Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékteremtő folyamatok menedzsmentje"— Előadás másolata:

1 Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

2 Másodlagos tevékenységek
A Porter-féle értéklánc-koncepció (value chain) H O Z Z Á A D O T T É R T É K

3 Vállalati küldetés és értékteremtő folyamatok
Vállalati kompetenciák Vevői kereslet Értékteremtő folyamatok Mit? Miképp? Kinek?

4 Az értékteremtő folyamatok elemei
A cél a fogyasztói igények kielégítése Hasznosság, kereslet, érték Vállalati kompetenciák Folyamatok, tevékenységek

5 Hasznosság, kereslet, érték
Utility (≈ benefits): fogyasztásból származó szükséglet-kielégítés (relatív)mértéke Kereslet: fizetőképes igény Érték: hasznok / ár

6 Vásárlói érték Szubjektív A fogyasztói becsléstől is függ
Csak relációban értelmezhető Magas hasznosság de magas ár = alacsony érték Függ: Technológiai jellemzők Kultúra A szervezet reputációja Személyzet Hely és idő Időzítés, ütemezés Kiegészítő szolgáltatások Versenytársak ajánlatai A befektetési javak értékének megítélése objektívebb

7 Az érték dimenziói Használati érték: mennyire képes kielégíteni a szükségleteket Hely: földrajzi elérhetőség Idő-érték Birtoklás értéke (rendelkezési jog)

8 Funkciók közti kapcsolatok
Fogyasztó Termelés Szolgáltatás Logisztika

9 A vállalati kompetenciák
Mit tudunk a vásárlónak kínálni: hatékonyan eredményesen Mag-üzletág (Core business): a szervezet elsődleges tevékenysége Mag-kompetenciák (Core competency): egy speciális tényező (képesség, kompetencia) mely a cég szempontjából központi szerepű: Jelentősen hozzájárul a végtermék nyújtotta előnyökhöz Nehéz másolni Sok termékbe beépül, sok piacon kamatoztatható Alapvető a hozzáadott érték szempontjából Hosszú távon is jobb tud benne lenni a szervezet versenytársainál

10 Magkompetenciák és végtermékek
          1   2   3   4   5   6   7   8   9  10  11  12  Üzletág 1 Üzletág 2 Üzletág 3 Üzletág 4         Mag-termék  1                  Mag-termék  2         Kompetencia 1 Kompetencia 2 Kompetencia 3 Kompetencia 4

11 Értékteremtő folyamat
A vállalat erőforrásait és képességeit vásárlói értékké konvertálja Anyagi folyamatok: termelés, logisztika, raktározás Ellenirányú folyamatok: selejt, hulladék… Információs folyamatok: Tervezés, irányítás, kontrolling, dokumentálás Visszacsatolás Marketing Egyéb folyamatok (K+F, pénzügy stb.)

12 Értéklánc A vállalati folyamatok láncolata. Iparágfüggő.
Üzleti egység szintjén értelmezhető Ahogy a termék áthalad az egyes folyamatokon, értéknövekedés következik be. Piaci alapú értékfelfogásra épül (vs. költségalapú) Iparági szinten: ellátási lánc (supply chain)

13 Tevékenységmenedzsment
Termelés-menedzsment Folyamat-menedzsment Tevékenység-menedzsment Értékteremtő folyamatok menedzsmentje

14 Termelés vs. szolgáltatás
Characteristic Termelés Szolgáltatás Output Vevőkapcsolatok Intput uniformizáltsága Munkaintenzitás Output uniformizáltsága Termelékenység mérhetősége Lehetőség a minőségi Megfogható Alacsony Magas Könnyű Megfoghatatlan Nehéz Problémák javítására High

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Értékteremtő folyamatok menedzsmentje"

Hasonló előadás


Google Hirdetések