Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal"— Előadás másolata:

1 Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Adó Főosztálya által biztosított elektronikus szolgáltatások eléréséhez Készítette: Főpolgármesteri Hivatal Adó Főosztály

2 Mire van szüksége elektronikus szolgáltatásaink használatához?
Folyamatos internetkapcsolat A központi ügyfélkapu szolgáltatáshoz való hozzáférési lehetőség Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. További részletek az ügyfélkapu létesítéséről: Segítség az ügyfélkapus regisztrációhoz 2

3 Hol találja az Adó Főosztály oldalait?
Gépelje be a böngészője címsorába: Maecenas faucibus interdum. Commodo Nibh Ridiculus. Budapest 2016 3

4 Hol találja az Adó Főosztály oldalait?
Válassza ki a kék főmenüsor „Ügyintézés” főlmenüpontjából a „Helyi adó” almenüpontot! 4

5 Regisztráció az Adó Főosztály oldalán
Kattintson a képernyő jobb felső sarkában található ÜGYFÉLKAPU ikonra!

6 Regisztráció az Adó Főosztály oldalán
Az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után a program automatikusan vissza fogja irányítani az Adó Főosztály oldalára.

7 Regisztráció az Adó Főosztály oldalán
Kérjük a viszontazonosítás érdekében adja meg személyes adatait. A sikeres regisztrációt követően a jövőben a központi ügyfélkapus azonosító adataival bármikor beléphet a rendszerbe.

8 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön egyéni vállalkozó, sikeres regisztrációt követően azonnal hozzáfér saját adataihoz és elektronikus szolgáltatásainkhoz, nincs szükség további űrlap kitöltésére.

9 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön vállalkozás képviselője/meghatalmazottja, sikeres regisztrációt követően válassza az E-ügyintézési igény/meghatalmazás bejelentése ( ) almenüpontot!

10 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Az űrlap I. blokkjában a legördülő menüből válassza ki a bejelentés típusát. A lenti példa az ügyvezető által kiválasztandó sort mutatja. 10

11 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön meghatalmazott és nem csatolja meghatalmazását, kérjük hagyja üresen a jelölőnégyzetet és az űrlap teljeskörű kitöltésével hozzon létre egy új meghatalmazást. Ebben az esetben az elkészülő nyomtatványt Önnek is és a Meghatalmazónak is alá kell írnia. A meghatalmazás érvényességéhez cég esetén cégszerű aláírás, természetes személy adózó esetén két tanú aláírása is szükséges. 11

12 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön meghatalmazott és a nyomtatványhoz mellékelni fogja érvényes meghatalmazását, kérjük ezt jelölje a jelölőnégyzetbe történő kattintással. Ebben az esetben a bejelentést csak Önnek kell aláírnia. 12

13 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
A II. blokkban az adózó adatait kérjük beírni 13

14 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
A III. blokkban a meghatalmazott (bejelentő) jogszabály szerinti képviseleti jogcímét kérjük kiválasztani 14

15 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
A V. blokkban nem természetes személy adózó képviselőjének adatait kérjük beírni, kivéve, ha az űrlapot a törvényes képviselő tölti ki, mert akkor a VI. pontba kerülnek be az adatok. 15

16 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön meghatalmazott, hibátlan kitöltés esetén az „ellenőrzés” funkciógombra kattintva az alábbi bizonylat-állapot jelenik meg. A „Nyomtatási kép” funkciógombra kattintva a bizonylat kinyomtathatóvá válik. A kinyomtatott és megfelelően aláírt bizonylatot postai úton kell az Adó Főosztályra beküldeni. 16

17 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Amennyiben Ön törvényes képviselő, hibátlan kitöltés esetén az „ellenőrzés” funkciógombra kattintva az alábbi bizonylat-állapot jelenik meg. A „Mentés” funkciógombra kattintva a bizonylat a dokumentumtárba mentésre kerül. Mentés után a „Beadás” funkciógomb jelenik meg, melyre kattintva a bizonylat benyújthatóvá válik. 17

18 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
Törvényes képviselő esetén a „Benyújtás” gombra kattintva a bizonylat visszavonhatatlanul benyújtásra kerül az Adó Főosztályhoz. Ezt követően a bizonylat a dokumentumtárban tekinthető meg. 18

19 E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése
A dokumentumtárban nyomon követhető a bizonylat állapota. A nem feldolgozott bizonylat szerkeszthető, vagy törölhető. A feldolgozott bizonylat már nem módosítható. Az elektronikus szolgáltatások az adott adózónál kizárólag feldolgozott bizonylat-állapot esetén válnak lehetővé. 19

20 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal"

Hasonló előadás


Google Hirdetések