Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önkormányzati adattárház interfészes csatlakoztatás előkészítése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önkormányzati adattárház interfészes csatlakoztatás előkészítése"— Előadás másolata:

1 Önkormányzati adattárház interfészes csatlakoztatás előkészítése
Belügyminisztérium 2018. február 15.

2 Megbeszélés fő célja és sikerkritériumai
Felkérés közös tervezés és fejlesztés elindítására annak érdekében, hogy a 43 interfész engedélyes Önkormányzat szakrendszeri adatai is bekerülhessenek az ASP 2.0 Adattárházba. A megbeszélés során tájékoztatást szeretnénk adni: Milyen egyeztetési, tervezési és fejlesztési feladatok várnak az Önkormányzatokra és azok informatikai szállítóira. Ezeket a feladatokat, milyen ütemezésben kell megoldani. Az egyes feladatoknál melyik szereplőnek milyen feladatai vannak. Együttműködés és kapcsolattartás formáiról.

3 Áttekintés Előzmények, rendeleti keretek Fejlesztési koncepció és ütemezés Együttműködés keretei Kérdések, válaszok

4 Az önkormányzati adattárház jellemzői
Az önkormányzati ASP rendszerről szóló Kormányrendelet 9. § Működtető: Kincstár Forrásrendszerek az ASP szakrendszerek interfészes önkormányzatok saját lokális szakrendszerei (43*4 +3) Kincstár egyes szakrendszerei Fő célkitűzés: A kormányzati és önkormányzati döntések támogatása gazdálkodási adatok ipar- és kereskedelmi igazgatási ügyek ingatlanvagyon-kataszteri adatok iratkezelő rendszerek adatai adó szakrendszeri adatok KTÖRZS Önkormányzati Előirányzat Gazdálkodási Modul

5 Az önkormányzati adattárház jellemzői
Részletes célok Lehetőségek, várható eredmények Felhasználók 1 Önkormányzati gazdálkodás monitoringja A gazdasági események könyvelésének időpontjához közeli időpontban reális vezetői/kormányzati információk állnak elő Feladatfinanszírozási problémák és eladósodási folyamatok megindulásának felismerése BM NGM 2 Adó szakpolitikai adatigények kielégítése A helyi adók alapjával, illetve az adókötelezettség levezetésével, valamint teljesítésével kapcsolatos információk elemzése Adótervezési munka támogatása (mikroszimuláció) Önkormányzatok, önkormányzati szövetségek Egyéb vezetői információk és operatív döntéstámogatás az önkormányzatok számára 4 Az önkormányzati szervezeti kultúra szerves részévé válik a tényalapú döntéshozatal Keresztellenőrzések - a különböző rendszerekben nyilvántartott adatok összefuttatása (pl. IPARKER szerint bejelentett szálláshely, de idegenforgalmi adót nem vallók listázása) Társ-szervek (KSH, ÁSZ, NTÜ) Az önkormányzati adatszolgáltatási kötelezettségek racionalizálása 3 Egyes adatszolgáltatások kiváltása, az önkormányzatok tehermentesítésére (adó adatok, ingatlanvagyon statisztika, KSH vendégforgalmi statisztika, stb.)

6 Igények felmérése, fejlesztés tervezése
Önkormányzati adattárház koncepció és RMT BM, NGM, NISZ, Kincstár Egyeztetés az érintett szervezetekkel és az önkormányzati szövetségek képviselőivel Felmért igények előre definiált, paraméterezhető riportok interaktív vezetői dashboardok (adatvizualizáció) előre nem ismert vezetői kérdésekre gyors válaszadás lehetősége – ad-hoc riportálás Hibrid adattárház előzetes, nagyvonalú becslés: a betöltendő adatok nettó mérete 5 év alatt megközelítheti a 100 terabyte-ot nagy adathalmazok feldolgozására szolgáló újgenerációs adattárolási technológia tradicionális riportinghoz klasszikus adattárház platform

7 Felkészülést segítő információk
én Interfészes Csatlakozási Kézikönyv az engedéllyel rendelkezőknek Töltési folyamat követelményei (pl. jellemzően napi, delta töltés, push módszer) Tesztelési, monitorozási minimum követelmények Interfész táblák minimálisan elvárt tartalmi elemei Deperszonalizációhoz kapcsolódó elvárások Interfészes csatlakozás feladatrendszerének bemutatása Interfészek üzleti specifikációja adatkörönként az átadandó adatok felsorolása jogszabályi hivatkozásokkal ez lesz az adatszótár alapja Interfészes csatlakozási feladatrendszer tervezett ütemezése

8 Beszerzési folyamat elhúzódása
2017. május Ajánlattételi felhívás közzététele 2017. augusztus 7. - Bontási jegyzőkönyv megküldése 5 ajánlat (1.366 szkennelt oldal) beérkezése 2017. augusztus december 29. között Felvilágosítás kérések, hiánypótlási felhívások, közbenső döntések, előzetes vitarendezések, jogorvoslati kérelem, KDB tárgyalás Összesen 195 oldal felvilágosítás kérés, válasz, indoklás, döntés kidolgozása és kiküldésre Közel 800 további oldal beérkezése és feldolgozása Szerződéskötés a T-Systems Magyarország Zrt –vel Felmérési munkák megkezdése és új ütemezés kidolgozása

