Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
2
Másodlagos tevékenységek
A Porter-féle értéklánc-koncepció (value chain) H O Z Z Á A D O T T É R T É K
3
Vállalati küldetés és értékteremtő folyamatok
Vállalati kompetenciák Vevői kereslet Értékteremtő folyamatok Mit? Miképp? Kinek?
4
Az értékteremtő folyamatok elemei
A cél a fogyasztói igények kielégítése Hasznosság, kereslet, érték Vállalati kompetenciák Folyamatok, tevékenységek
5
Hasznosság, kereslet, érték
Utility (≈ benefits): fogyasztásból származó szükséglet-kielégítés (relatív)mértéke Kereslet: fizetőképes igény Érték: hasznok / ár
6
Vásárlói érték Szubjektív A fogyasztói becsléstől is függ
Csak relációban értelmezhető Magas hasznosság de magas ár = alacsony érték Függ: Technológiai jellemzők Kultúra A szervezet reputációja Személyzet Hely és idő Időzítés, ütemezés Kiegészítő szolgáltatások Versenytársak ajánlatai A befektetési javak értékének megítélése objektívebb
7
Az érték dimenziói Használati érték: mennyire képes kielégíteni a szükségleteket Hely: földrajzi elérhetőség Idő-érték Birtoklás értéke (rendelkezési jog)
8
Funkciók közti kapcsolatok
Fogyasztó Termelés Szolgáltatás Logisztika
9
A vállalati kompetenciák
Mit tudunk a vásárlónak kínálni: hatékonyan eredményesen Mag-üzletág (Core business): a szervezet elsődleges tevékenysége Mag-kompetenciák (Core competency): egy speciális tényező (képesség, kompetencia) mely a cég szempontjából központi szerepű: Jelentősen hozzájárul a végtermék nyújtotta előnyökhöz Nehéz másolni Sok termékbe beépül, sok piacon kamatoztatható Alapvető a hozzáadott érték szempontjából Hosszú távon is jobb tud benne lenni a szervezet versenytársainál
10
Magkompetenciák és végtermékek
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Üzletág 1 Üzletág 2 Üzletág 3 Üzletág 4 Mag-termék 1 Mag-termék 2 Kompetencia 1 Kompetencia 2 Kompetencia 3 Kompetencia 4
11
Értékteremtő folyamat
A vállalat erőforrásait és képességeit vásárlói értékké konvertálja Anyagi folyamatok: termelés, logisztika, raktározás Ellenirányú folyamatok: selejt, hulladék… Információs folyamatok: Tervezés, irányítás, kontrolling, dokumentálás Visszacsatolás Marketing Egyéb folyamatok (K+F, pénzügy stb.)
12
Értéklánc A vállalati folyamatok láncolata. Iparágfüggő.
Üzleti egység szintjén értelmezhető Ahogy a termék áthalad az egyes folyamatokon, értéknövekedés következik be. Piaci alapú értékfelfogásra épül (vs. költségalapú) Iparági szinten: ellátási lánc (supply chain)
13
Tevékenységmenedzsment
Termelés-menedzsment Folyamat-menedzsment Tevékenység-menedzsment Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
14
Termelés vs. szolgáltatás
Characteristic Termelés Szolgáltatás Output Vevőkapcsolatok Intput uniformizáltsága Munkaintenzitás Output uniformizáltsága Termelékenység mérhetősége Lehetőség a minőségi Megfogható Alacsony Magas Könnyű Megfoghatatlan Nehéz Problémák javítására High
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.