatás, a munkaviszony fennállásának időtartama alatt a munkavállalót terhelő előírt kötelező diákhitel törlesztő részlet erejéig, de havonta legfeljebb a minimálbér 20 százalékáig [7.38. b) alpont]; A nyugellátásban és egyes más ellátásban részesülő magánszemélyt kormányrendelet alapján megillető egyszeri juttatás a juttatás időpontjától függetlenül [7.39.];
28
Adómentességi szabályok
A nem pénzben kapott juttatások közül adómentes: Az Európai Unió valamely pénzügyi alapja vagy az államháztartás valamely alrendszerének költségvetése terhére elnyert támogatásból a Családbarát Ország projekt keretében nem pénzben biztosított juttatás, így különösen a babacsomag, a kelengyecsomag [8.42.]; Megszűnt adómentesség: január 1-től már nem adómentes a teljes életre szóló, visszavásárlási értékkel rendelkező (kockázati biztosításnak nem minősülő, határozatlan idejű, kizárólag halál esetére szóló) személybiztosítás (WL) más személy (kifizető) által fizetett rendszeres díja [6.9.].
29
Praxisjog átruházásából származó jövedelem
Adómentes az eredeti jogosult magánszemélynél a praxisjog átruházásáért kapott ellenérték. Eredeti jogosult: aki az önálló orvosi tevékenységről szóló törvény február 26-i hatályba lépésekor háziorvosként, házi gyermekorvosként, fogorvosként dolgozott és a törvény erejénél fogva kapta meg a működési jogot. Más módon szerzett praxisjog értékesítése esetén a megszerzett jövedelem továbbra is egyéb jövedelemnek minősül, de a jövedelem a praxisjog megszerzésének időpontjától függően csökken. Ha az átruházás a praxisjog megszerzését követő második évben vagy azt követően történik, a jövedelem a számított összeg 90 százaléka a megszerzés évét követő második évben, 60 százaléka a megszerzés évét követő harmadik évben, 30 százaléka a megszerzés évét követő negyedik évben, 0 százaléka a megszerzés évét követő ötödik és az azt követő években. A szabály a január 1-től keletkezett adókötelezettségre is alkalmazható.
30
Mobilitási célú lakhatási támogatás
Emelkedik az ilyen jogcímen adómentesen adható összeg: Határozott idejű munkaszerződéssel foglalkoztatott személynek is adható. Időtartam Korábbi összeg Új összeg a foglalkoztatás első 24 hónapjában minimálbér 40 százaléka minimálbér 60 százaléka a foglalkoztatás második 24 hónapjában minimálbér 25 százaléka a foglalkoztatás ezt követő 12 hónapban minimálbér 15 százaléka minimálbér 20 százaléka
31
Mobilitási célú lakhatási támogatás
Olyan munkavállalónak is adható, aki a munkaviszony létrejöttét megelőző 12 hónapban, és a támogatás nyújtásának időpontjában rendelkezik ugyan lakás tulajdonjogával a munkavégzés helyén vagy a környéken, de a lakás haszonélvezeti joggal terhelt vagy a tulajdonjog mértéke nem haladja meg az 50 százalékot. Lakóhely: a lakcímnyilvántartásban szereplő (regisztrált) lakóhelyet kell érteni. Adható külföldi munkavállalónak is. Munkaerő-kölcsönzés esetén a kölcsönvevő vállalkozás is jogosult a kölcsönzött munkavállaló tekintetében adómentes mobilitási célú lakhatási támogatás nyújtására. A változások január 1-től hatályosak.
32
Közérdekű nyugdíjas szövetkezet - célja
a még aktív időskorúak számára foglalkoztatást, munkaerőpiaci reaktivizálást biztosítson, a tagok gazdasági és szociális helyzetét előmozdítsa, továbbá, hogy a következő generációk számára a tagoknál felhalmozódott tudás, szakmai- és élettapasztalat átadásra kerüljön.
33
Közérdekű nyugdíjas szövetkezet - tagjai
A szövetkezet minden tagja a szövetkezet tevékenységében személyes közreműködésre kötelezett. A nyugdíjas szövetkezetnek csak természetes személy tagja lehet és a tagság 90 százalékát olyan tagoknak kell alkotniuk, akik öregségi nyugdíjban vagy átmeneti bányászjáradékban részesülnek. Öregségi nyugdíjasnak kell tekinteni azt a személyt, aki: öregségi teljes nyugdíjban, öregségi résznyugdíjban, a nők 40 év jogosultsági idejének figyelembevételével megállapított nyugdíjban részesül.
34
Közérdekű nyugdíjas szövetkezet - adómentes
a szövetkezet tagja által a személyes közreműködés ellenértékeként élelmiszer, a szövetkezet tevékenységének eredményeként előállított javak vagy fogyasztásra kész étel vásárlására felhasználható utalvány formájában együttesen legfeljebb havonta a minimálbér összegét meg nem haladó értékben megszerzett bevétel, a szövetkezet által a közösségi alapból az alapszabályában rögzítettek szerint a tagjának vagy családtagjának élelmiszer, fogyasztásra kész étel vásárlására felhasználható utalvány formájában legfeljebb havonta a minimálbér összegét meg nem haladó értékben támogatásként vagy segélyként juttatott bevétel. (1. számú melléklet pont)
35
Efo változások A mentesített keretösszeg emelkedik: az egyszerűsített foglalkoztatásban részt vevőnek a minimálbér, vagy ha alapbérként, illetve teljesítménybérként legalább a garantált bérminimum 87 százaléka jár, a mentesített keretösszeg a minimálbér, illetve a garantált bérminimum napibérként meghatározott összege 130 százalékának és az egyszerűsített foglalkoztatás naptári napjai számának szorzata. A rendelkezést a évben megszerzett jövedelem szja-kötelezettségének megállapítása során már alkalmazni kell. [Efo tv. 9. § (2) bekezdés, Efo tv. 19. §.]
36
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.