9 Áttekintés Előzmények, rendeleti keretek Fejlesztési koncepció és ütemezés Együttműködés keretei Kérdések, válaszok

10 ASP 2.0 DWH projekt magas szintű szakmai koncepciója
Rugalmas „hibrid” adattárház kialakítása big data alapokon Korszerű / új szoftverkomponensek – előremutató, piacvezető technológiai megoldás Lehetőség biztosítása az adatok felfedezésre – önkiszolgáló BI

11 ASP 2.0 DWH magasszintű logikai ábrája

12 ASP 2.0 DWH projekt szolgáltatási lehetőségei
Magasszintű összehasonlító elemzések biztosítása (hasonló önkormányzatok átlag adataival) - benchmarking Idősoros lekérdezések biztosítása Önkiszolgáló riportkészítés Egyedi riportok készítésének lehetősége Riport adatok gazdagításának lehetősége saját forrásokból Adatbányászati algoritmusok alkalmazásának lehetősége Gépi tanulás megalapozása

13 ASP 2.0 DWH bevezetési koncepciója
Prototípus alapú bevezetési modell: Prototípus eredményeinek beépítése – a tervezésbe és fejlesztésbe Prototípus adatok – oktatási és ősfeltöltési felhasználása Kulcsfelhasználói oktatás: Oktatás felmérés / tervezés fázisában

14 ASP 2.0 DWH -Betöltési prototípus koncepciója
Célja: A 43 interfészes önkormányzat csatlakozási képességének tesztelése, Az igények feltárásának elősegítése Hatóköre: GAZD és IPARKER szűkített adatkörök IPARKER: szálláshely adatok GAZD: néhány K11-es űrlap és az elemi adatkörök közül a kötelezettség adatok Eredmények: 2018 szeptemberi belügyminisztériumi döntés előkészítése Igények feltárását segítő részkomponens előállítása Felhasználása: Az elkészült prototípus lesz az alapja a későbbi fejlesztéseknek (adatkörök bővítése, további rendszerkomponensek implementálása)

15 ASP 2.0 DWH - Betöltési prototípus logikai ábrája

16 Részvétel a specifikációban és tervezésben Csatlakozási tesztek
ASP 2.0 DWH - Betöltési prototípus magasszintű feladatai Önkormányzati oldalon Részvétel a specifikációban és tervezésben Csatlakozási tesztek Leválogatási folyamat tervezése és fejlesztése: Leválogató program Adatminőségi ellenőrző algoritmus implementálása Számszaki ellenőrzések implementálása Deperszonalizáció algoritmus implementálása Leválogatás és ellenőrzött állomány titkosítása Fájl eljuttatása a kijelölt területre Delta képzések tervezése / fejlesztése Visszaforgató adatbázis (titkosított) építése A tesztek elvégzése Próbaüzem támogatása

17 ASP 2.0 DWH Betöltési prototípus tervezett ütemezése
Kincstár jegyzőkönyvek, BM döntés Egyeztetések / Tervezés Végleges prototípus specifikáció Tesztelés Próbaüzem Fejlesztési időszak Csatlakozási tesztek

18 ASP 2.0 DWH prototípust követő ütemek
ADO, IRAT, IVK specifikáció GAZD és IPARKER teljes specifikáció Kincstár jegyzőkönyvek, BM döntés Fejlesztés, tesztelés, ősfeltöltés, éles üzem

19 Áttekintés Előzmények, rendeleti keretek Fejlesztési koncepció és ütemezés Együttműködés keretei Kérdések, válaszok

20 Folyamatos együttműködésre, közös gondolkodásra kérjük fel
Az interfészes önkormányzatokat Kérdések, kockázatok és problémák egyeztetése Elemzési igények jelzése, adattárház kulcsfelhasználók kijelölése, képzések szervezése A lokális szakrendszerek interfész fejlesztőit Interfész specifikáció kidolgozása és az interfészek fejlesztése során Későbbiekben hasonló együttműködés tesztelési üzemeltetési feladatok esetében

21 Kapcsolattartási Információk
Felhasználói kapcsolattartók kijelölése Önkormányzatonként 1 kapcsolattartó Önkormányzat neve, kontakt személy neve, címe, telefonszáma Információk a 4 lokális szakrendszerük interfész fejlesztőiről Gazdálkodás, iparker, ingatlan-kataszter, iratkezelő, adó Külső fejlesztő cég/saját informatikai egység – neve, elérhetősége Fejlesztői kapcsolattartók kijelölése Interfész fejlesztő egységenként 1 kapcsolattartó Külső fejlesztő cég/saját informatikai egység neve, kontakt személy neve, címe, telefonszáma Fenti információkat február 28-ig címre kérjük megküldeni

22 Áttekintés Előzmények, rendeleti keretek Fejlesztési koncepció és ütemezés Együttműködés keretei Kérdések, válaszok

23 KÖSZÖNjük A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Önkormányzati adattárház interfészes csatlakoztatás előkészítése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések