Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7.."— Előadás másolata:

1 Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7.

2 Miről is lesz szó? Egy kis demográfia Változik a vidéki média
Sztereotípiák fogságában Mit segít a technika Miről is lesz szó? jfkflés 08/12/2018

3 Egy kis statisztika Budapesti nő (667 470 fő) Vidéki nő (2 845 530 fő)
A magyarországi nők 19%-a A magyarországi nők 81%-a Budapesten él 66% városban, 34% faluban él 36% házasságban, 15% partnerkapcsolatban él 42% házasságban, 12% partnerkapcsolatban él 40% él együtt szülőkkel vagy rokonokkal, 17% él egyedül 49% él együtt szülőkkel vagy rokonokkal, 11% él egyedül 23% felsőoktatási, 41% középiskolai végzettséggel rendelkezik 11% felsőoktatási, 31% középiskolai végzettséggel rendelkezik Státusz 70% A B C Státusz 80% C2 D E Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Jelentős különbségek vannak az életstílusban is A főváros és a vidék között nagyon jelentős a jövedelem és iskolázottsági különbség

4 Egy nap méDia Vidéki nők többen néznek TV-t délelőtt
Bp-i nők később kezdenek TV-t nézni este Vidéki nők nagyobb arányban hallgatnak rádiót Internet használatban lényegi különbség nincs Budapesti nő Vidéki nő Forrás:TGI 2013 Q1 Egy napot mutat be a médiahasználat szempontjából A fő különbség: rádió- fontosabbak a helyi hírek Internetben nincs különbség- ez jó irányba mutat

5 Mit nézünk, olvasunk, hallgatunk
Budapesti nő Vidéki nő Vidéki rádiók Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Internetet másképp használjuk, Bp-n már az iwiw helyett egyértelműen csak facebook, viszont a twitter foursq is erősbb- nagyobb a megosztási hajlandóság Blikk és Nők Lapja mindenütt fontos- V.Kulcsár A helyi információk miatt helyi rádió és napilap is!!!! TV-ben sokkal erőseb Bp-n a kábel és tematikus csatornák szerepe, vidéken inkább a 2 nagy keresekedelmi és a közszolgált is

6 Mire használjuk a médiát?
Budapesti nő Vidéki nő Forrás:TGI 2013 Q1, CCS 2012 (Aegis Media saját kutatói szoftver) Igazi különbség abban van, hogy mire használjuk a médiát, mit várunk tőle Saját kutatási adatok, minta Mindkét helyen fontos szerepe van a kapcsolattartásban- ez egyértelműen az internet! a tájákozottság eszköze, a szabadidő eltöltésben információforrás az eseményekről Vidéken erősebb a szórakoztató funkciója és a hétköznapi gondoktól való elmenekülés eszköze, témaadó a beszélgetésekben, ugyanakkor fontos tanácsadó funkciója is van- a média vidéken élők szemében hitelesebb mint Bp-n Mintaadó is egyszerre, ezért nagy a felelőssége!

7 Mit látunk magunkról? TV Sajtó (női lapok)
kevés sikeres vidéki történet, még kevesebb a női story vidéki témák: receptek, tájak és ételek, turisztikai ajánlók, esetleg kiállítás ajánló glossy magazinokban celebek – max. itt születtem…. Turisztikai ajánló, Gasztroangyal, nyári programok Az országos kereskedelmi média nem megy vidékre, ha igen, valóságshow-t forgat (Gazda feleséget keres, Celebek a tanyán) Végignéztem 1 hét női laptermését, heti és havi női lapokat, magazinokat- nem túl széles a téma paletta

8 Vidéken más az élet? Az országos média ráerősít a sztereotípiákra:
Lassú élet, mindenki elmenekül aki sikert akar, tradicionális női minták A helyi média szerepe változóban: Nő az információk szerepe a belső mobilitás ösztönzésében Egyre több helyi médium Tele van a vidék eseményekkel és történésekkel, csak nem könnyű megtalálni a kínálatot Fesztiváldömping - a helyi közösségek szervező ereje a nőknél Szeptember - december 88 kisebb-nagyobb gasztrofesztivál (a lecsótól a csipkebogyóig minden témában) A média felelőssége, hogy mit sugall a nézőnek, olvasónak. Igéretes fejlemény, hogy nő a vidéki médiumok száma. Szolnoki médiumok darabszámai FÉLÉV NEGYEDÉV Helyi tv Helyi rádió Helyi sajtótermék „Helyi” internetoldal Mozi Összesen (köztéri táblák nélkül)

9 Vidék a neten Megyei oldalak: 6 megye friss hírei – április!
Városi oldalak: vegyes a kép Győr, Kecskemét, Szeged jó példák, de sok a nehezen kezelhető, információelrejtő, nem naprakész oldal Sehol egy női arc a megyei vagy városi oldalakon nincs „híres vagy sikeres.….”nők fül, nincs helyi blog Van még hova fejlődni bőven Alig van női téma , a programajánlók excelbe csomagolva jelennek meg, a dátumok nem aktuálisak, szolgáltatásközpontú a legtöbboldal és hiányzunk róla mi magunka, kik ott élünk. A média kétirányú utca, nem elég

10 A celebek felelőssége Indulóban A siker útja Budapest? Kapcsolat az otthonnal- neked is sikerülhet Sokat kaptál- adj vissza belőle Mutasd meg a városnak honnan jöttél Visszavonulóban A nyugodt sziget- közösségteremtés Tehetségek támogatása

11 A TECHNIKA Segít – NEM PÉNZ KÉRDÉSe
Egy havi női lapok árából mienk az egész világ - net! Digitális átállás - néhány analóg csatorna helyett rengeteg Alakítható a kép, a média keresi a jó történeteket – csak el kell mondani! Okostelefon Az új platformok már léteznek, lehet, hogy még kell a segítség, de használni kell pl. blogok a helyi vagy regionális site-okon Nem csak befogadói médiahasználat létezik. Ha azt szeretnénk, hogy számunkra fontos információk jelenjenek meg, ha releváns tartalmakat akarunk fogyasztani, akkor magunknak is tenni kell érte. A megosztás technikailag könnyű, blogot írni, vagy információkat gyűjteni sem világraszóló tudomány. Index és Origo kirakta címoldalra a blogokat- talán ezt kellene a helyi infokat tartalmazo helyi híroldalaknak is!

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vidéki Nők és a Média 2013. szeptember 7.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések